Träningstråden

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Evil M skrev:
2623134 Nu jäklar grabbar så har jag äntligen kunnat träna igen efterförskylningen jag har dragits med några veckor. Tänkte mjuka upp lite med rodd, har hört att det ska vara bra :hojsmilie Råka visst ro 1mil innan det var dags att ge sig på magen och ryggen, kan ju inte direkt säga att det var skoj men känns bra efteråt, trodde inte jag skulle palla med det men men.

Hur lång tid tar det för er i Örebro att ro 1mil? Jag rodde i 46min innan jag kom så långt.
Rodd är helt inne nu!
Tog 37 min och 4 sek för mig.

Vi har rott mycket intervaller. En sträcka som vi ska ro under 8 minuter sen cyklar vi 10 min så håller vi på i ca 1h 40 min.
Tycker att vi alla har utvecklats mycket sedan vi började med denna träning.

Inte för att skryta men hade jag varit tjej har hade jag haft världsrekord i rodd på 2km :tuttar
Snygga referenser man använder va :D

marcus56 skrev:
2623212 Såg Stefans Golf utanför Kolgrillen, är det sånt man äter efter träningen? ;)
Du jag får skylla på polaren, man får dock inte glömma bort att uppmuntra sig själv när man varit duktig :yoparty
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Om du gör under 6.25 i år ligger du fyra på Sverigerankingen. :)
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
marcus56 skrev:
2623326 Om du gör under 6.25 i år ligger du fyra på Sverigerankingen. :)
Vart hittade du den?
Kommer att göra bättre än så :yoparty

Gjorde ju 6.29 för en vecka sedan och då hade jag inte blodsmak i munnen :) Målet är att slå mitt gamla rekord på 6.23.1
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Stoffy skrev:
2622371 Ähe ni har nog rätt men till sommaren kanske det blir att småträna lite ute i sommarstugan (vid Hjälmaren). Pappsen har en roddbåt och det är ju faktiskt "The real thing"

Lite grilla och öl efteråt?
va, va, va - hörde jag grilla och öl ??
Jag är på!!!
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Supermoto skrev:
2623495 va, va, va - hörde jag grilla och öl ??
Jag är på!!!
Klart att du ska hänga på men det blir till sommaren.
Frågan är om du fortfarande lever då eller om RR killarna har skickat på dig en lönnmördare tills dess.

Mer Supermotohojar i RR:tummenupp
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag och framförallt Jocke har ägnat oss åt argumentera lite med RR-fjollorna angående möjligheten att köra en Supermoto i SP-klassen. De är väldigt mycket emot det, argumenten de har är typ att det ser konstigt ut. :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
marcus56 skrev:
2624136 Jag och framförallt Jocke har ägnat oss åt argumentera lite med RR-fjollorna angående möjligheten att köra en Supermoto i SP-klassen. De är väldigt mycket emot det, argumenten de har är typ att det ser konstigt ut. :)
Hehe, JEPP !!

Jag har tagit bort väldans massa text som skrevs men aldrig "skickades in", hehe

Man inser efter ett kort tag att folk som är av olika åsikt sällan kommer överens (inte ens om att man är oense) på ett nätforum.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
har nu läst hela tråden och jag tycker som ni :) hoppas att du får igenom det mario för du vet vad jag har sagt.. tror du skulle kunna gå långt/ gå bra för dig på RR banorna:tummenupp
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Satan va heta det där RR släktet är.
Är dom rädda för att bli ifrånåkta eller?
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Stoffy skrev:
2624896 Satan va heta det där RR släktet är.
Är dom rädda för att bli ifrånåkta eller?

Dom verkar lika rädda för oss som motardåkare är för hopp....

18.00 ÖKK i kväll....
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
1.5mil rodd idag, först 1mil sen lite mage och ryggträning, avsluta med halvmilen rodd. Blir nog lite i morgon oxå efter jobbet, måste komma in i träningen nu så att man bara måste träna vidare.

Mitt mål med träningen: Slippa köpa nytt skinnställ i vår för att jag blivit för tjock för det under detta året. Orka med hojåkningen bättre!
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Evil M skrev:
2626384 1.5mil rodd idag, först 1mil sen lite mage och ryggträning, avsluta med halvmilen rodd. Blir nog lite i morgon oxå efter jobbet, måste komma in i träningen nu så att man bara måste träna vidare.

Mitt mål med träningen: Slippa köpa nytt skinnställ i vår för att jag blivit för tjock för det under detta året. Orka med hojåkningen bättre!
1,5 mil det är ju ruskigt bra!
Vi får helt enkelt trappa upp träningen :)
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Evil M skrev:
2626384 1.5mil rodd idag, först 1mil sen lite mage och ryggträning, avsluta med halvmilen rodd. Blir nog lite i morgon oxå efter jobbet, måste komma in i träningen nu så att man bara måste träna vidare.

Mitt mål med träningen: Slippa köpa nytt skinnställ i vår för att jag blivit för tjock för det under detta året. Orka med hojåkningen bättre!


Gött se det finns dom som tar i förutom oss.... Bara kämpa på det ger utdelning....
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
På jobbet, 06:00. :D
Första utryckningen 06:03 :huvet

Nästa vecka åker träningkläderna på är det tänkt. Nu har ni fått tillräckligt försprång. :rolleyes: :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top