Mcid card...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
Säg att man ska köra ett B-race, kan jag då ordna ett Mc-idcard på plats
eller är det en sån sak som man måsta fixa en tid innan?
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Affe_R1 skrev:
2581891 Säg att man ska köra ett B-race, kan jag då ordna ett Mc-idcard på plats
eller är det en sån sak som man måsta fixa en tid innan?

Ska fixas innan. Du kan kanske tjata dig till på nån tävling genom att säga att du har skickat in men inte fått men det känns ju dumt att chansa.
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Martinus skrev:
2581902 Ska fixas innan. Du kan kanske tjata dig till på nån tävling genom att säga att du har skickat in men inte fått men det känns ju dumt att chansa.

räcker om du har ett regbevis om du har reggad hoj.........
 

sandstream

Guest
Affe_R1 skrev:
Jag ska försöka byta hoj till nästa sommar så jag kan inte fixa det än... men jag spar länken. :)
Vilken klass har du tänkt dig? Snälla, kör R1000 så jag har någon att köra om :Bugar
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Suzuki SV1000S
sandstream skrev:
2583009 Vilken klass har du tänkt dig? Snälla, kör R1000 så jag har någon att köra om :Bugar
Det beror på vad jag hittar för hoj efter jag har såld min nuvarande.
Jag siktar på en nyare (-04/-05) 1000kubiks banhoj, (påställningsbar) och helst en R1:a.:tummenupp


Klart att du kommer köra om mig som ett möte, :näsblod
men efter halva racet så måste du ju in i depån och vila, så jag kommer i mål före dig i alla fall :yoparty
 
Last edited:

sandstream

Guest
Affe_R1 skrev:
Klart att du kommer köra om mig som ett möte, :näsblod
men efter halva racet så måste du ju in i depån och vila, så jag kommer i mål före dig i alla fall :yoparty
Helt sant, det blir spåret för mig i vinter om jag ska palla ett helt race :gråta
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
hållundan skrev:
2588382 Kan någon bekräfta?

Det är smidigare om du fixar ett Mc-id så slipper du några bekymmer. De drar bara kortet i kortläsaren vid besiktningen och sen är det klart.

(210kr är ju bara en piss på vad en säsong kostar...)
 

sandstream

Guest
Magnus skrev:
2588698 Det är smidigare om du fixar ett Mc-id så slipper du några bekymmer. De drar bara kortet i kortläsaren vid besiktningen och sen är det klart. (210kr är ju bara en piss på vad en säsong kostar...)
Men va fan, Björn har ju precis skrivit att man ska spara på det man kan första säsongen :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Magnus skrev:
2588698 Det är smidigare om du fixar ett Mc-id så slipper du några bekymmer. De drar bara kortet i kortläsaren vid besiktningen och sen är det klart.

(210kr är ju bara en piss på vad en säsong kostar...)
Höhö, klart det ska införskaffas om det blir lättare! 210 spänn är väl en kvarts kväll på krogen, så, det är la lugnt...

:gnissla
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
hållundan skrev:
2588812 Höhö, klart det ska införskaffas om det blir lättare! 210 spänn är väl en kvarts kväll på krogen, så, det är la lugnt...

:gnissla

Jupp det är jobbigare att stå och tjata i besiktningen än att fixa kortet.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Manne skrev:
räcker om du har ett regbevis om du har reggad hoj.........
Jag är nyfiken på vart du fått de uppgifterna? Blir ju lite skeptisk. :)
Min hoj är både registrerad för gata och har mc-idcard. Att hojjen är reggad kvittar ju på tävling, vi kan ju inte föra in data på din hoj om den (du) saknar ett mc-idcard.

Att en del fått köra utan i år, tror jag snarare beror på att det varit ett "inkörs-år", folk har "inte fått" kortet eller att det vart en utländsk tävlande. Vore ju inte så konstigt om de inte kommer vara lika överseende nästa år.

/Besiktningsfunktionär
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Anneli skrev:
2588916 Jag är nyfiken på vart du fått de uppgifterna? Blir ju lite skeptisk. :)
Min hoj är både registrerad för gata och har mc-idcard. Att hojjen är reggad kvittar ju på tävling, vi kan ju inte föra in data på din hoj om den (du) saknar ett mc-idcard.

Att en del fått köra utan i år, tror jag snarare beror på att det varit ett "inkörs-år", folk har "inte fått" kortet eller att det vart en utländsk tävlande. Vore ju inte så konstit om de inte kommer vara lika överseende nästa år.

/Besiktningsfunktionär


japp, var det jag menade....eftersom mcidcard strulat i flera år åtminstånde sen 2004 när jag slog mig in i "branschen". Tror knappast nån kommer bli nekad nästa år heller så länge man äger ett regbevis för att styrka ursprung..
eller vad säger besiktningsfunktionären?
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Manne skrev:
2588943 japp, var det jag menade....eftersom mcidcard strulat i flera år åtminstånde sen 2004 när jag slog mig in i "branschen". Tror knappast nån kommer bli nekad nästa år heller så länge man äger ett regbevis för att styrka ursprung..
eller vad säger besiktningsfunktionären?

Själv gillar jag idén med mc-idcard. Dock är det tråkigt att det fungerat så dåligt som det gjort, det känns ju inte särskilt smidigt när man vid en besiktning får skriva ner allt för hand mer än halva tiden då man inte har en dator som fungerar. Tid som man hellre lägger ner på hojarna.

Men om jag får hoppas och tro, så har ju arrangörer och förare haft ett år på sig att lära sig/vänja sig vid det nya kortet, och OM alla förare kunde komma med sitt mc-idcard till besiktningarna och OM arrangörerna ser till att det finns datautrustning och kortläsare som fungerar (och folk som kan det), så borde det fungera. Men det är just det där "om".
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
hållundan skrev:
2588812 Höhö, klart det ska införskaffas om det blir lättare! 210 spänn är väl en kvarts kväll på krogen, så, det är la lugnt...

:gnissla

För di däringa 210 spännen får du ett sånt grümt flashigt mcid-kort i kreditkortsformat som kan ta dig till ställen en kvarts kväll på krogen aldrig hade ordnat ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top