Är du en toffel?

FÅR du köra hoj hur du vill?


  • Antal röstningar
    0

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Lite missvisande titel kanske men många av oss som kör hoj och har skaffat (har) flickvän och familj känner igen detta.

Att äga och köra hoj kostar:gnissla och att kombinera detta med en ibland oförstående flickvän eller en familj med barn där alla pengar behövs är inte alltid så lätt.

Kan du kompromissa (Du är tillräckligt rik) eller väljer du hojen före eller får flickvän och familj gå först?

ALLTSÅ: Kör du som ett svin, får du dra ner på hojåkningen eller har du fått sluta med hojkörningen pga flickvän/familj?
 
Last edited:

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Om man blir tillsamman med någon anser jag att man måste respektera personens intressen och uppmuntra dem, man vill ju att en person man älskar ska vara lycklig och väldigt få blir lyckliga om de inte får ägna sig åt det som de älskar ... vingklippta fåglar brukar inte vara lika lyckliga som de som får flyga.

Jag skulle aldrig inleda en relation med någon som inte lät mig ägna mig åt mina intressen. Jag tror problemet ligger i att många tjejer och vissa killar inte direkt har några "riktiga" intressen och de kan inte för sitt liv förstå vad det innebär att brinna för något.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Jag har gjort på detta vis.
Man får ha ett jobb på sidan av som täcker kostnader för mc. Sen så underlättar det att ha en tjej som är förstående, att det är en hobby som kräver ganska mkt tid och att man ibland är borta lite för mkt.
Är svårt att kombinera bägge, man kan inte köra så mkt man vill när man har familj. Men om man skulle vara tvungen att välja så skulle man ju självklart välja familjen.
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
supergirl skrev:
2605852 Om man blir tillsamman med någon anser jag att man måste respektera personens intressen och uppmuntra dem, man vill ju att en person man älskar ska vara lycklig och väldigt få blir lyckliga om de inte får ägna sig åt det som de älskar ... vingklippta fåglar brukar inte vara lika lyckliga som de som får flyga.

Jag skulle aldrig inleda en relation med någon som inte lät mig ägna mig åt mina intressen. Jag tror problemet ligger i att många tjejer och vissa killar inte direkt har några "riktiga" intressen och de kan inte för sitt liv förstå vad det innebär att brinna för något.

WORD !

Så sant så.
Men tyvärr är det oftast så att grabbarna är mer tävlingsinriktade och satsar allt på dyra sporter/leksaker.

Tjejer med din inställning/intressen är ovanliga :pannkyss
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag har en vällllllllldigt förstående fru som sparkar iväg mej då och då när jag börjar bli jobbig och obstinat. :)
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Varför ligger denna tråden här?
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Fast ute bland "vanligt" folk så ger mcåkning inga vuxenpoäng, däremot ger barn, radhus och kombi många poäng.:)
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
GixxerTiger skrev:
2605877 Jag har en vällllllllldigt förstående fru som sparkar iväg mej då och då när jag börjar bli jobbig och obstinat. :)

Fan, du är lyckligt lottad du :tummenupp

aRWe skrev:
2605897 Fast ute bland "vanligt" folk så ger mcåkning inga vuxenpoäng, däremot ger barn, radhus och kombi många poäng.:)

Är 37 år och har kommit på att det ger mig inget att samla vuxenpoäng längre.
Viktigast är att få ut mest av det liv man lever,
att dela det med någon ger dubbla poäng :D
 
Last edited:

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
RickZ skrev:
2605915 Jag heter Rick och jag gör som jag vill! :rolleyes:

Jag gissar att du är singel ;)
Törs inte gissa vilken tjej du har annars...

Eller så är du som jag, missar brudarna pga ditt hojintresse :gnissla

Jag sa alltid till min fin förra tjej att "jag gör som jag vill"
och där ser man hur det gick...................
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Hittar inte riktigt vilket alternativ jag skall rösta på. Alternativen är inte riktigt anpassade för hojtokiga kärringar.

