Mcid card...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
flugan skrev:
2588999 För di däringa 210 spännen får du ett sånt grümt flashigt mcid-kort i kreditkortsformat som kan ta dig till ställen en kvarts kväll på krogen aldrig hade ordnat ;)
Typ. Typ, ditt depåtält?

:wiggle
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Anneli skrev:
2588986 Själv gillar jag idén med mc-idcard. Dock är det tråkigt att det fungerat så dåligt som det gjort, det känns ju inte särskilt smidigt när man vid en besiktning får skriva ner allt för hand mer än halva tiden då man inte har en dator som fungerar. Tid som man hellre lägger ner på hojarna.

Men om jag får hoppas och tro, så har ju arrangörer och förare haft ett år på sig att lära sig/vänja sig vid det nya kortet, och OM alla förare kunde komma med sitt mc-idcard till besiktningarna och OM arrangörerna ser till att det finns datautrustning och kortläsare som fungerar (och folk som kan det), så borde det fungera. Men det är just det där "om".


det är sant, är väl bara att införa nolltolerans så borde det funka. Vad är syftet egentligen med mcidcardet?
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
hållundan skrev:
2589031 Garantera ostulna hojar?

/H. Ar verkligen ingen aning.


Förbjud cyklar utan originalpapper är nog bättre i så fall......
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
hållundan skrev:
2589005 Typ. Typ, ditt depåtält?

:wiggle

Vad som väntar bortom en godkänd besiktning kan inte beskrivas med ord.

Titta så fint detta omdiskuterade och mytomspunna kort är. Prexis som med gatåkares regplåt så fastnar inte id-nummret på bild utan blir suddigt.
 

Bifogat

  • mc id card.jpg
    mc id card.jpg
    78.9 KB · Visningar: 133
Last edited:

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Så kommer man behöva beställa ett mc id kort nästa år, även i Rookie klasserna? vad jag har förstått så har man inte behövt ett sånt i rookie tidigare.. :va
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Showtime skrev:
2641125 Så kommer man behöva beställa ett mc id kort nästa år, även i Rookie klasserna? vad jag har förstått så har man inte behövt ett sånt i rookie tidigare.. :va

Vad jag förstod skulle alla ha det redan detta året. Det efterfrågades på de flesta besiktningar i a f.

Edit: Hur funkade det för dig om du inte hade ngt?
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
Har skickat in handlingarna men det verkar ta evigheter att få tbax MCIDcardét. De är inte snabba att tillverka det minsann.
 

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kärna
Hoj
CBR900RR
ALLA ska ha detta lilla kort... bara till å mejla Lodnert så fixar han detta.
Du ska fylla i en blankett om dina och hojens uppgifter. den finns nog på svemos sida...

Hmm... Brånalt ska de visst va som ska ha pappret.
http://www.svemo.se/file_out.php?id=715


// Mathias
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Rotorp skrev:
2641380 Har skickat in handlingarna men det verkar ta evigheter att få tbax MCIDcardét. De är inte snabba att tillverka det minsann.

Ha tålamod! Jag väntade länge men förra veckan slank det ner i brevlådan.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
sandstream skrev:
2641430 Hur lång tid tog det?

Bra fråga...jag minns inte riktigt när jag postade brevet men skulle tro att det var i mitten/slutet av oktober. Så säg att det tog ungefär en till en och en halv månad.
 

sandstream

Guest
nazurro skrev:
2641491 Bra fråga...jag minns inte riktigt när jag postade brevet men skulle tro att det var i mitten/slutet av oktober. Så säg att det tog ungefär en till en och en halv månad.
Okej! :tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
sandstream skrev:

Har du licensen än/ Löst ut den?

Licensnumret ska ju fyllas i på mc-idcard så jag antar att licensen måste lösas ut först innan man kan skaffa mc-idcard? Jag har inte löst ut min än, det blir väl i februari nång gång tror jag.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Johansson skrev:
2641674 Har du licensen än/ Löst ut den?

Licensnumret ska ju fyllas i på mc-idcard så jag antar att licensen måste lösas ut först innan man kan skaffa mc-idcard? Jag har inte löst ut min än, det blir väl i februari nång gång tror jag.
licensnumret är födelse årtal månad och dag
 

sandstream

Guest
Johansson skrev:
2641674 Har du licensen än/ Löst ut den?
Licensnumret ska ju fyllas i på mc-idcard så jag antar att licensen måste lösas ut först innan man kan skaffa mc-idcard? Jag har inte löst ut min än, det blir väl i februari nång gång tror jag.
Se R2s svar och kolla tidigare i tråden, har för mig att det nämns där också.
Ange tex 19751224
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
R2 skrev:
2641678 licensnumret är födelse årtal månad och dag

Jag fyllde inte i något licensnummer på ansökan, men med tanke på detta så räknade de nog ut mitt licensnummer själva :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top