Hojköp + smärta

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Jahapp de som följt med mig (självklart) här i trådarna har säkert undrat vad det blev för hoj till slut och nu kan jag stolt säga att jag är ägare till en Kawasak ZX-7R -96 dvs en ninja! Wohoo!

Nå väl... trött frusen och kall men glad åt hojen som står där ute, lite verk i fingrar och tår tänker jag berätta hur det gick till!

Jag riktade mig in på en ninja efter mkt funderingar över CBR, GSXR osv och nä nu är det bara leta hojar på blocket o diverse andra ställen och till slut hittar jag en (imorse) sagt o gjort kollar in hojen o ser bra ut, bakdäck kasst måste bytas jamen det är ju okej tra la la ringer och pratar med killen, självklart finns hojen i värmland (karlstad) varför ska den finnas i sthlm?

efter lite "vill ha övertalning" av mig själv och till min hojpolare så tvingar jag med honom till att åka o titta på hojen (vi drog vid fyra, halv fem tiden) i gemensam bil och åkte ner, dödströtta efter jobbet men fan vi ska ju titta och prova hoj!

tog sin lilla tid att komma fram (3 mil ovanför Karlstad) och klockan var cirka halv nio.
Tittar på hojen och allting ser bra ut, nån repa där men inget att jämra sig över (mer personligt så haha) priset bra, prutar ner lite tittar lite till, åker en sväng, min polare får åka en sväng. jag bestämmer mig! jag tar den!
sagt och gjort så är min bank lite knas så fick bara ta ut 35 loppor (25 på bank) 10 på bankomat så självklart måste jag ringa min kära fader som får sätta över pengar till min kompis bankomatkort... nähä det var inte samma bank... Åh fan jag fattas två tusingar... men vill ha hem hojen nu.. grr

min polares tjej ringer och frågar hur det går med hojköpet och erbjuder sig att slänga över 2 lax till hans konto efter några sekunders grinade av mig... :)

(helt underbar tjej) :tummenupp

åker tillbaka till hojen med pengarna och skriver papper o kvitto o kontroll räknar pengar.
skakar hand och säger hejdå...

AH min fina ninja!!! underbart!

kollar klockan, oh fan klockan är snart halv elva, måste lägga på ett kol, är ju fan svinmörkt snart!

vi åker iväg (polaren åker bil, jag hoj) stannar på närmsta mack o tankar och snackar lite om köpet och jag är helnöjd (bilder kommer så fort jag kan)
polaren jobbar natt så han måste dra på ett kol och köra lite fort hem så vi säger hejdå

jag vill ta det lite lugnt och lära känna hojen lite bättre (kasst bakdäck)+mörker+risk för regn...
efter ett tag så har jag fått kläm på det och det går bra tills 2 km efter ARBOGA då det börjar regna och regnar tills jag når stockholm...

Vissa sträckor går inte att köra mer än 70-80 och ibland kunde man göra i blindo i 110 hehe bad hela tiden till gud att inte ett djur skulle hoppa fram eller halka med hojen, lite trist men allt gick bra!

måste dock klaga på alla personbilar som möter en som INTE stänger av helhjuset (blir fan nonstop blind) man måste blinka tio ggr för att de ska fatta

dock TACK till alla lastbilschaffisar som bländar av redan innan man sett lastbilen :yoparty

trots två-tre stopp på mack för att få varmt kaffe och sträcka på bena så är det helt sinnessjukt blött och kallt och nästa inköp blir fan regnkappa!

när jag kommer fram till nacka (ca halv fyra) så är det nära på crosskoppling och dödslängtan, ONT (ovan körställning) men nu har man iaf kört in hojen ordentligt, 34 mil första dan man har hojen + skräck senario, dåligt bakdäck + regn + mörker, tog sin lilla tid, men jag har min hoj jag vill ha och är riktigt nöjd! inte ens att jag ska jobba om några timmar sänker min glädje!

nu ska jag laga lite mat + göra varmt te och gotta mig lite i mitt köp. Hoppas det är fint väder imorgon(jaaa)

nu ska jag bara göra en överförning på två tusen till min polares tjej som delvis är ägare till hojen (hehe) så är det klart! + skicka in papperna imorgon

får väl fixa en bild sedan, okej klaga inte så mycket på skicket detta är nerskrivet, det blev kanske klottrigt men kul med nån mc historia hoppas jag
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
smallsocks skrev:
2377196

får väl fixa en bild sedan, okej klaga inte så mycket på skicket detta är nerskrivet, det blev kanske klottrigt men kul med nån mc historia hoppas jag


Det finns inget att klaga på, enbart kul läsning! :tummenupp
Skönt att köpa hojen sådär spontant och ge sig fan på att man ska köra den hem trots mörker, regn, kasst bakdäck och fan vet allt ;)

Så, grattis till köpet! :)
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
smallsocks skrev:
2377196 Jahapp de som följt med mig (självklart) här i trådarna har säkert undrat vad det blev för hoj till slut och nu kan jag stolt säga att jag är ägare till en Kawasak ZX-7R -96 dvs en ninja! Wohoo!
Grattis till en grym hoj, med det Superbike stuket! Blev det en svart, röd eller den snabbaste av dem alla, den gröna?

