Garage - rotebro (distance - 6mil)

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
En rolig historia att läsa om ni har tid :) Jag har fruktansvärt dåligt lokalsinne så skratta inombords :tungan

Här kommer min resa från mitt garage till rotebro med uppdrag: hitta dit och komma hem med en ny ljuddämpare :tungan

Först åkte jag mot stockholm och sen fortsatte jag följa min vägbeskrivning men vid vällingby blev jag osäker. Jag vände och stannade, tänkte till sen letade jag mig till e4/e20 norr.

När jag åkte vid st eriksplan så vart jag lite nervös för det stod en mc-snut parkerad vid sidan av vägen.

Tro det eller ej men dagen innan så tappade jag min regplåt påväg hem från sveavägen. Så jag hade gjort en egen som jag skrivit ut från datorn.

Så när jag kört förbi mc-snuten kollade jag bakåt en stund men han följde inte efter. Men längre fram blev jag invinkad av en annan snut. Stannade snällt och försökte förklara mig men jag tror inte att snuten trodde på att jag tappat den dagen innan (Det är sanningen men det låter ju som en RÅLÖGN)

Jag klarade mig från böter och passade på att fråga om vägen. Fick en skaplig beskrivning och sen när jag skulle köra ut från vägkanten var han till och med snäll nog att stoppa bilarna som kom för att jag skulle få köra ut (helt otroligt, en snäll polis).

Började känna igen skyltarna men jag letade efter avfart nr 174. Rätt som det var såg jag nr 155 och tänkte: bara att köra vidare en stund då ... fel fel fel. Efter nr 155 kom 154 och sen vid 153 svängde jag av. Halv irriterad och trött svängde jag efter ett tag in vid en mack och frågade en annan knutte där. Men han bröt nå grymt på finska så jag hörde ungefär hälften av vad han sa.

Gick in och frågade samma sak vid kassan och fick reda på att jag skulle svänga vänster och bara fortsätta rakt fram sen kom jag till rotebro.

När jag var i närheten försökte jag ringa snubben men han svarade inte. Började bli riktigt trött och irriterad nu, virrar runt i rotebro och fick lite senare ett sms då han förklarade att han inte hörde. Så efter lite sms hittade jag honom. Vi hade en väldigt tyst med textrik konversation eftersom vi skrev på papper till varandra.

Men på hemvägen gick allt som smort, helt otroligt :D . Ljuddämparen stannade kvar i ryggan och nu sitter den på hojen. Låter fortfarande bra men inte lika högt, precis som jag ville ha det :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Du behöver en GPS grabben!
Det är förbannat frustrerande att behöva stanna och fråga hela tiden.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Starstriker skrev:
2540978 Du behöver en GPS grabben!
Det är förbannat frustrerande att behöva stanna och fråga hela tiden.

Jag hade GPS. Tejpade fast en liten papp på tanken med vägbeskrivning från eniro :D
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
NisseNutz skrev:
2541137 Jag hade GPS. Tejpade fast en liten papp på tanken med vägbeskrivning från eniro :D
finns det något annat sätt? :hihi
jag hade en plastficka tejpad på tanken när jag skulle hitta till en adress i Bålsta tidigare i somras, i 200 ser jag hur kartan kryper ur fickan och är på väg akterut.. får tag på den o mosar in den i fickan men den fortsätter att trilskas. Vill inte stanna utan håller i skiten med ena handen o fortsätter(envis intill korksmak)
de funkar:D
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
stormis skrev:
2546693 finns det något annat sätt? :hihi
jag hade en plastficka tejpad på tanken när jag skulle hitta till en adress i Bålsta tidigare i somras, i 200 ser jag hur kartan kryper ur fickan och är på väg akterut.. får tag på den o mosar in den i fickan men den fortsätter att trilskas. Vill inte stanna utan håller i skiten med ena handen o fortsätter(envis intill korksmak)
de funkar:D

Hehe, Jag hade tur med vädret så jag skippade plastficka men jag var noga med att tejpa den hela vägen runt så att den inte åkte av :D Trots att min 125:a bara gör ca 130 :tungan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top