Mcid card...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag fyller i det jag vet... Har inget startnummer än, ingen licens.

Hoppas att det funkar ändå.
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Fick mail ifrån Hasse alldeles nyss.

Hade fyllt i chassienumret på motornumrets kolumn med. Fasen va klantigt.
Vart hittar man motornumret då på en R6-01?
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Rotorp skrev:
2642381 Fick mail ifrån Hasse alldeles nyss.

Hade fyllt i chassienumret på motornumrets kolumn med. Fasen va klantigt.
Vart hittar man motornumret då på en R6-01?

Har för mig det satt på vänster sida om bakdämparen när du står bakom hojen, instämplat i motorn.

sandstream skrev:
2641743 Se R2s svar och kolla tidigare i tråden, har för mig att det nämns där också.
Ange tex 19751224

OK, det är väl lika bra att skicka in det nu då :)
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Rotorp skrev:
2644954 Fick mitt MC ID-card idag. Knappa veckan tog det. Grymt imponerad.
Bra jobbat Hasse.

Fick mitt med, efter en dryg månads väntan!


Men till min stora fasa så var det ett begagnat kort! såg helt klart använt ut, repigt o fult! Fast nu kanske det ser ut som jag har varit med ett tag, ingen rookie här inte. :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Fick mitt med igår. Fast jag beställde mitt för nån månad sen.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Axxexs skrev:
2645847 Fick mitt med igår. Fast jag beställde mitt för nån månad sen.

En trevlig sak vore om man kunde "testa" sitt kort på något sätt och se att det stämmer. Så man inte kommer till tävlingen, lämnar in kortet och vips där står det fel hoj och chassinummer...
 

sandstream

Guest
Fick också mitt i går så företaget som tar fram dem kanske gör ett gäng i stöten.
ozto skrev:
Men till min stora fasa så var det ett begagnat kort! såg helt klart använt ut, repigt o fult! Fast nu kanske det ser ut som jag har varit med ett tag, ingen rookie här inte. :)
Mitt var nytt :blah
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
nazurro skrev:
2645911 En trevlig sak vore om man kunde "testa" sitt kort på något sätt och se att det stämmer. Så man inte kommer till tävlingen, lämnar in kortet och vips där står det fel hoj och chassinummer...


Gå upp till ica och dra det genom kortläsaren och fråga vad det står :D
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
nazurro skrev:
En trevlig sak vore om man kunde "testa" sitt kort på något sätt och se att det stämmer. Så man inte kommer till tävlingen, lämnar in kortet och vips där står det fel hoj och chassinummer...

Uppgiften som finns på/i kortet är ett nummer som även står på kortet. Det är det enda som kommer att komma upp. Men med tillgång till rätt program i datorn får man även upp förarens/motorcykelns/motorcyklarnas uppgifter på skärmen. Du får be att kolla första tävlingen nästa säsong.

När/om du sen säljer/byte motorcykel behåller du kortet men ser till att uppgifterna ändras. Kortet är som sagt personligt.


/:)
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Anneli skrev:
2646181 Uppgiften som finns på/i kortet är ett nummer som även står på kortet. Det är det enda som kommer att komma upp. Men med tillgång till rätt program i datorn får man även upp förarens/motorcykelns/motorcyklarnas uppgifter på skärmen. Du får be att kolla första tävlingen nästa säsong.

När/om du sen säljer/byte motorcykel behåller du kortet men ser till att uppgifterna ändras. Kortet är som sagt personligt.


/:)

just precis alltså gör det inget om magnetremsan skulle va trasig, det går garanterat att knappa in numret manuellt, eller har jag fel?

specis som med kredigkort och övriga kort i plånboken, ett mysterium kvarstår dock, varför endast jag får ett begagnat kort?!
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
ozto skrev:
2646195 just precis alltså gör det inget om magnetremsan skulle va trasig, det går garanterat att knappa in numret manuellt, eller har jag fel?

specis som med kredigkort och övriga kort i plånboken, ett mysterium kvarstår dock, varför endast jag får ett begagnat kort?!

Förmodligen därför att det inte finns någon anledning att producera ett nytt kort med ett nytt nummer om de har ett gammalt kort med ett nummer som inte längre används av någon.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
nazurro skrev:
2646200 Förmodligen därför att det inte finns någon anledning att producera ett nytt kort med ett nytt nummer om de har ett gammalt kort med ett nummer som inte längre används av någon.

Det borde betyda att man kan skicka tillbaka sitt gamla kort och få pengarna tillbaka när man tröttnat på rr?
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
ozto skrev:
just precis alltså gör det inget om magnetremsan skulle va trasig, det går garanterat att knappa in numret manuellt, eller har jag fel?

specis som med kredigkort och övriga kort i plånboken, ett mysterium kvarstår dock, varför endast jag får ett begagnat kort?!


Bäst är förstås om både magnetremsa och kortläsare fungerar, men jag har knappat in otal kortnummer manuellt så visst fungerar det också. (Kan mitt eget, sambons och ett par till utantill vad nu det ska vara bra för.. :näsblod )

Jag vet inte om du fått ett begagnat kort, låter ju lite konstigt men man vet ju aldrig. Du kanske bara fått ett som är lite misshandlat från början?:pannkyss
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Fick för mig att det var en årsavgift på MCID-card, men jag kanske minns fel. Har i a f inte emottagit ngt inbetalningskort.
Ngn som har ett mer korrekt minne av hur kostnaden betingas?
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Förra året var det en engångsavgift på 210kr, har inte hört att det ändrats.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top