GSXR1127 Turbo-byggtråd

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Hehe nej det är bara tillfälligt... Kommer att vara hemma på helgerna..:)

PUH, jag tänkte väl det jag har kämpat hela livet med att komma där ifrån.
kom iof inte så lång därifrån men.........:D

.....Själv tänkte jag gasa en runda i morgon lördag om det är torrt.

Fan vad ONT sånt där gör att höra när man själv inte är på G.
skärp dig!:D


men nu är det väl ändå dags för uppdatering va?
sommaren är för fan snart här!!:tummenupp
 
Last edited:

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Här i min villa... :P
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Han har kanske doge?....jobba ihjäl sig :3freak ...det har vart riktigt intressant att följa bygget hittills...keep it up :rock
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Händer det något med bygget?

Nja, inte så mycket för tillfället... Har träffat en :tuttar som tar upp en hel del tid, men vecka 14 kommer jag vara helledig och ha hela vackan till hojbygge så då ska skiten igång...!!

Min gode svetsare (tack Christer)har dock hunnit med att göra TVÅ! plenum till mig,(enligt LAHI:s ritning) så jag kan välja lite hur jag vill ha det... Lutar dock åt det som ligger närmanst kameran på bilderna, föressten någon som vill köpa det andra...:D

Håll ögonen öppna måndag v.14 för då kommer det hända grejer!!!
 

Bifogat

  • DSC00167.JPG
    DSC00167.JPG
    98.3 KB · Visningar: 228
  • DSC00168.JPG
    DSC00168.JPG
    91.9 KB · Visningar: 166

Miniwipp

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2006
Ort
Olofström
Hoj
Fd GSXR 750Turbo
Nja, inte så mycket för tillfället... Har träffat en :tuttar som tar upp en hel del tid, men vecka 14 kommer jag vara helledig och ha hela vackan till hojbygge så då ska skiten igång...!!

Min gode svetsare (tack Christer)har dock hunnit med att göra TVÅ! plenum till mig,(enligt LAHI:s ritning) så jag kan välja lite hur jag vill ha det... Lutar dock åt det som ligger närmanst kameran på bilderna, föressten någon som vill köpa det andra...:D

Håll ögonen öppna måndag v.14 för då kommer det hända grejer!!!

SILVERRYGGEN !!!
bry dej inte om :tuttar nu,,, Det kommer fullt med :tuttar när man kommer rupplande med en turbohoj :yoparty
Bara tanken på en tryckmatad gixer får tom en gammal skolfröken att bli fuktig i trosorna,,, och det utan att hon kissar ner sej :D
Skämt åsido,, hoppas att du får bygget färdigt snart, vi andra dör av nyfikenhet på hur denna missil ska bete sej i bänken,, Lycka till och som sagt respekt för detta bygge :yoparty ni är några turbonissar här som verkligen har förstått blingbling faktorn :tummenupp
Mvh Magnus
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Ja du silverryggen kanske får locka dig med lite färska siffror :) från mitt NCracing bygge, hämta hem den idag. :tummenupp
 

Bifogat

  • PICT0131.JPG
    PICT0131.JPG
    80.9 KB · Visningar: 469

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Ja du silverryggen kanske får locka dig med lite färska siffror :) från mitt NCracing bygge, hämta hem den idag. :tummenupp

Från ca 60hk till 200hk på 1000 varv............det låter skoj ut ur en böj......speciellt mellan 5000-6000 där man ligger vid i vanlig gatkörning..

/J
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Nja, inte så mycket för tillfället... Har träffat en :tuttar som tar upp en hel del tid, men vecka 14 kommer jag vara helledig och ha hela vackan till hojbygge så då ska skiten igång...!!

Min gode svetsare (tack Christer)har dock hunnit med att göra TVÅ! plenum till mig,(enligt LAHI:s ritning) så jag kan välja lite hur jag vill ha det... Lutar dock åt det som ligger närmanst kameran på bilderna, föressten någon som vill köpa det andra...:D

Håll ögonen öppna måndag v.14 för då kommer det hända grejer!!!



