MT 01-tråden

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Det såg ju trevligt ut. :tummenupp Det får en att fundera på att ändra på MT-03:an. Har du någon bild från sidan på hela hojjen?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Tooby skrev:
2235454 Det såg ju trevligt ut. :tummenupp Det får en att fundera på att ändra på MT-03:an. Har du någon bild från sidan på hela hojjen?
Bilder.. (blinkers fram ska ju också bytas, såklart!)
 
Last edited:

WarriorSwede

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
Yamaha Warrior XV 1700
cbjorkman skrev:
2174275 Ja, jag hörde talas om det men har inte hittat nånting på nätet om nåt kompressorkit så det kanske bara var svammel :va

Kan nog bli svårt med kompressor om man inte vill byta till förgasare. Det är några som experimenterat med kompressor till Warriorn (i princip samma motor) men ingen som lyckats få det att funka tillfredsställande med insprutningen. Turbokit finns däremot till warriorn så det borde gå att få till på MT-10:an :tummenupp
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
WarriorSwede skrev:
2238592 Kan nog bli svårt med kompressor om man inte vill byta till förgasare. Det är några som experimenterat med kompressor till Warriorn (i princip samma motor) men ingen som lyckats få det att funka tillfredsställande med insprutningen. Turbokit finns däremot till warriorn så det borde gå att få till på MT-10:an :tummenupp
Nu blev jag mycket intresserad!!!
Har själv letat "överladdning" till "Warrior" motorn men inte hittat något..
Skickat mail till Sprintex som har kompressor till V-rod men inget svar..
Har du koll på var turbokiten finns så blir jag en gladare skåning!! :banana
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag antar att dessa bilder får er MT-01 åkare att dregla...

(Det är en svensk hoj btw..)
 

Bifogat

  • Bild002.jpg
    Bild002.jpg
    76.6 KB · Visningar: 759
  • Bild003.jpg
    Bild003.jpg
    101.1 KB · Visningar: 823

WarriorSwede

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
Yamaha Warrior XV 1700
wannagofast skrev:
2240199 Nu blev jag mycket intresserad!!!
Har själv letat "överladdning" till "Warrior" motorn men inte hittat något..
Skickat mail till Sprintex som har kompressor till V-rod men inget svar..
Har du koll på var turbokiten finns så blir jag en gladare skåning!! :banana

I staterna såklart, vet dock inte om det finns nått "bolt-on" till MT-01 men både: http://www.orientexpress.com/ & http://www.patrick-racing.com/pages/cruiser-main.html har turbokit till warriorn. Det borde väl bara vara avgsröret efter turbon som skiljer sig? Det borde ju gå att lösa...

Patrik Racing har haft en MT-01 som dom skruvat på, dock inte turbo men dom kanske kan ordna nått.

Med Turbo & NOS plockade orientexpress ut: 174 häst & 261 Nm :D
Utan Nos 135 häst & 197 Nm

Detta på sunkig USA soppa (91 oktan är det väl) på svensk 98 går det nog att höja laddtrycket en del :yoparty

Wiseguy skrev:
2240289 Jag antar att dessa bilder får er MT-01 åkare att dregla...

(Det är en svensk hoj btw..)

Spännade ställe att ha luftfiltret, han lär få tvätta det ganska ofta...
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
WarriorSwede skrev:
2240320 I staterna såklart, vet dock inte om det finns nått "bolt-on" till MT-01 men både: http://www.orientexpress.com/ & http://www.patrick-racing.com/pages/cruiser-main.html har turbokit till warriorn. Det borde väl bara vara avgsröret efter turbon som skiljer sig? Det borde ju gå att lösa...

Patrik Racing har haft en MT-01 som dom skruvat på, dock inte turbo men dom kanske kan ordna nått.

Med Turbo & NOS plockade orientexpress ut: 174 häst & 261 Nm :D
Utan Nos 135 häst & 197 Nm

Detta på sunkig USA soppa (91 oktan är det väl) på svensk 98 går det nog att höja laddtrycket en del :yoparty



Spännade ställe att ha luftfiltret, han lär få tvätta det ganska ofta...
Trevliga siffror!! Jag ska kolla länkarna, tack för info´n..
 

Steffe MT01

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT01
MT01 med turbo

wannagofast skrev:
2244123 Trevliga siffror!! Jag ska kolla länkarna, tack för info´n..

Tjena,
Hojen är min och jag bifogar lite fler bilder.
För mer info gå in på www.amracing.se och ta kontakt med Andreas eller Markus.
 

Bifogat

  • PICT1.JPG
    PICT1.JPG
    132.5 KB · Visningar: 638
  • PICT0066.JPG
    PICT0066.JPG
    138.3 KB · Visningar: 793
  • PICT0068.JPG
    PICT0068.JPG
    133.3 KB · Visningar: 624

jonomt

It's all about torque!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
MT-01
Tjena!

åker också MT-01, köpte den i vintras, då med 200 mil på mätaren, det är en 05:a. Under vintern har jag satt på framskärm och hugger i kolfiber, Raask slutrör och kellermans vita diodblinkare. Har även flyttat upp skylten något och tagit bort den urfåniga reflexen :). Har tyvärr inga bra bilder i dagsläget men har en lite halvcool från senaste tvätten!

ang Raask-systemen så åker jag utan db-killer, den låter inte allt för grönjävligt på låga varv men vid högre varv låter den enormt. Det går också att ta ur en mindre insats i dem men jag är skeptisk till det då jag tror allt motstånd i systemet försvinner då vilket knappast är bra för effekten. Nu var min prio ljud före effekt denna gång så jag får se om det ev blir något annat system i framtiden. Ett tips till dem som köper systemet dock är att köp andra klämmor än de som följer med och byt alla muttrar till låsmuttrar och alla brickor till låsbrickor... vibrationerna gjorde att mina skakade loss efter ett tag utan dessa åtgärder!

