GSXR1127 Turbo-byggtråd

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro

Tack så mycket!! Nu sista 2 veckorna så har byggarglädjen varit total, mycket tack vare allas positiva respons, den är guld värd när motivationen sviktar!! :tummenupp

UPDATE!

Har varit hos lokala Hydraulik.firman idag och hämtat mitt Y-oljerör,blev kanon, dom är liiite billigare på teflon-slang och hylsor än NBM-Hydraulic...

Hämtade även ett par rostfria, "slangklämmor"...:D skall polera till dom lite sedan å se hur det blir.
Men jag kan nog känna mig safe för slang-blåsningar...:tummenupp

Imorrn skall jag och LAHI ner till skåne-land och få gavlarna svetsade på min IC. Var förbi garaget innan och fixade till vinklarna, högersidan är ju inga problem, vinklade bara upp anslutningnen ett par grader för att avgassystemet skall gå fritt + några cm.
På vänstersidan blir det dock MYCKET trängre, riktigt trångt faktiskt, men det funkar på det berömda...:tummenupp

Håll ögonen öppna imorrn kväll/natt och se hur det blev!
 

Bifogat

  • DSC00103.JPG
    DSC00103.JPG
    71.3 KB · Visningar: 136
  • DSC00106.JPG
    DSC00106.JPG
    124.1 KB · Visningar: 154
  • DSC00104.JPG
    DSC00104.JPG
    60.9 KB · Visningar: 94
  • DSC00108.JPG
    DSC00108.JPG
    86.9 KB · Visningar: 95
  • DSC00107.JPG
    DSC00107.JPG
    120.3 KB · Visningar: 139
  • DSC00105.JPG
    DSC00105.JPG
    65.9 KB · Visningar: 87

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Hade varit snyggt med en blå T-koppling som varit gängad i blocket istället för det fula y-et(?), har sett den lösningen nånstans oxo.

Mycket tjusigt för övrigt!! :tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Hade varit snyggt med en blå T-koppling som varit gängad i blocket istället för det fula y-et(?), har sett den lösningen nånstans oxo.Mycket tjusigt för övrigt!! :tummenupp

Tackar! Visst hade det varit snyggt, men det är ljusår bättre än de gamla tyg-armerande/läckande orginalslangarna.
En sådan lösning du pratar om kan bli aktuellt nästa år men just nu är budgeten anstränd och en sådan lösning kostar gissningsvis 1K5-2K...

Detta får "duga" tills dess...:D
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ser mkt bra ut!! :tummenupp En av många som bara följer tråden utan att skriva ..
 
Last edited:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Tack så mycket!! Nu sista 2 veckorna så har byggarglädjen varit total, mycket tack vare allas positiva respons, den är guld värd när motivationen sviktar!! :tummenupp

UPDATE!

Har varit hos lokala Hydraulik.firman idag och hämtat mitt Y-oljerör,blev kanon, dom är liiite billigare på teflon-slang och hylsor än NBM-Hydraulic...

Hämtade även ett par rostfria, "slangklämmor"...:D skall polera till dom lite sedan å se hur det blir.
Men jag kan nog känna mig safe för slang-blåsningar...:tummenupp

Imorrn skall jag och LAHI ner till skåne-land och få gavlarna svetsade på min IC. Var förbi garaget innan och fixade till vinklarna, högersidan är ju inga problem, vinklade bara upp anslutningnen ett par grader för att avgassystemet skall gå fritt + några cm.
På vänstersidan blir det dock MYCKET trängre, riktigt trångt faktiskt, men det funkar på det berömda...:tummenupp

Håll ögonen öppna imorrn kväll/natt och se hur det blev!

jag fattar inte hur fan du hinner med alltså:yoparty

jag känner i kroppen att jag bara måste berömma dig för ditt bygge, det var länge sedan jag såg ett sådant seriöst bygge.

fan släcker du bränderna lika bra så är man helt safe.
förresten heter verkligen kolfibertuberna AGA 324 är inte det dom gamla??
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
jag fattar inte hur fan du hinner med alltså:yoparty
jag känner i kroppen att jag bara måste berömma dig för ditt bygge, det var länge sedan jag såg ett sådant seriöst bygge.

Hehe, det fattar inte jag heller om jag skall vara ärlig, håller på och bygger så här samtidigt som jag jobbar ca 70h i veckan och kör 6st fyspass...
Fattar inte hur man orkar riktigt...:va

Det är kanske allt beröm man får här som driver en...skämt åsido så hjälper det iaf :tummenupp

fan släcker du bränderna lika bra så är man helt safe.
förresten heter verkligen kolfibertuberna AGA 324 är inte det dom gamla??

