Trelleborg GAZZ tråden

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
R1 racer skrev:
2386358 Jepp segt,men det har det nästan alltid varit i Trelleborg,ibland får man slita o dra i folk.
Blir nog mindre grupper för mig nästa säsong oxå på 2-4 pers max,känns lite mer som kvalitetskörning när man kommer iväg 20-30 mil utan 40 stopp vid kanten osv.
Österlen eller uppåt utflykter och stopp för lite fika,bensin och en svalkande glass :tummenupp

låter gött..e gärna en av e 4 nästa säsong =)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Zenit skrev:
2386360 låter gött..e gärna en av e 4 nästa säsong =)

Jepp helt klart!
Ditt tempo är gött oxå :tummenupp

Fast jag kör nog lugnare numera än förr och tänker mer på körningen,visa hänsyn osv.
Rädslan finns där väl inte kanske men inerst inne har man nog en omedveten spärr sen man varit med om samma livssituation med hoj som du,kunde oxå slutat illa :näsblod ,inget vidare iallafall o ligga på intensiven.
Det bästa var väl alla unga söta sköterskorna och drogerna :D
Är bara upp på sadeln igen men ta det lugnare på vägarna.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Dåligt väder förra Lördagen och jag behöver byta lite saker på hojen innan jag vill köra ett långpass. Så det blir inget TGR imorrn och förhoppningsvis nästa Lördag. Är det ett TGR så kommer det upp på Torsdagar ;)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
För de som vill köra TGR så går det alldeles säkert bra att köra lördag och andra dagar ändå.
Är vi bara ett glatt gäng som vill köra från Trelle så är det väl TGR :)

Går säkert att organisera vid träff hur vi ska köra,vem som vill vara för åkare osv när orginal reseleiter inte kan.

Och beroende på antal osv anpassa körningen så alla har glädje av det kanske till samma resmål.Kan ju ta olika långa rundor kanske så man tajmar resmålet tex.
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
henke, oljefilter går på 70:-

luftfilter till en 02a går på 290:- han kunde inte hitta till 03an :va
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
R1 racer skrev:
2387070 För de som vill köra TGR så går det alldeles säkert bra att köra lördag och andra dagar ändå.
Är vi bara ett glatt gäng som vill köra från Trelle så är det väl TGR :)

Går säkert att organisera vid träff hur vi ska köra,vem som vill vara för åkare osv när orginal reseleiter inte kan.

Och beroende på antal osv anpassa körningen så alla har glädje av det kanske till samma resmål.Kan ju ta olika långa rundor kanske så man tajmar resmålet tex.

Ja om någon är villig att vara raiselaijter så tycker jag det är kul och positivt. Kommer att komma tillfällen då jag inte alltid jag kan. Så posta i tråden om träff and GAZZA! :)

Den stora poängen som du säger är att vi kör på lördagar regelbundet.

-Rosen- skrev:
2387086 henke, oljefilter går på 70:-

luftfilter till en 02a går på 290:- han kunde inte hitta till 03an :va

Det var säkert att det var till min hoj? 70:- var fan jävligt billigt, oljefilter gick fan på 170:- på min förra hoj. Men stämmer det (inte för att jag INTE litar på dig) så är det kanon :)
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
CeltaniC skrev:
2387247 Ja om någon är villig att vara raiselaijter så tycker jag det är kul och positivt. Kommer att komma tillfällen då jag inte alltid jag kan. Så posta i tråden om träff and GAZZA! :)

Den stora poängen som du säger är att vi kör på lördagar regelbundet.



Det var säkert att det var till min hoj? 70:- var fan jävligt billigt, oljefilter gick fan på 170:- på min förra hoj. Men stämmer det (inte för att jag INTE litar på dig) så är det kanon :)
han kollade både på sv650s och sv650 och det var 70 spänn (03an)
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
-Rosen- skrev:
2387311 han kollade både på sv650s och sv650 och det var 70 spänn (03an)
Kanon! då drar jag ner imorrn och köper :)


Nu är det bara frågan om man vill köra mer än 1200mil utan 1200mils servicen. Vill göra den men har inte den saftiga summan det kommer att kosta för att få den gjord :(
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
CeltaniC skrev:
2387324 Kanon! då drar jag ner imorrn och köper :)


Nu är det bara frågan om man vill köra mer än 1200mil utan 1200mils servicen. Vill göra den men har inte den saftiga summan det kommer att kosta för att få den gjord :(

leta upp en service bok o gör de sj då..de mest går ju lätt skulle jag tro..

i min bok till 500an så e de bara ventilspel och spänna cylinderhuvud skruvarna som jag skulle lämnat..hör med lindströms de gav mig ett lagom pris på de när jag gjorde de tycker jag :)
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Zenit skrev:
2387538 leta upp en service bok o gör de sj då..de mest går ju lätt skulle jag tro..

i min bok till 500an så e de bara ventilspel och spänna cylinderhuvud skruvarna som jag skulle lämnat..hör med lindströms de gav mig ett lagom pris på de när jag gjorde de tycker jag :)
Har Serviceboken framför mig men det står inget om vad som ska göras...
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
hittade info nu, ingen ventiljustering! :hoppa

bara olje och filterbyte sen är det GAZZ igen :)

TGR blir av på nästa Lördag :)
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
ja blior det ingen körning idag heller.. tråkigt.. regn regn + jävligt bakis :tummenupp
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Zenit skrev:
2389106 regn nädå kanske grått men inte regnar de ännu..bakis klantskalle då kan man ju inte köra :7peta


det spöregnar och åskar som fan här.... men klart det kan man kalla grått med.. bryrs på hur pass hård kille man är. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top