Lör 13 Mars 2006

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Lör 13 Maj 2006

I lördags var det första gången min flickvän åkte motorcykel, och nu i efterhand meddelar hon att hon kan tänka sig åka mer/igen.

Det började med att försöka skramla ihop ett helt set mc-kläder till henne, vilket blev mina gamla tyglappar (gore-tex), byxor och jacka, min gamla integralhjälm och som grädde på moset farans gamla stövlar (modell för-stor-för-henne-egentligen) och ett par oanvända handskar som vi hittade.

Resan började på garageinfarten (duh...) i Habo med henne sittande bakpå farsans Goldwing 1800 och jag bakom dem med min XT. Inte helt oväntat så drog farsan iväg mot Tidaholmsvägen och den susade vi så fint igenom, förbi Hökensås motocrossbana och stannade sedan och tog en fika vid campingen lite längre bort.
Flickvännens första kommentar när hon hoppat av och jag stannat jämte löd "det var ju inte så pjåkigt" med ett stort fint leende.
Inom mig skrek jag "HÄRLIGT! UNDERBART!" osv. :tummenupp

Efter en kort fika fick hon sadla upp på min hoj och vi drog vidare mot Gustav Adolf och sedan ut på 195:an vid Brandstorp (morr, inte den roligaste vägen, och speciellt inte för henne, dålig representation för min hoj med...) och satte riktning tillbaka mot Habo/Jönköping. Hennes kommentar efter att ha stannat vid VMCK's MC-stuga vart ungefär "ja det var ju annorlunda... hehe" och jag kunde inte mer än att skratta och hålla med.
Då ingen annan hojåkare var där drog vi vidare mot jkpg för att cirkulera lite i stan (med flickvännen på guldvingen igen (såklart)) och sedan var hennes första resa på två hjul över, och min andra för säsongen (jäkla studier, ta så mycket tid och energi).

Nästa gång ska hon få testa att köra lite själv på något industri- eller parkeringsområde (inte med guldvingen utan min XT såklart hehe). :yoparty
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
haha, ja där har ni bevis på att studierna tar allt för mycket tid och energi, och det är bara måndag än :4skrika :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top