Resa genom USA!

GyroTarzan

Always Coca Cola
Gick med
30 Apr 2006
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha R1 -00 + Kawasaki ZX9R -95
Jag å en polara har planer på att ta över hojarna till USA för att göra en lite tripp där :)
Finns det någon som gjort något liknande, som kanska har tips på hur man ska frakta dit hojarna så billigt å smidigt som möjligt
 

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
California, Santa Cruz, USA
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Jag skulle börja med att hyra hojar, om du inte kan skicka dem via båt, via båt tar det ca 4 veckor från usa och hit, och flyga hojarna tror jag inte kommer på fråga, vi har skickat ett halvt möblemang via båtfrakt från California. Det är inte billigt och det går inte fort. Jag skulle ha hyrt hojar istället och spenderat fraktpengarna på att röka gräs. :)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Lg skrev:
2314392 Jag skulle börja med att hyra hojar...

Det skulle jag också rekommendera. Alternativt köpa hojar här som ni sedan säljer när ni ska hem. Eller kanske tom tar med er hem.
 

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
California, Santa Cruz, USA
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Hyrde en Buell och åkte Highway 1 från Santa Cruz till SF 2004, riktigt j*vla coolt.
 

blueslow

klaseh
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kawazaki blå ZX12-R, gul ER6-N
Thure skrev:
2326132 Ungefärligt pris för att hyra en best där borta 2veckor?

Hyrde en silverpråm, 3 veckor kostade cirak 25 Ksek, men då hämtade vi hojjarna på östkusten och lämnande dem på västkusten cå 400 dollars var för frakten tebaks.

Rent generellt kan man säga att ju sportigare eller större desto dyrare.
Ta en komplett försäkring, dyrare men safe
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Lg skrev:
2322013 Hyrde en Buell och åkte Highway 1 från Santa Cruz till SF 2004, riktigt j*vla coolt.
Du får åka hela 1:an nästa gång då för det är mindre än 10% du åkte (börjar långt norr om SF och går till LA). Bäst är dessutom att åka söderut så är man närmare kanten för mer dramatisk utsikt. :)
 

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
California, Santa Cruz, USA
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Neutral skrev:
2326889 Du får åka hela 1:an nästa gång då för det är mindre än 10% du åkte (börjar långt norr om SF och går till LA). Bäst är dessutom att åka söderut så är man närmare kanten för mer dramatisk utsikt. :)


Ja, fast det blir f*n ingen buell den gången, vilket skämt!
Men jag kommer att göra en längre sväng nån dag. :tummenupp
 

The Saint

Yey!
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
FLHRI
Sprang på ett företag på nätet som skeppar usa-sverige för 9k enkelväg
men det verkar ta ett antal veckor...
nordtrafik.se
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Morsan och farsan och en del i deras bekantskap har planer på att göra likadant nästa sommar, fast dem ska åka hela route 66, dem har hittat ett flygbolag som avgår från frankfurt där man kan ta med hojen, planet landar i canada och sen får man ta sig ner till staterna där dem ska åka hela route 66, stanna i los angeles då dem känner några som bor där, sen åka hela kusten upp till vancouver där man kan ta flyget hem igen och landa i frankfurt med hojen.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Morsan och farsan och en del i deras bekantskap har planer på att göra likadant nästa sommar, fast dem ska åka hela route 66, dem har hittat ett flygbolag som avgår från frankfurt där man kan ta med hojen, planet landar i canada och sen får man ta sig ner till staterna där dem ska åka hela route 66, stanna i los angeles då dem känner några som bor där, sen åka hela kusten upp till vancouver där man kan ta flyget hem igen och landa i frankfurt med hojen.

Blir det nåt av den resan? Låter spännande. Route 66 är ju inte direkt purfärsk på sina ställen...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top