Så va man och hämtade nya hojen idag då.

BÄRSÄRK

BÄST!
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Haninge
Hoj
Hayabusa
Va och hämta min nya hoj idag, en Honda CBR 1100 Blackbird 98 Streetfighter. Var lite tvekande om man verkligen skulle köra hem hojen (ca8mil). Har haft stenkoll på smhi:s hemsida hela veckan. Och tänkte Söndag blir en bra dag om bara temperaturen håller sig lagom på rätt sida av nollan. Tittade ut imorse hmmm 3grader varmt ska jag verkligen? Hade garderat mig med en pickis eller skåpbil ifallatt. Men tillslut bestämde jag mig för att köra hem hojen. Åkte upp med polarn, motorvägarna såg bra ut lite fuktigt bara och temperatuen hade gått upp några grader. Dock sista biten på småvägarna någon mil utanför arlanda var fortfarande lite slaskiga hmmm det blir trixigt tänkte jag. Kom hem till säljaren, hojen hade jag redan tittat på och provkört tidigare, så det var bara att pröjsa, tacka för kaffet och bege sig hemåt. Döm av min förvåning när jag gav mig ut på dom små krokvägarna att snön hade smält bort på den korta tiden, det var bara gasa på (måttligt). Stannade vid shell i Stora Wäsby då kännde jag knappt fingrarna och visiret imma igen så fort jag stängde det, så det blev lite kylslaget i ansiktet. Värmde mig med en kopp kaffe och begav mig igen. Åkte från Stora Wäsby till Farsta Centrum och temperaturen hade gått upp ytterliggare så nu var det riktig behagligt att åka. Efter ett lite stopp i Farsta körde jag sedan hem till Haninge. Riktigt nöjd med hojen grym maskin med ett härlig vrid. Så nu ska jag bygga vidare på fighter temat i vinter......... :yoparty
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Låter som en rolig resa, alltid kul att få hem något nytt till garaget:)

Men vart är bilderna då:confused:
 

BÄRSÄRK

BÄST!
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Haninge
Hoj
Hayabusa
Lugn lugn jag ska försöka fixa lite bilder :)

Va ute och åkte en sväng idag, trängde mig lite vid ett rödljus åkte förbi alla fyrhjulingar och ställde mig först. Då märker jag att hojen börjar dra lite trots att jag har kopplingen fullt intryckt, sen dör hojen. Givetvis blir det grönt just då, men man é lite kvick startar och drar iväg. Vid nästa rödljus känns kopplingen normal igen, hmmm har den gått varm??? Tankarna börjar virvla va kan det va? jag vill ju bara åka nu. Åker och visar upp hojen för en polare, kopplingen strular som fan när jag stannar, får peta i neutralen varje gång jag måste gör minsta stoppet eller sakta in. Det verkar som den blir bättre när hojen fick svalna lite. Jag lämnar polarn för nästa besök, ett garage besök som tur va. Möter upp polare nummer 2 vid hans garage. Då upptäcker jag att kopplingen börjar kännas jävligt svampig polarn upptäcker i mörkret att det läcker något. Mycket riktigt kopplingsvätskeröret har sprungit läck. Som tur va så står utanför garaget och vi lyckas hitta en slatt bromsvätska. Fyller på och pumpar lite, luften kommer upp bakvägen i behållarn och kopplingen känns som ny igen. Gör ett väldigt provisoriskt tryckförband och kör hem hojen. Tack och lov var det inget värre än ett litet läckage. Funderar på att låta en hydraul firma göra en stålomspunnenslang istället för det slang/rör som sitter orginal........
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top