Hur gör ni....

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
...när ni är ute och reser med hojjen? :confused: Lämnar ni väskor/sovsäck på hojjen? Några tips med lås och så.....åker med små mjuka Giviväskor som jag bara hänger på min CBR -06. (ja.....väskor GÅR att få på...snyggt?NEJ! Praktiskt? JA!...tillfälligt ibland....? JA!)

Någon som erfarenheter kring detta ....`? tacksam för tips och tricks


/Phasma.
.
 
Last edited:

Kokke

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Valencia
Hoj
Vad ska det bli härnäst?
Phasma skrev:
2173634 ...när ni är ute och reser med hojjen? :confused: Lämnar ni väskor/sovsäck på hojjen? Några tips med lås och så.....åker med små mjuka Giviväskor som jag bara hänger på min CBR -06. (ja.....väskor GÅR att få på...snyggt?NEJ! Praktiskt? JA!...tillfälligt ibland....? JA!)

Någon som erfarenheter kring detta ....`? tacksam för tips och tricks


/Phasma.
.

Jag har oxå mjuka givi. funkar fint! :tummenupp Det beror ju på vart man står. På en camping kan man ju lämna dom på om man vill, annars är det bara plocka av dem under natten.

Om du syftar på när man ställer hojen för att gå ett varv dagtid så finns det väl helt enkelt ingen bra lösning. Har ni någon så tackar jag för tips! En "mindre bra" variant är ju att låsa fast väskorna med vajrar. Jag har några tunna vajrar i väskan samt hänglås till dessa. Funkar även att låsa fast hjälm och skinnställ med om man vill. Men helt säkert är det ju inte förstås. Jag spände på en ryggsäck utanpå bagaget som jag la allt värdefullt i och som jag sedan alltid tog med mig när jag lämnade hojen.

Jag är också intresserad av hur ni andra löser detta.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag var tvungen att skaffa en box (Givi) :)zpy) for att jag skall fa hem grejerna (Irland via England till Sverige...borde vara mindre regn i Amazonas sa har ars haha).

Jag hatar den, den ar asful. Skams att ga fram till hojen o lasa upp den om det star andra hojmanniskor runtomkring. Ironmike skulle mobba ihjal mig pa tva roda :rofl ... men den aker av da jag kommer hem. Orka halla pa och ha mjuka sma vaskor som blir genomblota bla bla bla. Har en tankvaska (Bagster) for mindre turer men ar inte galen i den heller. Men den ar betydligt battre an boxen (estetisk alltsa).
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hade mjuka väskor på hojen och det var inga problem...de sitter ju med en massa spännen så de tar ju ett tag att få bort...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tygväskor? Bah. Skaffa låsbara tyskväskor i aluminium istället! Blir säkert snyggare på rettan!
 

Bifogat

  • zega.jpg
    zega.jpg
    37.6 KB · Visningar: 224

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Var i Skottland i 2 veckor och lät då väskorna vara på när vi var på campingar och när vi gick omkring och kollade på saker men när vi låg på vandrarhem o hotell tog vi med dom in. Hade inga vajrar eller lås men det gick bra ändå!
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Har inget i väskorna som jag absolut inte kan leva utan.

Kör med en givi topp och en armeryggsäck fäst med en lölig massa spännband, tar ett par minuter o få av.
Det som är värt något är antagligen på mig, inlåst i boxen eller längst ner i ryggsäcken.

Då jag parkerar så brukar se om det går o ställa henne nära någon som står kvar ett tag, folk på uteservering , korvgubbe reception , ja du vet.
Och fråga om denne kan hålla lite koll på packningen.

Btw, off topic, det var hur jag träffade min nuvarande flickvän =o)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top