Vad fick dig att le idag?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
funny-facebook-fails-teacher-of-the-year.jpg
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ovärderligt stöd

Mitt i allt elände med tvättmaskin som pajat, inga pengar till ny och en massa annat jag inte ens orkar rada upp får jag kl 23.45 ett sms från ett par vänner som bor några hus bort "Hörde att tvättisen gått sönder, vill du kan du tvätta hos oss" :)

Samma familj skickade ett sms för en vecka sedan då jag hade problem att hinna hämta på dagis i tid innan de stänger "vi tar med din dotter hem till oss så stressa inte" :)

DET är vänner det... på riktigt! Tänk om fler kunde se när man kämpar som en djur för att få ihop vardagen som ensamstående morsa, det skulle underlätta SSSSSÅÅÅÅÅÅÅ mycket, mer än man kan förstå innan man står i situationen själv...

Denna familj räddade även min Risk2a då min bokade barnvakt blev hastigt sjuk, här ställde de upp genom att gå upp tidigare än de brukar en vardag och tog emot mina barn, gav dom frukost och såg till att de kom till skola och dagis.

De har också hjälpt till otaliga gånger med barnen när jag haft körlektioner eller "varit tvungen att ta en tur med hojen bara för att".

Familjen har inte mindre än tre barn själva mellan 3 och 5 år ändå hittar de alltid en möjlighet att hjälpa mig.

Det är så jag börjar gråta av glädje... OSLAGBART!!! Det finns hopp om mänskligheten trots allt :)

TUSEN TACK! Snälla fina rara

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mitt i allt elände med tvättmaskin som pajat, inga pengar till ny och en massa annat jag inte ens orkar rada upp får jag kl 23.45 ett sms från ett par vänner som bor några hus bort "Hörde att tvättisen gått sönder, vill du kan du tvätta hos oss" :)

Samma familj skickade ett sms för en vecka sedan då jag hade problem att hinna hämta på dagis i tid innan de stänger "vi tar med din dotter hem till oss så stressa inte" :)

DET är vänner det... på riktigt! Tänk om fler kunde se när man kämpar som en djur för att få ihop vardagen som ensamstående morsa, det skulle underlätta SSSSSÅÅÅÅÅÅÅ mycket, mer än man kan förstå innan man står i situationen själv...

Denna familj räddade även min Risk2a då min bokade barnvakt blev hastigt sjuk, här ställde de upp genom att gå upp tidigare än de brukar en vardag och tog emot mina barn, gav dom frukost och såg till att de kom till skola och dagis.

De har också hjälpt till otaliga gånger med barnen när jag haft körlektioner eller "varit tvungen att ta en tur med hojen bara för att".

Familjen har inte mindre än tre barn själva mellan 3 och 5 år ändå hittar de alltid en möjlighet att hjälpa mig.

Det är så jag börjar gråta av glädje... OSLAGBART!!! Det finns hopp om mänskligheten trots allt :)

TUSEN TACK! Snälla fina rara

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

:tummenupp

Mina grannar tittar bara lite skrämt på mig och killar snabbt innanför dörren igen.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
:tummenupp

Mina grannar tittar bara lite skrämt på mig och killar snabbt innanför dörren igen.

Lägg av!?!? Du verkar ju vara en av de trevligaste på sh, hur gullig som helst o from som ett lamm... Tänk om folk hade vett att lära känna en innan man döms ut... Jag kan komma o ge dom en uppläxning :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lägg av!?!? Du verkar ju vara en av de trevligaste på sh, hur gullig som helst o from som ett lamm... Tänk om folk hade vett att lära känna en innan man döms ut... Jag kan komma o ge dom en uppläxning :D

Det får mig att le varje gång. :)
Extra kul är det att håll upp dörren åt folk. Ibland verkligen ser man förvirringen i deras ansikte när jag pajar deras förutfattade meningar. :tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
:tummenupp

Mina grannar tittar bara lite skrämt på mig och killar snabbt innanför dörren igen.

Min grannar hälsar så trevligt på mig.

Finns bara två anledningar.

1: De är livrädda för hunden.
2: De är livrädda för hunden, men gillar att ha en vakthund som brukar promenera på parkeringen på natten.

:rolleyes:
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min grannar hälsar så trevligt på mig.

Finns bara två anledningar.

1: De är livrädda för hunden.
2: De är livrädda för hunden, men gillar att ha en vakthund som brukar promenera på parkeringen på natten.

:rolleyes:

Hehe, man kanske borde skaffa en såndäringa kamphundsbest med? ;)

Det är bara för att Ulvhamne ser ut som en tatuerad predator med dreadlocks :)

Mjaeh, varesig tatuerad eller dreads.
Jag nöjer mig med långt hår och skägg. ;)
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nä någon kamphund är han inte haha.
Fast de har anor från Romarriket och gladiatorspelen :D

Äh folk ser fan inte skillnad på en hund och en grävling, så allt som ser större ut än en chihuahua eller mindre menlöst än en labrador är ju kamphundsbest. ;)
Har planer på att köpa en akita med mörk täckning faktiskt.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Äh folk ser fan inte skillnad på en hund och en grävling, så allt som ser större ut än en chihuahua eller mindre menlöst än en labrador är ju kamphundsbest. ;)
Har planer på att köpa en akita med mörk täckning faktiskt.

Jo, det är ju sant.

Jag skulle vilja ha en miniatyr bullterrier som heter Sture :D
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Äh folk ser fan inte skillnad på en hund och en grävling, så allt som ser större ut än en chihuahua eller mindre menlöst än en labrador är ju kamphundsbest. ;)
Har planer på att köpa en akita med mörk täckning faktiskt.
läskiga hndar, specielt på fyllan..
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Blev sparkad av en häst idag, glad att jag klarade mig utan brutna ben! :)

Hästar, förbannat opålitliga kräk:gnissla Men skönt att du klarade dig, sånt kan gå så förbaskat illa annars!

Första riktiga ledigheten på evigheter och jag får ägna den åt just det jag längtat mest efter, hojen! Kan inte annat le:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top