Haynes verkstadsbok

Sgt Liberia

Guest
Någon som vet var man kan köpa Haynes verkstadsbok billigt?

Har sett flera på ebay, men dom saknar svensk lexikonet. Ni som kör Haynes, använder ni lexikonet mycket?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sgt Liberia skrev:
2682601 Någon som vet var man kan köpa Haynes verkstadsbok billigt?

Har sett flera på ebay, men dom saknar svensk lexikonet. Ni som kör Haynes, använder ni lexikonet mycket?

Jag använder inte lexikonet just ngt. Men det där beror ju bara på hur driven man är i teknisk engelska. Du kan nog lika gärna googla upp orden allt eftersom de kommer. Det brukar inte vara så mycket att lära sig då det är samma uttryck som återkommer i teknisk litteratur, har man väl lärt sig dessa så får man flyt rätt fort i den bok/avhandling man läser.

Nu vet jag ju inte vad du har för hoj men här hittade jag också ett rel billigt exempel:http://www.adlibris.se/product.aspx...id=J8V94LQ0NV2D9HF2F8KJG4U1GUHG81R3&checked=1

Roffes Motor kan också vara billiga om det är ngn uddahoj, men på volymhojarna av nyare snitt håller de nog butikspriser. De kan dock skicka hem till dig (med lexikon).

Lycka till!

Mvh
J
 
Last edited:

Sgt Liberia

Guest
Jörgen Karlsson skrev:
2682624 Jag använder inte lexikonet just ngt. Men det där beror ju bara på hur driven man är i teknisk engelska. Du kan nog lika gärna googla upp orden allt eftersom de kommer. Det brukar inte vara så mycket att lära sig då det är samma uttryck som återkommer i teknisk litteratur, har man väl lärt sig dessa så får man flyt rätt fort i den bok/avhandling man läser.

Här hittade jag också:http://www.adlibris.se/product.aspx...id=J8V94LQ0NV2D9HF2F8KJG4U1GUHG81R3&checked=1

Roffes Motor kan också vara billiga om det är ngn uddahoj, men på volymhojarna av nyare snitt håller de nog butikspriser. De kan dock skicka hem till dig (med lexikon).

Lycka till!

Mvh
J

Söker till en Honda VFR 2003. Hittade den tyvärr inte.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sgt Liberia skrev:
2682627 Söker till en Honda VFR 2003. Hittade den tyvärr inte.

Ok, jag hittade den inte jag heller :(
På Roffes Motor finns den dock som 27-4196/1 men den kostar 495:-(iofs med lexikon) ty det är ju en rätt ny och vanlig hoj. Till äldre hojar kan de kosta en tredjedel på Roffes. Jag vet nog inte riktigt vad som är dyrt och billigt på Haynes är jag rädd. :gnissla

/J
 

Sgt Liberia

Guest
Jörgen Karlsson skrev:
2682630 Ok, jag hittade den inte jag heller :(
På Roffes Motor finns den dock som 27-4196/1 men den kostar 495:-(iofs med lexikon) ty det är ju en rätt ny och vanlig hoj. Till äldre hojar kan de kosta en tredjedel på Roffes. Jag vet nog inte riktigt vad som är dyrt och billigt på Haynes är jag rädd. :gnissla

/J

Där ser man. Tack för infon :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sgt Liberia skrev:
2682637 Där ser man. Tack för infon :tummenupp
Ingen orsak. Roffes är ju förvisso grossist men ringer du dit så är de schyssta och skickar den hem till dig.
/J
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top