Mvh
Johan (silverfärgad MT-01 '05 i Örebro)
 

Bifogat

  • DSC00097_filtered.jpg
    DSC00097_filtered.jpg
    22.6 KB · Visningar: 568

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
jonomt skrev:
2253409 Tjena!

åker också MT-01, köpte den i vintras, då med 200 mil på mätaren, det är en 05:a. Under vintern har jag satt på framskärm och hugger i kolfiber, Raask slutrör och kellermans vita diodblinkare. Har även flyttat upp skylten något och tagit bort den urfåniga reflexen :). Har tyvärr inga bra bilder i dagsläget men har en lite halvcool från senaste tvätten!

ang Raask-systemen så åker jag utan db-killer, den låter inte allt för grönjävligt på låga varv men vid högre varv låter den enormt. Det går också att ta ur en mindre insats i dem men jag är skeptisk till det då jag tror allt motstånd i systemet försvinner då vilket knappast är bra för effekten. Nu var min prio ljud före effekt denna gång så jag får se om det ev blir något annat system i framtiden. Ett tips till dem som köper systemet dock är att köp andra klämmor än de som följer med och byt alla muttrar till låsmuttrar och alla brickor till låsbrickor... vibrationerna gjorde att mina skakade loss efter ett tag utan dessa åtgärder!

Mvh
Johan (silverfärgad MT-01 '05 i Örebro)
Tjena Johan..
Har själv tittat lite åt Raask men fått lite delade meningar om effekt osv..
Ser att du finns i Örebro, var själv uppe hos släktingar nyligen och fick då chans att känna på hojens egenskaper under ca 90mil..
Touring egenskaperna är ju kanonfina med en lunkande motor och superstabilt chassi, men en "toppkåpa" kan nog rekomenderas.. tex Yamahas 5YU-W0710-50-00
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
halloj grabbar!! en liten fråga, är era hojar nåt å ha? min vän är lite sugen på en mt 01 men har inte prov kört någon, men han har kört min å är lite sugen på en sådan ochså.. är dom roliga? varvar det inte lite väl lite? tunga? va va det för NM?

tacksam för ärliga svar..

dom är för jävla feta annars :yoparty
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
andreas b skrev:
2270708 halloj grabbar!! en liten fråga, är era hojar nåt å ha? min vän är lite sugen på en mt 01 men har inte prov kört någon, men han har kört min å är lite sugen på en sådan ochså.. är dom roliga? varvar det inte lite väl lite? tunga? va va det för NM?

tacksam för ärliga svar..

dom är för jävla feta annars :yoparty

Nu har jag visserligen ingen MT01 själv men har provat en sådan flera ggr.
Blev väldigt överraskad av chassiet. Mycket bättre än både XJR1300 och GSX1400. Dock tycker jag motorn är trist. Fast det uppvägs nästan av det underbara ljudet.
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Deimos skrev:
2270716 Nu har jag visserligen ingen MT01 själv men har provat en sådan flera ggr.
Blev väldigt överraskad av chassiet. Mycket bättre än både XJR1300 och GSX1400. Dock tycker jag motorn är trist. Fast det uppvägs nästan av det underbara ljudet.

är inne helt på ditt spår. snygg stadig antar jag, å ett gutt ljud men tråkig motor.. får la se vad grabbarna på sidan säger :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
jonomt skrev:
2253409 Ett tips till dem som köper systemet dock är att köp andra klämmor än de som följer med och byt alla muttrar till låsmuttrar och alla brickor till låsbrickor... vibrationerna gjorde att mina skakade loss efter ett tag utan dessa åtgärder!


Loctite. (Blå)
V-twinnens bästa vän :tummenupp

Jag Loctitar nästan alla mina skruvar. har heltenkelt tröttnat på att köpa nya... :rolleyes:
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Deimos skrev:
2270716 Nu har jag visserligen ingen MT01 själv men har provat en sådan flera ggr.
Blev väldigt överraskad av chassiet. Mycket bättre än både XJR1300 och GSX1400. Dock tycker jag motorn är trist. Fast det uppvägs nästan av det underbara ljudet.

Det jag upplevde när jag provade en MT-01 en kortare sträcka var att fjädringen var mjuk och svajig. Skulle jag köpa en MT-01 så skulle det första jag gjorde med den absolut vara att byta till styvare fjädrar och schimsa om både gaffel och dämpare så att de matchar de styvare fjädrarna.

Sen skulle jag köpa turbokitet! :banana
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag har tidigare bara kört sportigare hojar och MT´n är annorlunda..

Det tar lite tid att vänja sig vid det korta registret, och att det inte lönar sig att dra till rödmarkeringen..
Man får istället njuta av att det alltid finns effekt, inga svackor i registret utan nästan lite V8 känsla.. 150Nm
Vrid på rullen och motorn svarar direkt!
Dock kunde det finnas mer hk, men med turbo eller big bore så löser man detta!! :banana

Ang chassit så finns det Öhlins att köpa, både bak och gafflar..
Jag tycker själv att standard funkar bra, även om man slänger runt 240kg torr!

Jag var själv nära att köpa en gsx 1400 men jag tycker MT´n känns modernare och så är den ju så cool!!!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top