Cagiva Mito-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hej
Jag har nu lyft cylinder och toppen för ett kolvbyte och jag har haft problem med min tempmätare tidigare, den visar aldrig över 40grader.
Så jag tänkte att jag skulle kolla vilken öppningstemperatur min termostat hade, men då fanns det ingen där. :va
Så ni som har/har haft en Mito eller bara vet ändå kan ju svara på min fråga; vart fan sitter termostaten? Visst ska den sitta i toppen vid anslutningen på kylarslangen? För där har jag ingenting..

En fråga till när jag ändå håller på, Vad går frakten på om man beställer kolv och packningar från Geiwiz, alltså under 4kg?
Tacksam för svar!




EDIT: Det SKA sitta en termostat i toppen, med 64grader som öppningstemperatur, bild finns på sida 6.
Och frakten från Geiwiz kostade ca 200kr.
 
Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Hej
Jag har nu lyft cylinder och toppen för ett kolvbyte och jag har haft problem med min tempmätare tidigare, den visar aldrig över 40grader.
Så jag tänkte att jag skulle kolla vilken öppningstemperatur min termostat hade, men då fanns det ingen där. :va
Så ni som har/har haft en Mito eller bara vet ändå kan ju svara på min fråga; vart fan sitter termostaten? Visst ska den sitta i toppen vid anslutningen på kylarslangen? För där har jag ingenting..

En fråga till när jag ändå håller på, Vad går frakten på om man beställer kolv och packningar från Geiwiz, alltså under 4kg?
Tacksam för svar!
Njae, det vette fan. Ska kolla upp det när jag kommer hem, men jag tror inte den sitter vid kylarslangen. :gnissla
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Njae, det vette fan. Ska kolla upp det när jag kommer hem, men jag tror inte den sitter vid kylarslangen. :gnissla

Okej, tackar. Men det är ju en konstruktion som används på de flesta hojar så den borde vara där tycker jag :tuttar
Har du din Mito nerplockad eller ska du göra det nu för att titta på termostaten bara?
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Ingen som kan svaret.. för det har jag undrat över länge också vart termostaten sitter...


//Andreas
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Är det ingen som vet var man kan få tag på sprängskisser då? jag har letat massor på nätet, men inte hittat några..
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Kollade du vid vattenpumpen då? eller har du inte orkat gått ut till garaget? ;)
 

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Jag beställde kolv + lite mer (under 4 kg) från Geiwiz och fick betala runt 25 EUR i frakt...
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Nån som har hittat termostaten och kan skriva vart:D skulle behöva veta vart den sitter ganska snart......
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Är det bara jag som har problem med Geiwiz nu eller? jag skickade in en beställning den 14:e Januari, det stog att jag skulle få grejerna efter 2-5 dagar.
7 dagar efter det skickade jag ett mail till dom och frågade vad som har hänt med min beställning, dom svarade inte. :va
Jag skrev ett mail till den 24:e och undrade vad dom håller på med och varför jag inte har fått min beställning.
Dom har inte svarat på det mailet heller. :mad: :mad:
Är det bara jag som har problem med Geiwiz eller vet ni vad som har hänt? :huvet
 

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Är det bara jag som har problem med Geiwiz nu eller? jag skickade in en beställning den 14:e Januari, det stog att jag skulle få grejerna efter 2-5 dagar.
7 dagar efter det skickade jag ett mail till dom och frågade vad som har hänt med min beställning, dom svarade inte. :va
Jag skrev ett mail till den 24:e och undrade vad dom håller på med och varför jag inte har fått min beställning.
Dom har inte svarat på det mailet heller. :mad: :mad:
Är det bara jag som har problem med Geiwiz eller vet ni vad som har hänt? :huvet


Det där 2-5 dagar gäller inom tyskland... När jag beställde hade jag inga som helst problem... Men ring till dem istället då! Dem kan engelska, jag ringde till dem innan och då var det inga som helst problem att blir förstådd! :tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det där 2-5 dagar gäller inom tyskland... När jag beställde hade jag inga som helst problem... Men ring till dem istället då! Dem kan engelska, jag ringde till dem innan och då var det inga som helst problem att blir förstådd! :tummenupp

Jag ringde Geiwiz och snackade med dom, och dom hade fifflat bort min order i deras dator :gnissla
Men sen hittade dom den och jag satte in pengar, 2 dagar efteråt kom kolven, alltså idag :D
Några bilder här nedan :yoparty
 

Bifogat

  • S5030925.JPG
    S5030925.JPG
    109.6 KB · Visningar: 219
  • S5030927.JPG
    S5030927.JPG
    92.5 KB · Visningar: 355

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2756695 Jag ringde Geiwiz och snackade med dom, och dom hade fifflat bort min order i deras dator :gnissla
Men sen hittade dom den och jag satte in pengar, 2 dagar efteråt kom kolven, alltså idag :D
Några bilder här nedan :yoparty
köpte du 2 :va

för den ser inte alls sliten ut
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
2759071 Tewdie stavas inte köra med k?
Jo, i normala fall. Stavar inte allting helt seriöst här. ;)

2756695 Jag ringde Geiwiz och snackade med dom, och dom hade fifflat bort min order i deras dator :gnissla
Men sen hittade dom den och jag satte in pengar, 2 dagar efteråt kom kolven, alltså idag :D
Några bilder här nedan :yoparty
Najs. :)

Men jeflar vad du har packningar. Vet du tjockleken på packningen mellan cylinder-motorblock? Dom på Biscaya visste inte säkert så jag kör på 0,6mm. :)
 
Last edited:

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Den gamla kolven var ju helt blank på hövvet :p
Kan inte gått långt :p
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top