Vad fick dig att le idag?

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Turen på hojen idag, trots att jag egentligen måste kunna svara på samtal i telefonjäveln.

Brukar ha samma problem. Men jag kör med original handsfree till min Iphone inuti hjälmen. Funkar faktiskt att både höra och höras upp til ca 90 km/h. :tummenupp Kan vara lite svårt att lokalisera "svara-knappen" vid halsen med handskarna på bara...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Brukar ha samma problem. Men jag kör med original handsfree till min Iphone inuti hjälmen. Funkar faktiskt att både höra och höras upp til ca 90 km/h. :tummenupp Kan vara lite svårt att lokalisera "svara-knappen" vid halsen med handskarna på bara...

Inte en chans att höra de jag brukar få prata med. Oftast indier med riktigt kass engelska som verkar se hur långt bort de kan hålla telefonen när de pratar. Och en faslig massa brus på telelinjen... Hur de nu lyckas med det.
:) Knappt att man hör vad de säger i ett het tyst rum.

Men jag fixade så jag iaf hör när telefonen ringer med en handsfree så jag kan svänga åt sidan och svara lite hastigt. :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Båtgasa ut till en polares stuga. :) Inte många så sköna dagar kvar nu i år. :)

Nu ska jag fan tjöpa tjipps.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Hur gör man det?
Och varför?
Öl skall inte kunna göras med mindre än 2,8 procent, annars är det läsk.

Hur: Man tar fram en kapsylöppnare och öppnar flaskan. Vicka upp flaskan så att innehållet rinner i ner i munnen. En liten bit kaka.

Varför: För att det är bekvämt att inte ha ett ömt hårfäste dagen efter. För att man ev vill kunna köra motorcykel efter att ha tagit en öl. För att man, om man är som jag, inte vill röra alkohol alls om man ska köra ett motordrivet fordon efteråt- ett arv från bussförarfassan. Att frun är med barn och vill dricka öl, men slippa undan alkoholen kan också ha nåt med saken att göra. :rolleyes:

Alkolhol gör inte ölen. Jag tycker Brew Dogs ultrahumliga ("insanely hopped") alkoholfria öl har mer kropp och själ än deras alkoholhaltiga diton.

En (alkoholhaltig) pinfärsk Pilsner Urquell drucken på plats i Tjeckien en bastuvarm sommardag är att dö för nästan. Å andra sidan tycker jag mig ha noterat att öl utomlands inte är så alkoholrabiata. Med det menar jag att alkolholhalten är underordnad smaken. Jag tycker det är så det ska vara. Mer bra öl åt folket, oavsett alkolholhalt!! :yoparty
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur: Man tar fram en kapsylöppnare och öppnar flaskan. Vicka upp flaskan så att innehållet rinner i ner i munnen. En liten bit kaka.

Varför: För att det är bekvämt att inte ha ett ömt hårfäste dagen efter. För att man ev vill kunna köra motorcykel efter att ha tagit en öl. För att man, om man är som jag, inte vill röra alkohol alls om man ska köra ett motordrivet fordon efteråt- ett arv från bussförarfassan. Att frun är med barn och vill dricka öl, men slippa undan alkoholen kan också ha nåt med saken att göra. :rolleyes:

Alkolhol gör inte ölen. Jag tycker Brew Dogs ultrahumliga ("insanely hopped") alkoholfria öl har mer kropp och själ än deras alkoholhaltiga diton.

En (alkoholhaltig) pinfärsk Pilsner Urquell drucken på plats i Tjeckien en bastuvarm sommardag är att dö för nästan. Å andra sidan tycker jag mig ha noterat att öl utomlands inte är så alkoholrabiata. Med det menar jag att alkolholhalten är underordnad smaken. Jag tycker det är så det ska vara. Mer bra öl åt folket, oavsett alkolholhalt!! :yoparty

Kolsyrad mäsk är inte öl.
Det går aldeles utmärkt att dricka folköl även om man tänker köra.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Kolsyrad mäsk är inte öl.

Det är ganska uppenbart att du snöat in på alkolholen och inte ölen. ;-)

Det går aldeles utmärkt att dricka folköl även om man tänker köra.

Såklart det är. Det är lagligt. Men det betyder inte att det är en bra idé. Notera att det är ett personligt ställningstagande. Alkohol och fordonskörning hör inte i hop i min bok.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Första träningen på två veckor (Jävla förkylningar!) och det värker i musklerna i ryggen. Ser fram emot träningsvärk imorgon. (Får säkert ingen ändå)
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
300144_271901099497843_100000338656309_929776_516819184_n.jpg


:rolleyes:
 
Nyheter
Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

Top