I går vart jag nära på att inte komma hem igen

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
hej på er måste berätta om min värsta incident
jag var i går ute o åkte från tungelsta o upp mot rosenhill (är tyvärr inte kunnig på namnet på vägen)men jag väljer att köra via Riksten o tullinge
fina väg goa kurvor hela färden har gått jättebra ser en traktorhytt sticka upp till vänster "alltså en vänsterkurva" drar lyckligtsvis ner på takten i fall om att traktorn har nån bred last ?? oh hu fy fasen när jag ser traktorns front så gör en volvo 740 en omkörning fy fasen hade 2-3 meter från herrens rike fy fasen mådde dåligt resten av färden hem inget hände men fick liksom använda både bromsar o allt volvon han verkade inte bry sig alls ??
hade haft god lust o vänt om o kört i kapp volvokillen o minst gett honom en saftig utskällning :confused:
så mc vänner ta det lugnt nu körde jag ju max 50 :confused: kunde lika gärna varit 100 ja det är lätt hänt med livet i bland :rolleyes:
ha en bra dag på er alla mvh cbx bert
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Ush

Hej Bert skönt att kunna skriva till dig :Bugar ! Lät inte alls som nån rolig upplevelse det där! Man blir bra skärrad och glädjen försvinner för ett tag :( skönt att det gick bra iallfall :)
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
cbxnordberg skrev:
2327505 ...
så mc vänner ta det lugnt nu körde jag ju max 50 :confused: kunde lika gärna varit 100 ja det är lätt hänt med livet i bland :rolleyes:
ha en bra dag på er alla mvh cbx bert

Ja, se volvo ägare... :)

De där traktorerna ska man heller inte underskatta. De har tendens att sluka mer än sin fil och dessutom locka idioter till, ja just det, idiotiska omkörningar.

Skönt att du lärde sig läxan den eh svettiga vägen och inte den hårda.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Japp, traktorer = räkna med livsfarliga omkörningar.

Bilar på väg till/från en färja = livsfarliga i största allmänhet

Imorse hamnade jag bakom raddan med nyfärjade bilister (bor väldigt nära ett färjeläger), och till råga på allt så var det en traktor på vägen.

OK, första bilen som körde om traktorn var väl OK.

2:a tyckte jag nog var liiite gränsfall före kurvan

3:e var helt klart över gränsen

När 4:e bilen for om var jag jäkligt glad att jag inte var påväg åt motsatt håll i den kurvan...
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Under Lelleveckan åkte vi till ringen. På vägen dit hamnade jag bakom en traktor med hösläp. Kör om den, kollar i backspegeln & ser till min förvåning & förskräckelse att han gör en vänstersväng. Hade jag bara kört om 2 sek senare................ :död
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
cbxnordberg skrev:
2327505 hej på er måste berätta om min värsta incident
jag var i går ute o åkte från tungelsta o upp mot rosenhill (är tyvärr inte kunnig på namnet på vägen)men jag väljer att köra via Riksten o tullinge
fina väg goa kurvor hela färden har gått jättebra ser en traktorhytt sticka upp till vänster "alltså en vänsterkurva" drar lyckligtsvis ner på takten i fall om att traktorn har nån bred last ?? oh hu fy fasen när jag ser traktorns front så gör en volvo 740 en omkörning fy fasen hade 2-3 meter från herrens rike fy fasen mådde dåligt resten av färden hem inget hände men fick liksom använda både bromsar o allt volvon han verkade inte bry sig alls ??
hade haft god lust o vänt om o kört i kapp volvokillen o minst gett honom en saftig utskällning :confused:
så mc vänner ta det lugnt nu körde jag ju max 50 :confused: kunde lika gärna varit 100 ja det är lätt hänt med livet i bland :rolleyes:
ha en bra dag på er alla mvh cbx bert

shitponfritt. tur allt gick bra.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
cbxnordberg skrev:
2327505 hej på er måste berätta om min värsta incident
jag var i går ute o åkte från tungelsta o upp mot rosenhill (är tyvärr inte kunnig på namnet på vägen)men jag väljer att köra via Riksten o tullinge
fina väg goa kurvor hela färden har gått jättebra ser en traktorhytt sticka upp till vänster "alltså en vänsterkurva" drar lyckligtsvis ner på takten i fall om att traktorn har nån bred last ?? oh hu fy fasen när jag ser traktorns front så gör en volvo 740 en omkörning fy fasen hade 2-3 meter från herrens rike fy fasen mådde dåligt resten av färden hem inget hände men fick liksom använda både bromsar o allt volvon han verkade inte bry sig alls ??
hade haft god lust o vänt om o kört i kapp volvokillen o minst gett honom en saftig utskällning :confused:
så mc vänner ta det lugnt nu körde jag ju max 50 :confused: kunde lika gärna varit 100 ja det är lätt hänt med livet i bland :rolleyes:
ha en bra dag på er alla mvh cbx bert

Det borde vara permanent omkörningsförbud på alla Volvo 740, 240 å likande bonnbilar. Inte ens traktorer borde få omköras!
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
cbxnordberg skrev:
2327505 oh hu fy fasen när jag ser traktorns front så gör en volvo 740 en omkörning fy fasen hade 2-3 meter från herrens rike fy fasen mådde dåligt resten av färden hem inget hände men fick liksom använda både bromsar o allt volvon han verkade inte bry sig alls ??

Tur att du lättade på gasen ... det gör jag också numera om jag anar en opålitlig situation, men det gjorde man INTE för 35 år sedan utan räknade med att "det händer ändå inget och om det gör det så fixar jag det och fixar jag inte det så slår jag mig nog inte så mycket" :brynad

Nästa gång kanske Volvon möter en Hummer ...
 

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag kör 945:a också...;)

Skönt att det gick bra bert. Ja man måste alltid vara med på noterna.
 

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Ort
Varberg
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Var ute o körde en dag o såg en traktor med blinkade orange lampa ,typ samma som vägverkets bilar har,komma mot mig. Jag såg bara överdelen på hytten pga vägen går lite upp o ner. Undrade varför han hade en sådan på o släppte av tillen ca 50 km/h o tur val väl det !!!! När jag kom över backkrönet såg jag att han en stor fet plog på som tog upp 90 % av vägen !!! :7peta När jag möter honom kommer det en avtagsväg på min sida som jag kan gör en undanmanöver på !! Man vill ju gärna inte hamna i en plog !!

Ok han hade ju lampan men vad hade hänt om jag hade råka köra en bil ??? Eller ännu värre, en lastbil ????
 

_rills_

Guest
Herre jävlar, bara att ta det ungt nu när man bytt till sporthoj :confused:
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top