Vad fick dig att le idag?

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Luta aset mot en vägg/stolpe istället. Med bromsen ser du till att den inte rullar iväg.

Bit av kaka

Woo-hoo!! Lutad mot väggen, rejäl spark neråt och den startade t.o.m. utan choke!

:yoparty

Att jag sen kom på att jag inte tagit ur skivbromslåset och var tvungen att stänga av Edwin igen, och att det sen tog två kickar innan den gick i gång igen, är ett sidospår.

Leendet var ändå väldigt brett denna morgon! :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gårdagen... :) Börjar gilla onsdagar.

Finns fler anledningar att gilla onsdagar än Greys Anatomy på kanal 5. Ja, det är en serie som främst kvinnor gillar. Men jag skäms inte över att den tilltalar mig.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Bröder av Stiko på spotify - glädjeruset på "norra stå" i Tegera Arena igår när krigarna krossade Södertälje lär hänga med länge. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
0-100? Pfftt..

0-Oändligheten! :yoparty

star-trek-trike.jpg


Finns visst mer än en med. :näsblod
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hah, en chef kom precis och berättade att jag har blivit handplockad till ett specialteam på 10 pers som ska lösa det absolut skitviktigaste projektet vi har. Känns rätt bra att de anser mig vara bland top tio på en utvecklingssajt med 500+ utvecklare.

Lär väl vara mindre glad om ett två veckor när jag knäckt 50 timmar övertid.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Vid frukostbordet:
8 åringen (tjej): "Mamma, vem skulle du gifta om dig med om du skulle göra det?"
Jag: " Älskling det är en icke-fråga"
5 åringen (tjej): "Mamma du kan gifta dig med en tjej som kan ta hand om oss och laga mat när du kör motorcykeln. *paus* Hon ska ha gröna ögon och blont hår som oss...och vara 17 år"

Ha ha ha... ja faan, ungarna har kommit på nått här tror jag...:va

Jag kanske också ska skaffa mig ett fruntimmer med schyssta :tuttar som sköter om mitt hem, lagar mat o städar och fixar så jag får slänga mig på hojen efter jobbet utan att tänka på alla måsten och barnvakt och en det ena än det andra, sen kan jag bedra henne med diverse män efter mina egna behag, sen att hon kanske gnäller om det - men då kan man ju bara skaffa en ny qvuinna...right? De är så smarta de där barnen... :) Jag log länge efteråt i alla fall!

(Synd bara att jag går igång på män och inte på chicks då :tungan, tänkte dom inte på, barnen...rackarns)
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Skrivit på hyreskontrakt för ny lägenhet. :) :) :)
Så kan man säga att man bor I sthlm, om det nu skulle vara något att vara glad över :va :rolleyes:
Men men, herrgård ryms inte riktigt i min ekonomi just nu...

Så nu får man börja plocka ihop saker och städa...
Ölen för att göra städandet lite roligare. :rolleyes:

Box.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vid frukostbordet:
8 åringen (tjej): "Mamma, vem skulle du gifta om dig med om du skulle göra det?"
Jag: " Älskling det är en icke-fråga"
5 åringen (tjej): "Mamma du kan gifta dig med en tjej som kan ta hand om oss och laga mat när du kör motorcykeln. *paus* Hon ska ha gröna ögon och blont hår som oss...och vara 17 år"

Gör det inte! Blond, tjej, grönögd, pattar i skaplig uppnosighet och 17 år... Du kommer ha horder av kåta moppefukkon utanför dörren. (Ett och annat SH-fukko också kanske?) :) Inte en chans att du tar dig ut till hojen utan att behöva slå dig fram.

Annars så har kidsen en poäng som sagt...
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ähhh... du är bara avis och vill ha :tuttar 17 åringen för dig själv, skulle ju va snopet om chickset vill ha mig istället va :yoparty
eller skulle jag ha dig hängande i trapphuset då alltså med ett gäng småpojkar? He he... AHA! Planen har utvecklingspotential hör jag :banana

Gör det inte! Blond, tjej, grönögd, pattar i skaplig uppnosighet och 17 år... Du kommer ha horder av kåta moppefukkon utanför dörren. (Ett och annat SH-fukko också kanske?) :) Inte en chans att du tar dig ut till hojen utan att behöva slå dig fram.

