Barnpersektiv på roadracing

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Jag har sedan länge insett att min mans intressen för roadracing har smittat av sig på våra tre söner, kanske mest på den yngsta sonen Ludvig. Veckan innan Ludvig fyllde 3 år skulle vi hämta hans storebror vid resecentrum i Linköping. Storebror hade varit i Hultsfred och hälsat på mormor och vi stod och väntade på den bussen han skulle komma med. Då vi står där skriker vår 2-åring samtidigt som han pekar på en buss som är på ingång "TITTA, NU KOMMER BUSSEN IN I DEPÅN".

Några veckor innan hade samma son sett en krockad bil. Han vänder sig då till sin pappa Joachim och säger med bekymrad min "Pappa, den bilen har nog klotat".

Hälsningar Agneta
 

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Ockelbo
Hoj
Kawa ZX9R -98
Edika skrev:
2334523 Jag har sedan länge insett att min mans intressen för roadracing har smittat av sig på våra tre söner, kanske mest på den yngsta sonen Ludvig. Veckan innan Ludvig fyllde 3 år skulle vi hämta hans storebror vid resecentrum i Linköping. Storebror hade varit i Hultsfred och hälsat på mormor och vi stod och väntade på den bussen han skulle komma med. Då vi står där skriker vår 2-åring samtidigt som han pekar på en buss som är på ingång "TITTA, NU KOMMER BUSSEN IN I DEPÅN".

Några veckor innan hade samma son sett en krockad bil. Han vänder sig då till sin pappa Joachim och säger med bekymrad min "Pappa, den bilen har nog klotat".

Hälsningar Agneta

Störtskönt :Rockbanan Den grabben är inne på helt rätt spår!:yoparty
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Haha, klockrena kommentarer. :D Se till att få ut din man på tisdagsträningarna, det ryker för lite där.
 

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Neutral skrev:
2334654 Haha, klockrena kommentarer. :D Se till att få ut din man på tisdagsträningarna, det ryker för lite där.
Tisdagsträningar ja, det har jag hört talas om. I år har inte varit mitt år (igen). Visserligen var hojen klar i tid och jag körde min första träning i april. Sen har mitt arbete lyckats skicka iväg mig på tjänsteresor som med osviklig precision har inkluderat tisdagar. Nåja, efter två träningar till var jag på plats på B-racet för att köra min första tävling. Efter fem varv på första tidskvalet nyper den mitt på långa rakan. Tur i oturen så räckte det med att hona en cylinder och köpa en ny kolv, Stan Stephens i England hade en på hyllan. Nu har gatprylarna åkt på igen: http://www.blocket.se/vi/8883771.htm?ca=14_s . Just nu lutar det åt att köpa en fyrtaktare, det påstås att intervallen mellan att riva motorn överstiger fyra träningspass...
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
underbart :banana

Tveka inte o posta mer om den blivande RR-stjärnans kommentarer :D

edit: oh såg annonsen nu, det där måste va en sjukt rolig hoj, en riktig klassiker 2t med 144 hk måste va en upplevelse :D
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Visst är ungar härliga! :tummenupp
Min 2åriga dotter sa till mig med tillfällig napp i mun: "motocykel kjöa bakjulet!"
Då sa min 5½ åriga grabb: "Det får du vänta med till du har egen hoj!"

Vart man mållös eller vad?? :D
 

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Egen Hoj

Här är Ludvig med "sin" motorcykel men jag tror det kommer att dröja innan han kör på bakhjulet.
/Agneta
 

Bifogat

  • Ludvig_mc_2.JPG
    Ludvig_mc_2.JPG
    102.2 KB · Visningar: 165
  • Ludvig_mc_1.JPG
    Ludvig_mc_1.JPG
    93.5 KB · Visningar: 168

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Edika skrev:
2337456 Här är Ludvig med "sin" motorcykel men jag tror det kommer att dröja innan han kör på bakhjulet.
/Agneta

Du måste lära han att man alltid ska ha skyddsutrustningen på sig om man ska ut och gasa :fatta!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Edika skrev:
2337456 Här är Ludvig med "sin" motorcykel men jag tror det kommer att dröja innan han kör på bakhjulet.
/Agneta
Ja eller inte alls så länge, det finns ju en massa "inspiration" för ungarna i dag, hehe.
"Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli" :tummenupp
 

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Xyron skrev:
2337551 Du måste lära han att man alltid ska ha skyddsutrustningen på sig om man ska ut och gasa :fatta!
Det har han ju, handskar och pyamasbrallor. Vad brukar du köra i?:hihi
Lägg särskilt märke till enfingersbromsgreppet annars. Kan vara en tillfällighet, men ändå.
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Klockrent. ju tidigare de börjar ju mer klotar de eller bättre blir de :)

:tummenupp
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Måste säga att den där blårykande tvåtaktarn du hade var förjäkla fin.
såg riktigt race ut. :tummenupp :yoparty
 

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
Min dotter, nyss fyllda 4 år, förklarade högtidligt sina ambitioner för ett tag sedan; "Pappa, när jag blir stor skall jag flytta hemifrån till Jennifer (dagmamman), gå i skolan och köra racing..."

Då blir man stolt!
 

Edika

#99 SP 2007
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Skänninge
Hoj
Aprilia RS250
Igår kväll när jag lastade av nyförvärvet inför nästa säsong kom ovan nämnde Ludvig ut och beundrade pappas senaste leksak.
-Vad heter den här motorcykeln?
-Aprilia.
-Men pappa, då får du ju köpa en ny när det blir september!
Vad svarar man på sånt?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
du kan inte svara på sånt de är bara å konstatera att de är så :)
 

pro :)

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
nora/stockholm
Hoj
betald
skön tråd:) bidrar lite med minstingen, dom stora är redan djupt nere i träsket:gnissla
 

Bifogat

  • rasmus12a.jpg
    rasmus12a.jpg
    51.3 KB · Visningar: 189

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Känns ju tryggt att veta att intresset för sporten lever vidare! :tummenupp

Nu ska vi bara få lite fart på ungdumssektionen på LMS med så blir ju det här kalas! :)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top