Kawasaki ZX-12R tråden

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04
Har nu haft ett par långa turer med nyhojjen och kan bara säga att jag är mycket nöjd med den. Dock lite tråkig att köra långsamt med, men men man kan inte få allt den är super härlig när det blir lite fart.
En fråga bara, vad är normalförbrukning på en 12:a vid landsväg mellan 120-150 km/h?

Vet inte vad den dricker men min är ganska törstig, 0,7:yoparty-0,9 liter milen.
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Ja, jag tyckte väl att jag fick tanka lite väääl ofta. Trodde den skulle dra ca 0.5 l/mil vid landsvägskörning. Den drog ju mer än min bil. :-(
Vad drar den då om man buskör?
 

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Skjutsa

Har ännu inte skjutsat någon på hojen. Generellt verkar det som om passageraren kommer att sitta väldigt långt ifrån mig då det är ett gap på kanske 10 cm om man sitter tryckt mot tanken.
Vad säger ni andra?
 
Last edited:

mathiasjohnson

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Skåne
Hoj
ZX12R
Finns det någon möjlighet att plocka bort nummerskyltshållaren och byta ut mot något mindre? Det är en rejäl plastbit som sitter under hela pakethållaren in i hjulhuset.
Är det en del av "bagageutrymmet" under passagerarsadeln?
Finns det någon som har någon bild på hur ni gjort?
 

timmris

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Bålsta
Hoj
gixx 600 ban/gata
Finns det några packväskor som är bra till 12:an, med eller utan ställning spelar ingen roll. Och om det går att montera toppbox?
 

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04
Finns det någon möjlighet att plocka bort nummerskyltshållaren och byta ut mot något mindre? Det är en rejäl plastbit som sitter under hela pakethållaren in i hjulhuset.
Är det en del av "bagageutrymmet" under passagerarsadeln?
Finns det någon som har någon bild på hur ni gjort?

Har kört av hela stänkskärmen bak och skall göra en egen nummerplåtshållare.:D
 

Bifogat

  • DSC00650.jpg
    DSC00650.jpg
    231.6 KB · Visningar: 92
Last edited:

Mike102

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Hörby
Hoj
zx12r -04

Bifogat

  • DSC00662.jpg
    DSC00662.jpg
    225.2 KB · Visningar: 67
  • DSC00661.jpg
    DSC00661.jpg
    229.1 KB · Visningar: 66
  • DSC00660.jpg
    DSC00660.jpg
    217.6 KB · Visningar: 75

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Är det nån mer än jag som tycker kåpskruvarna suger ! Finns dom och köpa och till vilket pris...

Jag tror jag missförstod dig. Om du menar "kåpskruvarna" som är som en plastnit med ganska värdelös skruv i så håller jag med. Dom kallas för "grommet" men finns en ersättare som heter "rivet" som ska vara bättre.
 

majshumlan

Majshumlan
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX12R -00 silver,Muzzy helsystem,PC3,Widebandcommander,Kleenair mod,Kn filter mm
Var bland det första jag kollade upp när jag köpte min.Mycket riktigt var det olja i kontakterna.Kablarna missfärgade av värme pga av överslag mellan stiften.Klippte bort kontakterna o lödde ihop trådarna med krympslang med epoxy i.
Verkar inte vara några problem nu i alla fall.

Okej kanon! det verkar vara så att det är mer eller mindre en gångs grejer, skruvar av lite kåpor fram och tillbaka eller drar åt för hårt så står man där............ Är det nån här inne som har gjort detta: http://kawasakiworld.com/zx-12r/28775-stator-connector-no-headligths-fix-new-pics.html ????
 

Gripen 25

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Ort
Kinna
Hoj
Zx12r
Okej bara för mig att sätta igång med det med. Såg nämligen att det hade droppat olja från kontakten på hojen hemma, bara att lödda ihop dom rätt och krympslang på så är det fixat eller !?!??
 

majshumlan

Majshumlan
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX12R -00 silver,Muzzy helsystem,PC3,Widebandcommander,Kleenair mod,Kn filter mm
Okej bara för mig att sätta igång med det med. Såg nämligen att det hade droppat olja från kontakten på hojen hemma, bara att lödda ihop dom rätt och krympslang på så är det fixat eller !?!??

Gör som i länken du skickade så blir det nog bra :)

Oljan trycks upp i trådarna ända från statorlindingen i motorn.
Så en bra lödning blir som en "plugg" i trådarna.

Tror det skulle varit nån garantifix från kawasaki men inte säker.
Min var inte bytt ldnibng o kablage på i alla fall
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top