North West 200

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Här är race bilderna.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2160154#post2160154

Resan hade varit planerad i flera veckor. Jag skulle åka med ett gäng grabbar som jag känner. Allt var bokat och klart när en av grabbarnas fruar får tokspatt av att höra att en tjej skall med på resan som annars bara skulle vara grabbar.

Kakafoni utbröt och tillslut skulle ingen åka för det blev så mycket kackel hemma. Till saken hör att jag skulle dit för racet och hojarna och inget annat. Men jag ville inte att någons resa skulle bli sabbad så jag sade till grabbarna att det är lugnt, åk som ni för er själva så åker jag upp själv (vilket var fjantigt för vi var inbokade på samma hotell och allt, men jag ville inte ha tjafs). Så lite sårade känslor senare, var det hela bestämt att så skulle det bli.

Jag är bästa kompis med en av grabbarnas syster (de båda äger en MC butik och verstad tillsammans) och hon ville komma med men kunde inte fixa ledigt. Men tillslut grejade hon det o tjejresan till North West kunde börja :banana

Fredagen var tryckande varm med gassande solsken. Jag vill lämna Dublin vid 11 tiden o spana in lite MC butiker uppe i "Nooooorrrrrrnneijjjeerrlen" på vägen men eftersom min kompis debbie inte hade barnvakt förrän vid 14 tiden så fick jag snällt vänta. Under tiden hakade en polare till på. Vi lämnade Dublin bakom oss vid halv tre tiden och vid detta laget var mitt blodtryck skyhögt för trafiken på en fredageftermiddag är schizofren. Det kändes som vi aldrig skulle komma ur smeten.

ÄNTLIGEN kom vi ut på motorvägen. Då, i äkta Murphy stil, öppnade sig himlahelvetet och hagelkorn lika stora som stora blåbär vällde ut tillsammans med ett TUNGT regn som höll på i säkert en halvtimme. Vi försökte köra på men gav tillslut upp och ställde oss under en bro som alla andra hojåkare på vägen. Det var som serien Beauty and the Beast med alla människorna som bodde i kloakerna. Säkert ett 20tal hojar vid varje bro och alla satt o kramade sina hjälmar och ugglade i skuggorna.

Regnet upphörde tillslut och blöta o frusna begav vi oss iväg igen. Jag VET...hur pantad är man om man inte packar regnkläder på Irland... :rodnar (vad är lite lunginflammation? :rolleyes:). Kläderna torkade snabbt i blåsen (burr).

Nu körde vi på så det stog härliga till för att hinna i kapp tidsmässigt. Vi plöjde på tills vi kommit nära gränsen till NordIrland då vi tog paus på ett hak som hade mat. Satte oss ner och vem kommer inte inklampandes om inte hela grabbligan.

Fan, tänkte vi, vi ville ju visa dom att vi skulle ta oss upp dit först och helt utan dem :tuttar

In med maten och ut till hojen...men nu startade inte skiten. Bara hackade. Debbie gick in o frågade sin bror om han kunde komma ut o kolla på hojen medan alla grabbarna stog i fönstret o hångarvade. Hojen startade iaf och vi for iväg.

Kom fram till hotellet ca 10 minuter innan grabbsen :arsele efter en blåsig och snabb resa (medelhasighten låg helatiden på 160kmh). På en Bandit utan en enda kåpa får man skaplig nackspärr av detta. Det var också först nu jag fattade varför folk har öronproppar i sina Corsairs (kommer aldrig åka utan igen).

Ja jag är medveten om touringstämpeln med lådan baktill men jag hade massor med kamera utrustning som skulle med plus alla tjejgrejer :rolleyes:
 

Bifogat

  • offwego.jpg
    offwego.jpg
    20.6 KB · Visningar: 451
  • Rainyshite.jpg
    Rainyshite.jpg
    42.2 KB · Visningar: 149
  • Hagel regn.jpg
    Hagel regn.jpg
    21.1 KB · Visningar: 321
  • thelads.jpg
    thelads.jpg
    57.5 KB · Visningar: 322
Last edited by a moderator:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Väl framme på hotellet åt vi god middag o belägrade sedan baren där jag slocknade på en mkt bekväm soffa (bild nedan).
Grabbarna kom snart till baren och fyllde på med Cider och RedBull o Vodka like there was no tomorrow. Slutade med att allt gammalt groll löstes och alla var vänner och vi sjöng halva natten innan två av killarna (ingen under 35..så man tycker kanske att de borde veta sina gränser :tomten ) spydde ner hela baren och hela vägen in till herrtoan...detta är ju trots allt Irland, landet där man inte slutar dricka förän man ligger i respirator på intesiven :näsblod.

En stökig natt med halvnakna gubbar som sprang genom hotellkorridorerna iförda endast hjälmar och boxershorts följde "lookeh meeeeeh..ayme Ghosroyder...." :rolleyes: .

Morgonen därpå kom alldelles för fort och ingen av gubbsen var nyktra då vi for vidare...så man höll skapligt avstånd från dom på vägen upp. Vi skulle upp och köra ett par varv på banan innan den stängde vid 10. Racen började 11.

Var man än var i hela republiken OCH speciellt uppe i NI så passerades man av sporthojar i kolonn. Det var helt underbart. Tyvärr körde jag och kunde inte plåta men det är en syn som jag alltid kommer minnas. Trafikstockning så in i helvete och det var nästan enbart hojar. I love it. Vi kom fram till Portrush utan större problem, körde om alla på vägen dit så det gick fort :)

Läste på det irländska forumet att en snubbe sade "och då kom ett gäng på ca 8 hojar och blåste rakt förbi oss"..haha det var vi :banana.

Stadig frulle ala Irishbreakfast heartattckstyle fixade även de värsta bakfyllorna och sedan började racen. UNDERBAR dag..måste upplevas. Rekommenderar alla att åka dit o titta, någon gång i livet. Racet går på riktiga vägar, både inne i stan o utanför..men många sinnesjuka kurvor och hastigheterna vi knappt skall tala om:skrämd.

Spenderade hela dagen med att plåta och hade det helt underbart. Vid 18 tiden var det slut och vi begav oss hemmåt. Nu var det grabbarna som körde först och det gick sjukt fort fram. Jag höll mig långt fram så jag inte skulle bli efter, för de körde i snitt 180 km per timme. Efter 5 timmar och ca 2 närasoppatorskupplevelser kom vi hem till Dublin..stupade i säng med ett leende från öra till öra. Det var värt varje minut av regn/hagel/blåst på vägen upp.
 

Bifogat

  • Redo.jpg
    Redo.jpg
    41.9 KB · Visningar: 322
  • Nurseyslocknatibaren.jpg
    Nurseyslocknatibaren.jpg
    35.2 KB · Visningar: 329
  • Ghostrider.jpg
    Ghostrider.jpg
    21.8 KB · Visningar: 316

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Harlig berattelse! :tummenupp

Later skitkul o man ar lite avundsjuk :)
 

Jonathan

Guest
Citerar Grynet: "Heeeeeeelt sjuuuuuuuukt braaaa!"

:rofl

Grimma bilder med ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top