Mitt hjärtas nuvarande kärlek är också hojintresserad och kör själv, men inte tillnärmelsevis så mycket som jag, och vill definitivt inte hänga med till Alperna med hoj. Sönerna är inte heller så vansinnigt förtjusta i min hojåkning, i synnerhet inte sedan jag bra nära strök med för något år sedan. Fast den yngste hyser jag gott hopp om att kunna omvända, trots envetet motstånd från den andra föräldern...

Nå var tycker ni att jag skall sätta krysset?
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Jag heter Peter och jag gör också alltid som jag vill :D
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Marie L skrev:
2605924 Hittar inte riktigt vilket alternativ jag skall rösta på. Alternativen är inte riktigt anpassade för hojtokiga kärringar.

Mitt hjärtas nuvarande kärlek är också hojintresserad och kör själv, men inte tillnärmelsevis så mycket som jag, och vill definitivt inte hänga med till Alperna med hoj. Sönerna är inte heller så vansinnigt förtjusta i min hojåkning, i synnerhet inte sedan jag bra nära strök med för något år sedan. Fast den yngste hyser jag gott hopp om att kunna omvända, trots envetet motstånd från den andra föräldern...

Nå var tycker ni att jag skall sätta krysset?

Åh det var en trevlig läsning!!!
Ditt problem är bara en parantes i staitstiken :)

Du har det för bra åt det andra hållet så det finns inget vi/du kan göra åt det :D :D :D

*Superlight* skrev:
2605925 Jag heter Peter och jag gör också alltid som jag vill :D

Singel?
 
Last edited:

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Min sambo och jag delar intresset för motorsport, han kör cross och ska börja tävla snart, och jag kör sporthoj, vi försöker stötta varandra i våra intressen ibland tar jag en landsvägstur upp till banan och kollar när han kör. Vi försörjer våra egna intressen och delar på övriga kostnader. funkar skitbra. Men vi är överens om att när barnen kommer går dom först, men det lär dröja för vi vill leka av oss först.
 

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Hemma
Hoj
Blå
Kawakex skrev:
2605959 Min sambo och jag delar intresset för motorsport, han kör cross och ska börja tävla snart, och jag kör sporthoj, vi försöker stötta varandra i våra intressen ibland tar jag en landsvägstur upp till banan och kollar när han kör. Vi försörjer våra egna intressen och delar på övriga kostnader. funkar skitbra. Men vi är överens om att när barnen kommer går dom först, men det lär dröja för vi vill leka av oss först.

Låter fantastiskt :)

Men vilka av oss övriga 90% hokåkare ska hitta nån som passar så bra ???
Dom flesta tjejer har andra ideal ;)
Hoppas det funkar lika bra när ni får påökning :tummenupp
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
stefur skrev:
2605829 Lite missvisande titel kanske men många av oss som kör hoj och har skaffat (har) flickvän och familj känner igen detta.

Att äga och köra hoj kostar:gnissla och att kombinera detta med en ibland oförstående flickvän eller en familj med barn där alla pengar behövs är inte alltid så lätt.

Kan du kompromissa (Du är tillräckligt rik) eller väljer du hojen före eller får flickvän och familj gå först?

ALLTSÅ: Kör du som ett svin, får du dra ner på hojåkningen eller har du fått sluta med hojkörningen pga flickvän/familj?

Hur har du det själv då? :)


Min tjej har då inte lagt sig i hur mkt pengar jag lägger ner på mcintresset.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
stefur skrev:
2605899 Fan, du är lyckligt lottad du :tummenupp



Är 37 år och har kommit på att det ger mig inget att samla vuxenpoäng längre.
Viktigast är att få ut mest av det liv man lever,
att dela det med någon ger dubbla poäng :D

Jag vet att jag har tur :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top