Köra med dubbla skinnställ.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
hajtand skrev:
2190425
Funderar på sprätta bort puckeln på det inre skinnstället :va

Själv tar jag på mig det undre skinnstället bak och fram så att puckeln kommer på bröstet istället, pucklarna blir då ett skydd för huvudet samt att du rullar lättare på asfalten vilket blir både snurrigt och lite trevligt.

Med ett skinnställ blir det obalans i rullningarna varpå huvudet kastas fram och tillbaka på ett farligt sätt vilket även det i och för sig kan resultera i en känsla av berusning .
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
hållundan skrev:
2191310 Vilken lädertyp är bäst att ha ytterst resp. närmst kroppen?

Jag funderar på om jag ska byta plats på mina ställ. Getpungslädret kanske är bättre närmre kroppen, känns mer naturligt på något sätt. Något säger mig att oxlädret klarar av en eventuell marksyning lite bättre?

Hjälp mottages tacksamt.

Jag skulle rekomendera det yttre stället med fodret ut så blir det effektfull rök när du glider eftere asfalten. Bättre än titan i knäpuckarna.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Abloy skrev:
2191329 Jag skulle rekomendera det yttre stället med fodret ut så blir det effektfull rök när du glider eftere asfalten. Bättre än titan i knäpuckarna.
Utseendet är alltid viktigast! :mattias

Tack för tipset!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Abloy skrev:
2191321 Själv tar jag på mig det undre skinnstället bak och fram så att puckeln kommer på bröstet istället, pucklarna blir då ett skydd för huvudet samt att du rullar lättare på asfalten vilket blir både snurrigt och lite trevligt.

Med ett skinnställ blir det obalans i rullningarna varpå huvudet kastas fram och tillbaka på ett farligt sätt vilket även det i och för sig kan resultera i en känsla av berusning .

Är det inte obekvämt med knäpuckarna i knävecket?
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
astor skrev:
2191249 Jag har slutat helt med skinnställ (kostar för mycket). Har däremot gjort en raid på Toys ´r Us .... Badringar är fantastiskt billiga och inte alls obekväma att köra omkring i.... tyvärr har jag ingen bild när jag kör men har sett flera förare som använder det.... som den här fransmannen till exempel...

Provade oxå de nya badringarna, funkar kanon med skydd o allt, men skaver i skarvarna :3freak
Possetiva med ringarna är att man inte har hjälmkrav! :tummenupp (har jag för mig, tror jag läste en tråd om att den regeln gick igenom from jan-06...?)

Rasorblade skrev:
2190734 full gas och bromsa!! :tummenupp Sedan är det bara att släppa upp bromsen.....

Funkar det på manöverprovet/lågfartsdelen på uppkörningen oxå? :va
Iofs övning ger färdighet sägs det :tummenupp
 
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
hajtand skrev:
2190425 Hur många utav er kör med dubbla skinnställ? Har just köpt mitt andra. st46 och st54. Tycker det känns stelt, speciellt med ryggskyddet på.

Funderar på sprätta bort puckeln på det inre skinnstället :va

Är du störd eller :fatta! :fatta! :fatta! :fatta!
Dubbla skinn, det va fan det dummaste jag hört.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Jag kör med dubbla hjälmar, funkar skitbra så länge det inre visiret inte immar igen.

Ibland kör jag med dubbla hojar oxo fast det kan bli lite knepigt ibland för den ena är en 600 och den andra är en 1000. När jag drar på för fullt tenderar 1000-hojen att dra i förväg.

Ibland har jag trippla stövlar men det det kan bli aningen varmt på sommren.

Dubbla skinställ... nja... jag kör med en astronautdräkt med inbyggda krockkuddar.

:gnissla
 

Davidk

Guest
Vilken jävla idiot kör med dubbla skinnställ?? snälla du som startade tråden kan du inte kliva fram och säga att du inte menar allvar.
:va
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hahaha, jag skrattar så jag gråter! Åsså hela 125-maffian som sväljer hook, line, sinker, spö OCH båt ungefär. :D
 

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Grått hus i skogen
Hoj
Superduke
Mitt nya Har läst att Rossi skall ha ett likadant. Lättare hjälm får ni leta efter :gnissla Nu återstår endast att kompletera med badring från Barnens hus.
 

Bifogat

  • airstar_pf_lg.jpg
    airstar_pf_lg.jpg
    11.2 KB · Visningar: 1,031
Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
ChrilleR1 skrev:
2192300 Mitt nya Har läst att Rossi skall ha ett likadant. Lättare hjälm får ni leta efter :gnissla Nu återstår endast att kompletera med badring från Barnens hus.

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :D :D :D

Trodde vi skulle lägga ner den här tråden? :rolleyes:
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
hajtand skrev:
2190437 Just bättre skydd! ska ner å köra på bana i helgen, hört att det är ett krav på vissa banor. Läste på nåt forum att proffsen också gör det.

va? :va :confused: :confused:
 

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Grått hus i skogen
Hoj
Superduke
Notera den exklusiva slangen som du vid ev vurpa snabbt kopplar in i avgasröret såblåser stället upp sej och fungerar som en airbag.. :banana
rBy skrev:
2192325 :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :D :D :D

Trodde vi skulle lägga ner den här tråden? :rolleyes:
 

Bifogat

  • airstar_pf_lg.jpg
    airstar_pf_lg.jpg
    11.2 KB · Visningar: 970

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Ingel skrev:
2191238 jag har övergett stället, tyckte det kändes lite osäkert, här har ni nya utrustningen

8483276534.jpg

lääääääääääääääääääääääääät!!!!!!!!!!! :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top