Införskaffandet av min ZX7R var liknande, förutom att klockan var lite senare, vi möttes halvvägs i ett industriområde och att det regnade inte på hemvägen, vilket innebar full fart på E4an i nedförsbacke hela vägen. :rolleyes: Blev dock trött i ryggen först efter femhundra rödljus i Stockholm mitt i natten..

Har lite godis till ZX7an som kan vara intressant. pma :tummenupp
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
skoteridioten skrev:
2377197 Det finns inget att klaga på, enbart kul läsning! :tummenupp
Skönt att köpa hojen sådär spontant och ge sig fan på att man ska köra den hem trots mörker, regn, kasst bakdäck och fan vet allt ;)

Så, grattis till köpet! :)

när man blir kär, så blir man kär är typ allt jag har att säga :)

SISU skrev:
2377204 Grattis till en grym hoj, med det Superbike stuket! Blev det en svart, röd eller den snabbaste av dem alla, den gröna?

Har lite godis till ZX7an som kan vara intressant. pma :tummenupp

Det blev den Röda (den gröna jag tittade på först var såld 2 timmar senare hehe så då blev det KANONpanikköpa den röda innan den tog slut oxå (annonsen var 1 dag gammal på den hehe)

Godis kan vara intressant! vad har du?

just nu så är den Hemskt orginal (skönt roligt att fixa själv) ska rensa upp baken o fixa miniblinkers bak o fram, nåt schysst avgassystem (sitter orginal på nu)

edit: pm:ar nu
 
Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
avatar skrev:
2377212 Men asså, det ska ju säljaren göra jöööh!:va

inte om man gör på mitt sätt... (ska inte hm själv skriva på men säg inget till nån för då börjar de klaga... billigare o ha den typ... på... pappa!...

edit: ska man kan säga att jag köper den åt honom som present fast jag "lånar" den... hm... :):va
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
smallsocks skrev:
2377214 inte om man gör på mitt sätt... (ska inte hm själv skriva på men säg inget till nån för då börjar de klaga... billigare o ha den typ... på... pappa!...

edit: ska man kan säga att jag köper den åt honom som present fast jag "lånar" den... hm... :):va

Okej, billigare för dej och dyrare för oss andra som betalar kalaset...

/fredde

p.s Visst sitter det Ninja klistermärken på GPZ500an, cooooooooolt.
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Välkommen i ZX-7R gänget!

Grattis till ett lyckat hojval! :yoparty
Väntar med spänning på bilder så man får se skönheten.

Själv har jag en grön. Bilder finns i mitt garage.

Njut av resterande säsong! :tummenupp
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
R1Monstret skrev:
2383459 Grattis till ett lyckat hojval! :yoparty
Väntar med spänning på bilder så man får se skönheten.

Själv har jag en grön. Bilder finns i mitt garage.

Njut av resterande säsong! :tummenupp

Bilder kommer upp så fort jag tagit hem den till far så jag kan tvätta av den o putsa lite, just nu får ni hålla er till goda till bilden som fanns på annonsen... inte lika ball som när man VERKLIGEN gillar hojen :)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
smallsocks skrev:
2377196 får väl fixa en bild sedan, okej klaga inte så mycket på skicket detta är nerskrivet, det blev kanske klottrigt men kul med nån mc historia hoppas jag


Man skall alltid köpa hoj med hjärtat o köra med hjärnan! :tummenupp
 

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
smallsocks skrev:
2383748 Bilder kommer upp så fort jag tagit hem den till far så jag kan tvätta av den o putsa lite, just nu får ni hålla er till goda till bilden som fanns på annonsen... inte lika ball som när man VERKLIGEN gillar hojen :)



nice läsning , Grattis till hojen hoppas du får många roliga mil på den.

/Blommen
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
tuppjuck skrev:
2383771 Man skall alltid köpa hoj med hjärtat o köra med hjärnan! :tummenupp

absolut det var med hjärtat jag köpte den! den här ska jag har rikigt mycket skoj o lägga pengar på så den blir vacker o håller länge länge. den har bara gått 3500 så det är bra :)
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Bilder

nu ligger det bilder i mitt garage...

lite sen men nån kanske vill titta :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top