Annars så har kidsen en poäng som sagt...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Min historia börjar egentligen i våras.
Efter att förmodligen ha glömt nyckeln till låsbultarna i när jag slängde på sommardäcken.

Detta problem uppmärksammade jag häromveckan när jag tänkte vara lite ordentlig och kolla så allt var klart inför vintern. Blir lite svårt att få på vinterdäcken om man inte får av sommardäcken.

Men vad som fick mej att le stort idag var att jag efter en tur på däckverkstaden kom ut med 4 nya bultar där låsbultarna suttit och en påse med 16 helt nya bultar som åker på samtidigt som vinterdäcken.
Och allt detta helt gratis!

Borde nog klanta mej och ha bort saker lite oftare om det innebär att man får nya saker gratis :p
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Vid frukostbordet:
8 åringen (tjej): "Mamma, vem skulle du gifta om dig med om du skulle göra det?"
Jag: " Älskling det är en icke-fråga"
5 åringen (tjej): "Mamma du kan gifta dig med en tjej som kan ta hand om oss och laga mat när du kör motorcykeln. *paus* Hon ska ha gröna ögon och blont hår som oss...och vara 17 år"

Ha ha ha... ja faan, ungarna har kommit på nått här tror jag...:va

Jag kanske också ska skaffa mig ett fruntimmer med schyssta :tuttar som sköter om mitt hem, lagar mat o städar och fixar så jag får slänga mig på hojen efter jobbet utan att tänka på alla måsten och barnvakt och en det ena än det andra, sen kan jag bedra henne med diverse män efter mina egna behag, sen att hon kanske gnäller om det - men då kan man ju bara skaffa en ny qvuinna...right? De är så smarta de där barnen... :) Jag log länge efteråt i alla fall!

(Synd bara att jag går igång på män och inte på chicks då :tungan, tänkte dom inte på, barnen...rackarns)

Jag har en folkilsk 17åring du kan få hyra billigt....;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ähhh... du är bara avis och vill ha :tuttar 17 åringen för dig själv, skulle ju va snopet om chickset vill ha mig istället va :yoparty
eller skulle jag ha dig hängande i trapphuset då alltså med ett gäng småpojkar? He he... AHA! Planen har utvecklingspotential hör jag :banana


Schhh. Inte så högt. :D

Idag ler jag åt att det är fredag i allmänhet och att jag fick 2 kartor öl i synnerhet. Fredagsmys!!! :banana
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Två saker fick mig att le som fan idag. :)

På väg hem från jobbet så svänger jag ut på motorvägen som går ut från centrum här i stan, funderar lite frånvarande över varför ALLA ligger i högerfilen och kör lagligt då det inte brukar vara någon som gör det. (En hel dags läsande av specifikationer för ett jelt rövknullat programmeringsspråk gör onda saker med slutledningsförmågan, normalt sett hade jag insett att det stod en polis längre fram och tog hastigheter)... Själv ligger jag i vänsterfil och kör om bilkön i kanske 80 (det är 70väg) och så när det närmar sig avfarten så gasar jag på lite extra för att komma fram till en lite större lucka mellan bilarna och svänga in... Ser då en polis med tillhörande laser stå bakom en skylt... Han råglor på mig där jag kommer farande, och hänger sig ut bakåt för att lyckas ta hastigheten på mig där jag åker på FEL sida! Han måste ha stått och gottat sig alldeles hemskt mycket åt att få knipa en hoj idag...
Well, jag är inte helt sugen på att se blåljus bakom mig så jag tar väldigt små vägar hem. Ser inte röken av någon polis, så jag log rätt mycket när körde in till parkeringen. På väg in ser jag ett par småkillar springa fram och ställa sig precis vid vägbulan och stå där och hänga lite. (Typ 7 år gamla.) Vinkar på dem när jag åker förbi.
När jag kommer trampande tillbaka på väg till lägenheten står de fortfarande kvar, och så fort jag kommer i närheten kommer de fram och börjar prata, så jag står och svarar på lite frågor om hoj och sånt.. Efter att de känt lite på knäskydd och sånt så pekar den ena rakt i skrevet på mig och frågar "Varför är det så tjockt där?"
...
Jävligt svårt att inte flina som fan åt det.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Att Shane MacGowan är så ful så att det är roligt:hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top