Superduke-tråden

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Back on track.

Go-Kartkungen hade premiär igår på Rörken.

Kallt, halt och kul.

Längtar efter storbana nu.

OVE_3522.JPG
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Gaddamit har du blivit frånåkt av Henke? Läskigt det där med riskokare.


Mmm.. Trivdes varken med dagen, hojen eller Mantorp. Sen var jag sällan över 6-7000 rpm.. han tog mig iofs ändå, men burken har ju tjyvtränat massor innan :huvet

Ja hur gick det till :va Henke agera rundningsmärke på Ktm dagen juu :D


Han har höjt ribban, blivit hetsad av karate-kid misstänker jag. :ninja

Ge honom ett litet uppehål och mig typ 5 dar till så är det game-on igen.. :arsele Fast det kommer ju förmodligen inte hända och för varje vecka som går kommer fanskapet bli snabbare och snabbare och jag blir bara gammal :(
 
Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Mmm.. Trivdes varken med dagen, hojen eller Mantorp. Sen var jag sällan över 6-7000 rpm.. han tog mig iofs ändå, men burken har ju tjyvtränat massor innan :huvet




Han har höjt ribban, blivit hetsad av karate-kid misstänker jag. :ninja

Ge honom ett litet uppehål och mig typ 5 dar till så är det game-on igen.. :arsele Fast det kommer ju förmodligen inte hända och för varje vecka som går kommer fanskapet bli snabbare och snabbare och jag blir bara gammal :(


Vi kan ju trösta oss med att han har motorcyklarnas motsvarighet till importerad M3a med obefintlig historik i garaget.

Jag är inte alls sotis.

Visst låter 30 000 för ett helsystem till 848an som en bra affär?

/A
 

Mr KTM

Felmonterat Akra...
Gick med
31 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke -08
Visst låter 30 000 för ett helsystem till 848an som en bra affär?

/A

Hade du väntat dig något annat:D
Dom säljer ju ducati dekaler 2x2 cm för flera hundra:D
Hade ducati haft en brödrost som ktm:s så hade du kunnat stå på ducce-klubbens bandagar å kränga mackor utan smör för säkert 50:- styck...
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Hade du väntat dig något annat:D
Dom säljer ju ducati dekaler 2x2 cm för flera hundra:D
Hade ducati haft en brödrost som ktm:s så hade du kunnat stå på ducce-klubbens bandagar å kränga mackor utan smör för säkert 50:- styck...

Nu ligger KTM inte långt efter längre, akra-burken till Lillduken kostar ARTONTUSEN KRONOR (18 000:), mitt helsystem i titan till Superduken gick loss på 26 000:-.

Österrikarna kan dom också.

Hoppas italjenarn är hemsk att köra så jag får dumheterna på byte ur skallen.

/A

Absolut ! man lever bara 1 gång :näsblod Annars är endast slipon ett alternativ ?

Bara slip-on? går det?


Skönt att du visar att småbarnsfarsor kan :)

Gammal är äldst.

/A
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Bara slip-on? går det?

Ialf på Streetfightern .

Ducati är väl det märke som ligger närmast om man mot förmodan skulle byta ;)

Ska prova kompisens Streetfighter med 149hk på bakan snart , den har fått sin första service gjord nu ialf :)

Vi ses .
 

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
oak island
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
:Bugar Superduke!!!

Efter en vecka med kortet, och 50mil på hojen kan jag bara säga att
jag är HELT såld.:yoparty Vilken otrolig rolig och galen hoj, blir lite ryckigt och meck med koppling i stockholms härliga rusningstrafik men vafan de är de värt.

Har en fråga ang. tail tidy, blir man helt dyngsur på ryggen om man tex. väljer en r&g http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/990_Super_Duke/All_Years/LP0043BK.aspx med en sån ser de ut som lite av anksjärten är kvar & eftersom jag pendlar till jobbet med hojen kan de vara skönt med
lite stänka kvar.

Är de inte morgon snart så man får åka till jobbet igen? :banana

/Kinoo
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
:Bugar Superduke!!!

Efter en vecka med kortet, och 50mil på hojen kan jag bara säga att
jag är HELT såld.:yoparty Vilken otrolig rolig och galen hoj, blir lite ryckigt och meck med koppling i stockholms härliga rusningstrafik men vafan de är de värt.

Har en fråga ang. tail tidy, blir man helt dyngsur på ryggen om man tex. väljer en r&g http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/990_Super_Duke/All_Years/LP0043BK.aspx med en sån ser de ut som lite av anksjärten är kvar & eftersom jag pendlar till jobbet med hojen kan de vara skönt med
lite stänka kvar.

Är de inte morgon snart så man får åka till jobbet igen? :banana

/Kinoo

Inga problem med stänk på ryggen om du kapar, har inte gjort de på min SD än dock så rätta mig om jag har fel. Men på tidigare hojjar har de aldrig varit problem.:tummenupp
PM'a mig om du ska beställa den där, är också sugen så kan beställa tillsammans.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Är det inte för de som bokat och enbart har Ducce ?

Är man ung, talangfull & ödmjuk så fixar sig det mesta. Hur jag fick plats är dock en gåta :D

Ja hur gick det till :va Henke agera rundningsmärke på Ktm dagen juu :D

Glöm inte att det är sommar i år igen. Man kan lätt få käka upp det om man är för stöddig :hihi

Ge honom ett litet uppehål och mig typ 5 dar till så är det game-on igen.. :arsele

Du får till 3aug på dig, sen är'e match i Karlskoga. Lägga ett set fortåkardäck i potten?

Vi kan ju trösta oss med att han har motorcyklarnas motsvarighet till importerad M3a med obefintlig historik i garaget.

Köp den där 848'an nu, förstår inte vad du väntar på? Sen klipper vi taxen på varsin sida upp till Eje's den 3/8 :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Helsystem ger väldigt lite, slippisar räcker gott. Tycker du 848an är för klen är det bättre att lägga slantarna till en 1098/1198..
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
:Bugar Superduke!!!

Efter en vecka med kortet, och 50mil på hojen kan jag bara säga att
jag är HELT såld.:yoparty Vilken otrolig rolig och galen hoj, blir lite ryckigt och meck med koppling i stockholms härliga rusningstrafik men vafan de är de värt.

Har en fråga ang. tail tidy, blir man helt dyngsur på ryggen om man tex. väljer en r&g http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/990_Super_Duke/All_Years/LP0043BK.aspx med en sån ser de ut som lite av anksjärten är kvar & eftersom jag pendlar till jobbet med hojen kan de vara skönt med
lite stänka kvar.

Är de inte morgon snart så man får åka till jobbet igen? :banana

/Kinoo

Tjena
Ja du blir blöt på ryggen, dessutom får du stenskott i nacken om du kör långsamt. Nu är min kortning inte en eftermarknadsprodukt - det är gjort under devisen friskt kapat hälften så mycket kvar.

Oak island - jag tolkar det som Ekerö. Kan det vara så att vi nu är 3 SD på mälaröarna?
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Hade du väntat dig något annat:D
Dom säljer ju ducati dekaler 2x2 cm för flera hundra:D
Hade ducati haft en brödrost som ktm:s så hade du kunnat stå på ducce-klubbens bandagar å kränga mackor utan smör för säkert 50:- styck...

:D så rätt va.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top