Mörkrets hjärta

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Efter söndagens städning bestämde jag mig för en färd nedåt landet, mot Angered.

Solen stodo lågt på himlen när mina kusar rullades ut ur garaget och fick smaka på den fyragradiga höstluften. De stodo och frustade en bra stund innan de voro riktigt vakna och ett helvetesvrål slutligen ekade längs älven.

IMGP0148.JPG

Eftersom en helkväll var planerad med hojen så fick pållarna utfodras vid shell-tappen i Älvängen (för 10:21kr/liter).

IMGP0149.JPG

Som mc-åkare på Kilanda raceway var jag ensam och den blöta, bitvis isiga, vägen tillät inga hastighetsrekord. Kylan bet igenom handskarna och fingrarna domnade snart bort.

Vägen var ganska dålig på sina håll med grus, is(?) och vatten.
Ett stopp vid grustaget i Kollanda fick det bli för att få upp värmen på hals och fingrar lite.

Hastigheten var väl ungefär som på skyltarna och lite till.

IMGP0152.JPG

Ut på Gråbovägen och ner mot Lerum kom jag härnäst. En tant i bil tittade surt på mig när jag lekande lätt drog förbi hennes micra från 1867. 100 meter efter omkörningen var det dags för nästa stopp.

IMGP0155.JPG

Efter Olofstorp stod hastighetskamerorna och knäppte posörbilder. En hoj möttes (tror det var någon typ av touring), hojåkaren hälsade tillbaka så det blev en sammanlagd hälsningfrekvens på 100% idag.

Sedan var det raka vägen mot Bergsjön och här såg jag saker som jag vanligtvis bara ser på tv eller på zoo. Tyvärr tog batterierna till kameran slut så den sista bilden jag kan bjuda på är när jag precis kom fram till Bergsjön.

IMGP0158.JPG

Färden fortsatte sedan mot Angered centrum innan det slutligen fick bli 45:an hem igen.

Det här var nog hursomhelst sista nöjesturen för i år för mig. Visst går det att åka trots vädret men det blir ju inte så kul när man inte vågar dra på något.

Blir till att pendla till jobbet en vecka till sen får det vara slut.

Trevlig vinter alla hojåkare så syns vi till våren!

//Kimmerien
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Trodde tråden skulle handla om en tur in i Kongos floddelta. Men Bergsjön går kanske lika bra...
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Skön höstberättelsetur! :tummenupp Själv så blir det oljebyte i helgen sen under täcket (både hoj och undertecknad...):trött och sen lite:öl och snart är det vår igen!
 

Jonken_

ogillar VV mig?
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Röd stuga med vita knutar
Hoj
Z750, svart och stålomspunnen
xyx skrev:
2588328 Trodde tråden skulle handla om en tur in i Kongos floddelta. Men Bergsjön går kanske lika bra...


-Visst hade det lyst upp den Eufemismfattiga SH-hösten? fast å andra sidan kan säkert Bergsjön berätta ännu hemskare historier än den Joseph Condrad gav oss för 100 år sedan..
 

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Frasse Fräs skrev:
2588132 Trevlig läsning!!

Är det specade mc-glases du har eftersom du får dom under hjälmen


Men tackar, skulle varit lite mer substans i det hela från början men så tog ju batterierna slut...:huvet

Vanliga solbrillor inköpta för en tia i Kina, blir så mörkt med tonat visir på natten.

dOLKO skrev:
Skön höstberättelsetur! Själv så blir det oljebyte i helgen sen under täcket (både hoj och undertecknad...) och sen lite och snart är det vår igen!

:( mmm trist när säsongen är över men till våren blir det:hojraket igen:D .
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top