Ser fint ut det där


Hur bra lyckades ni hålla CC på insugs stosarna??

det brukar krympa rejält när man sömmar ytterkanterna
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Ja du silverryggen kanske får locka dig med lite färska siffror :) från mitt NCracing bygge, hämta hem den idag. :tummenupp

Sedärja... :tummenupp Var är det för spec på motorn? Ronny som byggt?

Från ca 60hk till 200hk på 1000 varv............det låter skoj ut ur en böj....../J

Vafan Jocke! Har du aldrig hört talas om Powerslide...:hihi

Ser fint ut det där
Hur bra lyckades ni hålla CC på insugs stosarna??
det brukar krympa rejält när man sömmar ytterkanterna

Tackar, skall skicka komplimangen till svetsaren! Har inte kontrollmätt, skall till garaget nu och skall göra en koll...återkommer i ämnet


Är helt ledig denna veckan så nu blir det tokbygg!!!
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Snackar vi LEDIG i veckan :)tuttar ) eller bara ledig?
för annars blir det ju inge skruva, det vet man ju :D

Hehe, är faktiskt "bara" ledig... Men det skall nog hinnas med båda...:)

Äntligen har man fått några timmar i garaget, väntar sedan länge på delar från Alu-Tech , snackade med honom idag och han lovade att skicka dem idag så jag borde ha dem på onsdag, det är siliconslangar, alu-rör och böjjar till tryckröret.
Har även idag beställt:

Wastegate-klocka från BSR 1,2 bar
MC-Xpress tryckklocka med tillbehör
Luftfilter mm

Skall ner en sväng till Hydroscand i morrnbitti och fixa en slang till oljereturen, höger slang till ojlekylet skall göras om/förlängas samt köpa lite bränsleslang och nipplar och lite annat bös.

Hursomhelst så har jag idag byggt om fästet till IC:n/oljekyl och satt rostfri gängad stång genomgående genom ramen för att få lite bättre styrutslag, passat in allt och bultat fast den.
Förlängt båda kabelstammarna till handreglagen så jag kan ha dem "inne" i ramen, elsystemet håller på att hårdbantas och DYNA-systemet skall trimmas in..
Avgassystemet tillkapat och inpassat, skall låte svetsa fast ett fäste för WG-klockan i avgasflänsen, tänkte ha den i ramröret först men det funkar ju inte så bra pga flex..

Återkommer inom kort...:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00183.JPG
    DSC00183.JPG
    61 KB · Visningar: 126
  • DSC00186.JPG
    DSC00186.JPG
    88.6 KB · Visningar: 123
  • DSC00185.JPG
    DSC00185.JPG
    76.9 KB · Visningar: 123
  • DSC00188.JPG
    DSC00188.JPG
    123.7 KB · Visningar: 156
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Va fan vad kablar....varför kliper du inte bort skiten bara :p

Ser väldigt nice ut :tummenupp . ska bli kul att se lite mer bilder/filmer när hojen är klar :)
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Sedärja... :tummenupp Var är det för spec på motorn? Ronny som byggt?

Ja vad är det gjort med motorn...den är på 1157cc (bandit rad med kolvar) toppen är plastad och portad av RG och i den sitter 30/26 ventiler.

Ronny står för turbo bygget, jag har samma aggregat som du och cv 34:eek:r.

Hur går det med brandmanna yrket då?
Själv är jag precis klar med tillsyn A kursen och skall gå Räddningsledare B till hösten.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Hur går det med brandmanna yrket då?
Själv är jag precis klar med tillsyn A kursen och skall gå Räddningsledare B till hösten.

Jag är tjänstledig från Räddningstjänsten tom v.27 iom att jag tjänstgör som skyttesoldat inom IAS (Internationella Amfibiestyrkan), när jag kommer tillbaks till halmstad v.27 så blir det firefighting för hela slanten!!!
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Jag är tjänstledig från Räddningstjänsten tom v.27 iom att jag tjänstgör som skyttesoldat inom IAS (Internationella Amfibiestyrkan), när jag kommer tillbaks till halmstad v.27 så blir det firefighting för hela slanten!!!


Innebär det heltid framöver eller?
Ska slänga upp nån bild på bygget nån dag så får du se hur det vart.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top