Vad kostar SATS-kort nu (gymkort)?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Gillar SATS men deras grej att vägra lämna ut priser utan att man bokar tid och går dit för att prata med en "medlemsrådgivare" är extremt störande/löjligt. Nån som köpt kort nyligen och har aktuella priser?

Vad kostar ett kort helår alt. per månad där man får träna på alla SATS i landet och vad kostar det där man låser sig till ett gym?

/Nicke
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
Nicke skrev:
2417872Nån som köpt kort nyligen och har aktuella priser?
Jag sa precis upp mitt medlemsskap där. Idioterna vägrar frysa kortet efter som det är emot deras policy.
Jag hade förstått dem om jag hade kvar bindningstid på kortet. Men det hade jag inte.
Enda sättet att frysa kortet är om du är sjuk/skadad i sådant skick att du inte kan träna, och det måste du ha ett läkarintyg på.
Andra gym här i Gbg har inga problem med att frysa kortet 2-3 mån/år, vissa UNDER bindningstid....men då förlängs tiden med tiden som fryses självklart.
Jag betalade 399:-/mån men då var det under ett speciellt avtal de hade med min arbetsgivare.
Att bli medlem idag kostar:
 

Bifogat

  • sats.JPG
    sats.JPG
    25.5 KB · Visningar: 323

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Kommer ihåg att det var ett jäkla pyssel när jag skulle jobba utomlands i 3 månader. Till slut gick det med ett intyg från jobbet. De känns något fyrkantiga ibland, ungefär som han killen i hamburgerrestaurangen i filmen Falling Down (vägrade servera frukost 1 minut efter tiden gått över till dagsmeny).

Lion skrev:
2417902 Jag sa precis upp mitt medlemsskap där. Idioterna vägrar frysa kortet efter som det är emot deras policy.
Jag hade förstått dem om jag hade kvar bindningstid på kortet. Men det hade jag inte.
Enda sättet att frysa kortet är om du är sjuk/skadad i sådant skick att du inte kan träna, och det måste du ha ett läkarintyg på.
Andra gym här i Gbg har inga problem med att frysa kortet 2-3 mån/år, vissa UNDER bindningstid....men då förlängs tiden med tiden som fryses självklart.
Jag betalade 399:-/mån men då var det under ett speciellt avtal de hade med min arbetsgivare.
Att bli medlem idag kostar:

Vad hade han som skäl? Sjukskriven eller jobb utom Sverige eller?

Markus skrev:
2417909 En kollega till mig fryste sitt medlemsskap i 6mån.
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det är dyrt men bra och nära för mig + att jag kan träna på flera olika gym i Sthlm. Är ändå klart ambivalent men jag kommer nog att köpa där i alla fall.

KGK skrev:
2417951 när det är så kinkigt med frysning skulle jag inte köpa kort där
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
nära är ett plus, bra med flera men utnyttjar du verkligen de andra ställena?

gå på ett annat och be att få testa, förklara att du funderar på sats men vill gärna testa något annat innan, kanske får du en månad gratis eller nåt
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det är nog stor risk att det inte blir så. Kanske kör spinning i city nån enstaka gång (bor vid Fridhemsplan så St Eriksgatan är "hemma").

KGK skrev:
2417962 nära är ett plus, bra med flera men utnyttjar du verkligen de andra ställena?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nicke skrev:
2417915
Vad hade han som skäl? Sjukskriven eller jobb utom Sverige eller?

Hon flyttade till ort som inte hade SATS.

Jag köpte ett Guldkort, man hade tre veckors ångerrätt. Jag kom på att jag bara ville ha Brons efter tre veckor och två dagar ungefär, men då var det kört med hon i reception. Sedan ringde jag till någon halvansvarig snubbe och det var inga problem, så jag tycker inte de känns särskilt fyrkantiga.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
WorldClass är också rätt nära men känns lite för "klubb"-aktigt. Jag vill ha lite mer inriktat på styrketräning.

KGK skrev:
2417962 nära är ett plus, bra med flera men utnyttjar du verkligen de andra ställena?

gå på ett annat och be att få testa, förklara att du funderar på sats men vill gärna testa något annat innan, kanske får du en månad gratis eller nåt
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Lion skrev:
2417902 Jag sa precis upp mitt medlemsskap där. Idioterna vägrar frysa kortet efter som det är emot deras policy.
Jag hade förstått dem om jag hade kvar bindningstid på kortet. Men det hade jag inte.
Enda sättet att frysa kortet är om du är sjuk/skadad i sådant skick att du inte kan träna, och det måste du ha ett läkarintyg på.
Andra gym här i Gbg har inga problem med att frysa kortet 2-3 mån/år, vissa UNDER bindningstid....men då förlängs tiden med tiden som fryses självklart.
Jag betalade 399:-/mån men då var det under ett speciellt avtal de hade med min arbetsgivare.
Att bli medlem idag kostar:

Fysiken är bättre. Alla studenter har bra priser där och då betyder det:tuttar
 

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Ort
031
Hoj
ärretta
juha01 skrev:
2417998 Fysiken är bättre. Alla studenter har bra priser där och då betyder det:tuttar
Hehehe, det är klart att man vill se lite :tuttar under tiden man tränar :tungan
Men jag funderar starkt på Aero i Frölunda....
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har hört att det ska vara riktigt bra och skön atmosfär (t.ex. inte så många superspacklade damer med attitydproblem). Vill nog ha krypavstånd hem men ska kanske testa World Class först. Tack för tipset!

KGK skrev:
2418280 bör finnas några sköna gym, sök ex. på www.hitta.se

ex. en bit bort

http://www.deltagym.com/
 

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Dyyyyyrt!
jag betalar 500 pengar om året på mitt gym, en källarlokal med massa fria vikter, lite cyklar och en trappmaskin.
Har vart på andra gym innan men detta är bäst.
 

FreddaGädda

Guest
ViktorW. skrev:
2418572 Dyyyyyrt!
jag betalar 500 pengar om året på mitt gym, en källarlokal med massa fria vikter, lite cyklar och en trappmaskin.
Har vart på andra gym innan men detta är bäst.

Okej..
 

Hibboi

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Sthlm
Hoj
bobbycar
Köpte igår sthlm/norrort.. pröjsa 400 i medlemsavgift och sen blir det dryga 400 :-/mån om jag vill fortsätta efter mina 3 veckors "ångertid"

edit: får endast träna där jag köpte dvs bronskort tror jag..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top