storlek och säkerhet på icon hjälmar.

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
sitter och lurar på att köpa en icon skull hjälm från fcmoto.. men frågan som jag ställer mig är vart i sverige dom säljs . om det finns någon i närheten av skövde som säljer dom. för man vill ju gärna att den skall sitta bra.. är den någon som har en iconhjälm och har testat att klota med den.. priset på den hjälmen är ju ganska lågt 269,95 euro så därför undrar man ju lite om det är en bra hjälv..man vill ju inte direkt klota sönder skallen bara för att man råkar älska dödskallar :va .

så alla inputs är tacksamma.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Jag tror det är svårt att bedöma hur säker en hjälm är i förhållande till andra hjälmar även om man "klotat" med den. / My 10c.
Är du osäker så köp en hjälm som du vet har goda testresultat i någon serös hjälmtest, annars är samtliga hjälmar som säljs inom EU för MC-bruk, testade och godkända enligt samma standard så att de uppfyller samtliga minimikrav.
 

stringbikini

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Ort
Skövde
Hoj
Honda cbr600rr
Undrar också! Hur stämmer dessa överens i storlekar? Vet att 4speed har icon hjälmar så förhippningsvis skiljer det inte för mycket emellan modellerna ...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har några stycken - alla i medium. Tycker att de känns lite större än den Shoei jag hade tidigare, men det kan också bero på att stoppningen är mjukare. Passformen skiljer också en del mellan de olika ICON modellerna.

Tog en tur över styret och in i en bil för några år sedan. Hjälmen gjorde sitt jobb den gången.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top