Sporthoj Kalix

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Såg dig med din GSX 1550 och Jimmy med sin Z3 Coupe idag. Vi låg alla tre på rad ut ur rondellen och förbi Strömbergs. Såg att du rättade till backspegeln din för att spana in mitt åk! Den är ju rätt najs min Clio -94...

Å fan var det du som hade det vrålåket... så vart min fetischism avseende småfranskor avslöjad då.:D :tuttar
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Strax dax för Söndagssvängen igen... Hoppas regnet dragit förbi bara.

Hemköpsparkeringen kl 17:00 är det som gäller. Kom dit tankad, packad o klar! :tummenupp

Jag själv har dock en del att göra i garaget, blandannat skulle jag behöva skruva av hjulen på hojen då nya sulor ska på, sen ska det bytas kåpor, luftfilter och eventuellt fotpinnar och styrhalvor m.m. inför Kemora V21, så jag får se om jag har möjlighet att hänga med denna gången... får se får se.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Strax dax för Söndagssvängen igen... Hoppas regnet dragit förbi bara.

Hemköpsparkeringen kl 17:00 är det som gäller. Kom dit tankad, packad o klar! :tummenupp

Jag själv har dock en del att göra i garaget, blandannat skulle jag behöva skruva av hjulen på hojen då nya sulor ska på, sen ska det bytas kåpor, luftfilter och eventuellt fotpinnar och styrhalvor m.m. inför Kemora V21, så jag får se om jag har möjlighet att hänga med denna gången... får se får se.

Jag kan tyvärr inte heller komma då det sägs att jag inte kan skjuta på bromsbytet på bubblabussen längre. :död
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Blev tyvärr ingen sväng för mig...

Hojen har lite taskig komfort för tillfället:

R6 Strippad 002.jpg
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Ser väll bra ut det där eller?! Vad har den på hjulet från fabrik? Bänkade du den i original utförande nån gång?

Original brukar de ha mellan 93 och 100... och 120-125Nm
Gissar att du åket till Kemora imorrn... så då blir det ingen touringsväng för dig från Hemköpsparkeringen.
Har hyrt ut barnen idag så frugan och jag lyckade åke en liten sväng. Är två år sen sist. Härligt...:):):)
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Original brukar de ha mellan 93 och 100... och 120-125Nm
Gissar att du åket till Kemora imorrn... så då blir det ingen touringsväng för dig från Hemköpsparkeringen.
Har hyrt ut barnen idag så frugan och jag lyckade åke en liten sväng. Är två år sen sist. Härligt...:):):)

KUL! :)

Jepp! Det bär av till Kemora imorgon, så ingen Söndagssväng för mig denna helgen tyvärr... Men Kemora är ju inte jättetråkig heller iofs! Du vet ju. :tummenupp

Skulle vara kul att hoppa på din direkt efter att ha suttit på en standard 1400 nån mil, för man lär ju känna skaplig skillnad! :yoparty
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
21 mil söndagssväng... Övertorneå sen finska sidan till Haparanda och sen hem.
Hela tre motorcyklister. En kvinnlig... trevligt med "nya" ansikten!
Körde så snällt så.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
BMW K1600B GA-22, FD. (BMW K1600B, BMW K1600GTLE, BMW K1600GTL, GSX 1400 (1550))
Någon som kan avlägga rapport om hur det går för vå L.i.l.l.e.m.a.n?
Ett rykte sa att ett ben måste bort?
Gillar inte rykten... speciellt om de är så hemska.
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Någon som kan avlägga rapport om hur det går för vå L.i.l.l.e.m.a.n?
Ett rykte sa att ett ben måste bort?
Gillar inte rykten... speciellt om de är så hemska.

Va fan! Hörde om kraschen, men inte att den skulle ha varit så allvarlig. Nu blir man ju orolig. Hoppas verkligen att det ryktet inte stämmer och att allt är bra med honom. Vad va det som egentligen hände?
 

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Ort
Kalix
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Nu är jag hemma i Kalix igen efter en månad av sjukhusmat och tappade kilon. Skönt! :)

Går tydligen en del rykten vad jag förstår, men så här ligger det till...

Jag kraschade i slutet av "depå-rakan" på Kemora precis innan "högfarts-högern". Hade skaplig fart och slog kullerbyttor i ca 100 meter.
Detta resulterade i bruten höger handled, ett brutet finger på vänster hand, trasig mjälte, fraktur på en ryggkota, rejäl underbensfraktur samt fotledsfraktur, tappade en del blod, samt allmänt mörbultad och blåslagen. Benet är nu ihopskruvat med ett antal skruvar samt titanskenor, men jag kommer dock inte få stödja på benet dom närmsta tre månaderna, så det blir rullstol, ryggstöd och en hel del rehab ett bra tag framöver...
Jag mår ändå efter omständigheterna bra, och bättre o bättre blir det för varje dag. :tummenupp

Hursom...

Tackar för alla krya på dig hälsningar jag fått! :)
 

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Nu är jag hemma i Kalix igen efter en månad av sjukhusmat och tappade kilon. Skönt! :)

Går tydligen en del rykten vad jag förstår, men så här ligger det till...

Jag kraschade i slutet av "depå-rakan" på Kemora precis innan "högfarts-högern". Hade skaplig fart och slog kullerbyttor i ca 100 meter.
Detta resulterade i bruten höger handled, ett brutet finger på vänster hand, trasig mjälte, fraktur på en ryggkota, rejäl underbensfraktur samt fotledsfraktur, tappade en del blod, samt allmänt mörbultad och blåslagen. Benet är nu ihopskruvat med ett antal skruvar samt titanskenor, men jag kommer dock inte få stödja på benet dom närmsta tre månaderna, så det blir rullstol, ryggstöd och en hel del rehab ett bra tag framöver...
Jag mår ändå efter omständigheterna bra, och bättre o bättre blir det för varje dag. :tummenupp

Hursom...

Tackar för alla krya på dig hälsningar jag fått! :)

Tråkigt att du vurpade, men bra att allt är ok med dig och att du är på bättrings väg. Jag har ochså lyckats få en skadad kota som dom bultade ihop med en platta och 6 skruvar. Det gör ont och det tar tid, men kör hårt med rehab övningarna och det löser sig väldigt bra.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top