Metal-tråden

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Ja jag vet, copycats hit o dit.. men vafan, tycker de funkar. Har visserligen bara lyssnat på denna än så länge och någon mer, fast den andra sjöng dom på japanska.

[YOUTUBE-ID]2oi-8xl7uZs[/YOUTUBE-ID]
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Ja jag vet, copycats hit o dit.. men vafan, tycker de funkar. Har visserligen bara lyssnat på denna än så länge och någon mer, fast den andra sjöng dom på japanska.

[YOUTUBE-ID]överproddad video[/YOUTUBE-ID]

mja, inflames och nån pop eller annan skit, som influens, men lite intressant.

måste slå ett slag igen nu för polarns band Syconaut..
gå in på http://www.bandit.se/unsigned/ och rösta, självklart på det ni tycker låter bäst, meen, chansen är rätt stor tror jag..

Syconauts kommande låter såhär: http://www.syconaut.com/home/sounds/Syconaut - Ashes of Yesterday (Makes Tomorrow).mp3
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
oj host.. soilwork-sworn to a great divide.. harkel
jaja, man kan ju alltid provlyssna innan köp :D .. för slö för att åka till affären :rolleyes:
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
oj host.. soilwork-sworn to a great divide.. harkel
jaja, man kan ju alltid provlyssna innan köp :D .. för slö för att åka till affären :rolleyes:

myspace låtarna är ju rippade och utlagda som 128kbps mp3.
och efter ett antal lyssningar måsta jag tyvärr säga att jag är besviken.
men jag kommer köpa skivan och kanske åka på GBG giget också.
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
myspace låtarna är ju rippade och utlagda som 128kbps mp3.
och efter ett antal lyssningar måsta jag tyvärr säga att jag är besviken.
men jag kommer köpa skivan och kanske åka på GBG giget också.

Möjligtvis, men "mp3-ljudmässigt" är denna release helt OK iaf :)
Lyssnar nu igenom den och jag tycker det verkar lite lovande

Artist.......: Soilwork
Title........: Sworn To A Great Divide
Genre........: Metal
Language.....: English
Tracks.......: 12
Source.......: CDDA
Playtime.....: 46:29 min
Release Size.: 75,1 MB
Release Date.: 17.10.2007
Street Year..: 2007
Label........: Nuclear Blast
Cat.no.......: 27361 18790
Quality......: -V2 --VBR-NEW / 44.1kHz
Ripper Soft..: EAC
Encoding Soft: LAME 3.97
01. Sworn To A Great Divide 03:33
02. Exile 03:50
03. Breeding Thorns 03:56
04. Your Beloved Scapegoat 03:58
05. The Pittsbugh Syndrome 02:47
06. I, Vermin 03:39
07. Light Discovering Darkness 03:51
08. As The Sleeper Awakes 04:18
09. Silent Bullet 03:27
10. Sick Heart River 04:13
11. 20 More Miles 04:39
12. Martyr (Bonus Track) 04:18

Soilwork-Sworn_To_A_Great_Divide-2007-COS
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Måste nog säga att Sworn to a great divide är min favorit av Soilwork-plattorna hittills. Är inget större fan av skivorna innan Stabbing the Drama så jag förstår om old school-fansen inte riktigt känner sig hemma. Men mig passar det bättre, Björn sjunger bättre och mer mångsidigt än någonsin och melodierna känns starkare.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
En av männen som var med och skapade heavy metal har skrivit ett musikaliskt bokslut över sin över 40-åriga karriär som musiker, en karriär som tog livet av två av hans bandkamrater och på vippen honom själv, Orgelfantomen och låtskrivargeniet Ken Hensley. Med sig har han sångare som Glenn Hughes, John Lawton och Jörn Lande.

Jag har sett Ken som helt off som artist sedan han lämnade Uriah Heep 1980, men här visar han att han fortfarande kan, "Were on our way" är ju värsta monsterhiten!

www.myspace.com/kenhensleymusic för smakbitar ur "Blood on the highway-The Ken Hensley story"

"No matter what song the new star sings
i never will forget i did it all
i did it all......and now at last im doing fine"

Och det unnar man honom verkligen såhär på ålderns höst. Samtidigt är det ytterligare en sorglig påminnelse om att det gamla gardet håller på att dö ut., och ännu har inga arvtagare uppenbarat sig.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
En av männen som var med och skapade heavy metal har skrivit ett musikaliskt bokslut över sin över 40-åriga karriär som musiker, en karriär som tog livet av två av hans bandkamrater och på vippen honom själv, Orgelfantomen och låtskrivargeniet Ken Hensley. Med sig har han sångare som Glenn Hughes, John Lawton och Jörn Lande.

Jag har sett Ken som helt off som artist sedan han lämnade Uriah Heep 1980, men här visar han att han fortfarande kan, "Were on our way" är ju värsta monsterhiten!

www.myspace.com/kenhensleymusic för smakbitar ur "Blood on the highway-The Ken Hensley story"

"No matter what song the new star sings
i never will forget i did it all
i did it all......and now at last im doing fine"

Och det unnar man honom verkligen såhär på ålderns höst. Samtidigt är det ytterligare en sorglig påminnelse om att det gamla gardet håller på att dö ut., och ännu har inga arvtagare uppenbarat sig.

den och de andra låtarna va sköna som faan, fastnade för "what you gonna do".
Lande som sjunger på nån låt hittar ni mer med här, mkt bra.
(hm, dissar soilwork och gillar detta, börjar bli gammal :) )
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Glenn plågar alltid fram vartenda ord, han skulle kunna sjunga ekorrn satt i granen och man skulle ändå sitta och lyssna med tappad haka över hur bra det är. :)

hahaha :lol :lol :lol
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
...Samtidigt är det ytterligare en sorglig påminnelse om att det gamla gardet håller på att dö ut., och ännu har inga arvtagare uppenbarat sig.

Nu låter du gammal och nostalgisk :)

Fast visst, lite rätt har du även om jag tycker att det görs en hel del bra musik idag.

Sign up så bestämmer vi en tid och plats när det närmar sig:

1. newstead
2. Nörshi
3. Toxicity
4. Pentix
5.


Nästa.. sovplats?!

Nu är det bara en vecka kvar till "Eastpack antidote..." på Debaser. Är det verkligen så illa att det bara är vi 4 från hela SH som har så bra musiksmak och ska dit? :va

@Pentix: Kan tyvärr inte erbjuda sovplats då jag inte kommer sova hemma själv. Om du inte har tänkt köra hem till mig efteråt :D
 
Last edited:

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Ort
Huskvarna
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
Nu är det bara en vecka kvar till "Eastpack antidote..." på Debaser. Är det verkligen så illa att det bara är vi 4 från hela SH som har så bra musiksmak och ska dit? :va

@Pentix: Kan tyvärr inte erbjuda sovplats då jag inte kommer sova hemma själv. Om du inte har tänkt köra hem till mig efteråt :D

Nu är det så illa att ni är bara 3, har inga möjligheter att komma upp :(
Jag som har längtat efter att se de och så strulade ekonomin ihop sig och ingen ledighet från jobbet :huvet

Men ni får ta och :rock åt mig med
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Ja jag vet, copycats hit o dit.. men vafan, tycker de funkar. Har visserligen bara lyssnat på denna än så länge och någon mer, fast den andra sjöng dom på japanska.

[YOUTUBE-ID]2oi-8xl7uZs[/YOUTUBE-ID]

Vad heter gruppen?

/Bobby
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top