Japp, du kan vara helt safe...:hihi
"Kolfiberflaskorna" är egentligen en vanlig kompositflaska som tillverkas av Interspiero och heter "Spiro-lite".
AGA/interspiero 324 (300bar, 2st flaskor á 4liter) änvänds fortfarande vid övning, dykning , samt vid större insatser då det inte finns pengar till att byta ut alla till Spiero-Lite.
324:an och 323:an är ganska tunga men det är inga problem...:tummenupp

UPDATE!!!

Ikväll har jag och LAHI varit och hälsat på i skåneland, hos lasses gode vän som är en mycket duglig svetsare... Han fick i uppdrag att smälta dit mina rör-ansluningar på IC:gavlarna. (hade tänkt göra det själv men har inte riktigt den kunskapen, ÄN!)
Resultatet kan ni se själva och inom kort kommer det poleras och monteras!
 

Bifogat

  • DSC00110.JPG
    DSC00110.JPG
    83.1 KB · Visningar: 185
  • DSC00111.JPG
    DSC00111.JPG
    77.1 KB · Visningar: 184
Last edited:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Ikväll har jag och LAHI varit och hälsat på i skåneland, hos lasses gode vän som är en mycket duglig svetsare... Han fick i uppdrag att smälta dit mina rör-ansluningar på IC:gavlarna. (hade tänkt göra det själv men har inte riktigt den kunskapen, ÄN!)
Resultatet kan ni se själva och inom kort kommer det poleras och monteras!

nä men titta, ÄNTLIGEN en riktig svets!!
skämt åtsido.
looking gooooood:yoparty
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hehe om jag inte minns fel så är en svets med por som avslut icke godkänd? :D

Mkt fint.. den som kunde svetsa alu

kommer de inte ut nåt ur den poren tro :va ser nästan ut som ett hål :näsblod kanske inbilln :tungan
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Helsystem!!!

Idag damp det ner ett kuvert i lådan med RÄTT fläns, givetvis i rostfritt...:tummenupp
En rostfri 2,5" 60gradersböj inhandlades på mekonomen för 140:- och vips så har man ett helsystem för 640:-...

Vem fan har sagt att det är dyrt att bygga turbo-hoj :D
 

Bifogat

  • DSC00112.JPG
    DSC00112.JPG
    100.9 KB · Visningar: 95
  • DSC00113.JPG
    DSC00113.JPG
    80.4 KB · Visningar: 77

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Idag damp det ner ett kuvert i lådan med RÄTT fläns, givetvis i rostfritt...:tummenupp
En rostfri 2,5" 60gradersböj inhandlades på mekonomen för 140:- och vips så har man ett helsystem för 640:-...

Vem fan har sagt att det är dyrt att bygga turbo-hoj :D

Var fick du tag i de sjyssta slangklammorna?? finns det grövre böjar i rostfritt på mekanormen?? keep up the good work silverrygg/wachen:tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
D bör väll snart vara dax för uppstart va?:yoparty

Tja...:rolleyes: Flyttar ju till Stocholm på söndag... Kommer vara hemma lite på helgerna samt en del lediga veckor och då blir de råbygg, Snart så...!

Var fick du tag i de sjyssta slangklammorna??

www.hydroscand.se Fick jäkligt bra pris...Listpriset vart inte lika kul. Knalla in hos din lokala ÅF och hör.

finns det grövre böjar i rostfritt på mekanormen??

Japp, dom har upp till 3" och det täcker de flestas behov. Dom har lite andra böjvinklar också. Kolla med din lokala Mekonomen först, de brukar inte ha RF på hyllan men tar hem till dagen efter, jäkla fin service! :tummenupp

Häftigt bygge.
Snart är den färdig då blir det brum brum :D

Tackartackar! Så snart den är färdig och bänkad/inställd av RG eller MP-Racing så blir det mer än Brum-Brum kan meddelas...
Lär nog mer låta BBBBAAAAAAA, PPSSHHHYYYYYY, BAAAAAA:)
 
Last edited:

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Tja...:rolleyes: Flyttar ju till Stocholm på söndag... Kommer vara hemma lite på helgerna samt en del lediga veckor och då blir de råbygg, Snart så...!

UPPDATERA NURÅ J-KLA 08:a!!
Nu är jag sugen på att se nya bilder.
Är du seriös med att flytta till huvudstaden, för gott:va
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
UPPDATERA NURÅ J-KLA 08:a!!
Nu är jag sugen på att se nya bilder.
Är du seriös med att flytta till huvudstaden, för gott:va

Hehe nej det är bara tillfälligt... Kommer att vara hemma på helgerna..:)
Kanske åker bort till garaget i helgen.

Återkommer
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hehe nej det är bara tillfälligt... Kommer att vara hemma på helgerna..:)
Kanske åker bort till garaget i helgen.

Återkommer

Så du har fått komma till internet nu också! Vilka moderniteter de har i försvaret nuförtiden :D Eller du är hemma så det blir byggande i helgen? Själv tänkte jag gasa en runda i morgon lördag om det är torrt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top