Mcid card...

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
Tveksamt, uppgifterna borde ju ligga i en speciell ordning för att kunna läsas i datorn... Men jag vet inte...
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
J.Andersson skrev:
2371933 Kan man ha 2hojjar på ett å samma kort? Om inte kan man bara flytta över den ena till kortet osv.:pannkyss

man kan ha så många hojar man vill, det som begränsar är hårdiskplatsen på servern där databasen ligger, men några miljoner sådär är nog maxgränsen ;)

Ditt kort innehåller endast en siffermängd, bestående av 4:a stycken, tex 0014

//håkan
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Rotorp skrev:
2388072 Måste man ha id card för att få tävla/träna?
Har ju vanliga reg-papprena liksom....
Ja, ska du köra licensträning ska du ha MC Idcard. Har aldrig behövt visa det på träning, men för race måste du ha det med dej.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag är lite förvirrad: köpte en banhoj i augusti. Fick med mig en bit kartong och längst upp står MC Identification Card. Några bilder på hojen tillsammans med uppgifter som ramnummer osv. Men killen som sålde mig hojen hade även ett plastkort med storlek av ett kreditkort, som han kallade för sitt MC-id card. Det var dock personligt sa han, så det fick jag skaffa själv.

Vad var det för kort? Består ett MC id card av både en bit papper/kartong samt ett plastkort?
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Plastkortet är MC-id kortet. Det andra vet jag inte vad det är.

Plastkortet är det som gäller på tävling i alla fall.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
nazurro skrev:
2541143 Jag är lite förvirrad: köpte en banhoj i augusti. Fick med mig en bit kartong och längst upp står MC Identification Card. Några bilder på hojen tillsammans med uppgifter som ramnummer osv. Men killen som sålde mig hojen hade även ett plastkort med storlek av ett kreditkort, som han kallade för sitt MC-id card. Det var dock personligt sa han, så det fick jag skaffa själv.

Vad var det för kort? Består ett MC id card av både en bit papper/kartong samt ett plastkort?

Bara plastkortet,tekniken går framåt.
Kolla länken jag postade lite högre upp, fyll i och skicka in blanketten så har du snart ditt mc id card.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
nazurro skrev:
2541143 Jag är lite förvirrad: köpte en banhoj i augusti. Fick med mig en bit kartong och längst upp står MC Identification Card. Några bilder på hojen tillsammans med uppgifter som ramnummer osv. Men killen som sålde mig hojen hade även ett plastkort med storlek av ett kreditkort, som han kallade för sitt MC-id card. Det var dock personligt sa han, så det fick jag skaffa själv.

Vad var det för kort? Består ett MC id card av både en bit papper/kartong samt ett plastkort?
Pappbiten är det gamla mc-idcardet. Användes innan 2003 och följde med hojen. Nya är en plastbricka och är personligt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top