En mycket kall lördagstur

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Kan Mr Helmut så kan jag också :p

Under onsdagen den här veckan slaskade jag med stora plånboken och köpte mig en Yamaha TRX850 '96 för motsvarande 27k Swedish pickadollor. Antagligen den finaste hojen jag har ägt. Ett hett tips är att inte köpa hoj mitt i veckan för då blir det väldigt svårt att koncentrera sig på jobbet. Man vill ju bara ut och köra.

Efter ett par fasansfullt långa dagar blev det lördag. Vaknar tidigt och kör ner till mc-affärerna för att köpa sommarbrallor. Läder duger inte i den här värmen. Dom hade inte modellen jag var ute efter, så den fick beställas.

Åker hem igen och får syn på grannens '06 R1 och hans polares '06 GSX-R1000 som står utanför garaget. Parkerar lite snyggt brevid.




Stöter på grannen och hans polare.
- Tja, ska ni ut på en runda?
- Ja, ska du hänga med?
- Visst.

Dom kör i t-shirts och jag i min ventilerade jacka. Vi terroriserar dom lokala bergsvägarna (Mt Coot-tha). Efter ett par rundor så fick vi nog och skulle dra hem till grannens polare. Vi stod på en grusig väggren och skulle köra iväg då min granne gasar för mycket, gör en 180° sväng och planterar sin ännu ej inkörda R1:a i gruset. Han skyller på en hård fredagskväll och bakfylla.

Lägg märke till hur snyggt vi parkerar. Tar upp minimalt med plats.


Vi tar varsin öl hos grannens polare innan jag säger tack och hej för att köra vidare. Jag kör ner till havet och tar en tupplur i gräset efter dagens hårda strapatser.



Slut.

Bonusbild från Port Douglas:
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
FANAFANFANFAN ..va avundsjuk jag e ..
 

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
nästan...

Det är ju nästa man blir lite avis...:rolleyes: Ser skitnice ut hur som helst..
 

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
Grymt!

Så nu har jag inte någon ursäkt att åka ner till Brisbane längre? Tänkte du skulle få visa upp 'dina vägar' någon av kommande helger.

Jag var länge inne på att köpa en TRX själv, nästan så att jag ångrar mig nu när jag ser din hoj.

Här är en bild som jag tog på min hoj när jag passerade Mapelton Falls för ett par veckor sen.

attachment.php


Tror jag fördrar en kul (h)jul över en vit jul :tomten
 

Bifogat

  • DSC00119.JPG
    DSC00119.JPG
    103.8 KB · Visningar: 302

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
jesse_j skrev:
2639517
Så nu har jag inte någon ursäkt att åka ner till Brisbane längre? Tänkte du skulle få visa upp 'dina vägar' någon av kommande helger.

Haha din jävel, jag skulle ju pm:a dig men det glömde jag ju... Vi kan mötas halvvägs i Caboolture eller nåt. Det är ändå där dom roliga vägarna börjar. Bara att skicka pm när du vill träffas. Förhoppningsvis har du inte redan kört på vägarna :p
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Blev en iskall runda idag också. Det här vädret är ju helt hopplöst :rolleyes: jesse_j på ER-6 (som bara wheelar och har sig).





 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ringo skrev:
2640661 Blev en iskall runda idag också. Det här vädret är ju helt hopplöst :rolleyes: jesse_j på ER-6 (som bara wheelar och har sig).


Får man fråga vad ni gör där nere??? Jobbar eller bara har en otroligt lång semester???

Ser ju FÖRBANNAT skönt utt iallafall.....

Är det dyrt att ha sport båge i Down there?


///Micke
 

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
Lärde inte din mamma dig att det är fult att retas.

Bara för att vi sitter i ett tropiskt paradis där det är hojväder 10 dagar av lika många möjliga, där det kostar en bråkdel av vad man får hosta upp för att äga och köra hoj hemma i ogästvänliga kalla sverige, så betyder inte det att du ska håna dom stackarna...eller hur var det nu :rolleyes:

Slå mig med en pinne om jag är elak :D
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Mr_Mike skrev:
2640673 Får man fråga vad ni gör där nere??? Jobbar eller bara har en otroligt lång semester???

Vi försöker väl bli Aussies antar jag :)

Avslutar med två bilder från en strand mellan Cairns och Port Douglas:



 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ahh! bahh! jag tycker de ser mulet ut ;)
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
jesse_j skrev:
2640872 Lärde inte din mamma dig att det är fult att retas.

Bara för att vi sitter i ett tropiskt paradis där det är hojväder 10 dagar av lika många möjliga, där det kostar en bråkdel av vad man får hosta upp för att äga och köra hoj hemma i ogästvänliga kalla sverige, så betyder inte det att du ska håna dom stackarna...eller hur var det nu :rolleyes:

Slå mig med en pinne om jag är elak :D

:fatta!
 

Dominator-Rocks

Guest
Stryk skulle ni ha! :mad:


Jävlaar jag vart så avundsjuk så jag vart arg! IDIOTER! :finger
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Grattis till cykeln:tummenupp

Ser ut att ha det bra. Hur är vägarna där borta då?

Soliga hälsningar:tungan
 

blueslow

klaseh
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kawazaki blå ZX12-R, gul ER6-N
Nya Zeeland är också OK i Januari.

attachment.php


Tex Forgotten World Highway på nord ön (bara namnet ger mig rysningar) eller varför inte Queen Charlote's road på nörra syd ön.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top