Metal-tråden

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
:rock
Det verkar vara många här på SH som gillar bra musik.
Det startas trådar titt som tätt med allt från omdömen om nya QR - Op Mindcrime II till Yngve Malmsten och Top 5 metal.
Swedie lägg denna som Sticky så vi inte behöver leta eftersom sökfunktionen inte fungerar i Överflödigt.
 
Last edited:

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Bra initiativ! Någon som vet om Meshuggah har något på g? Tycker det varit lite tyst från grabbarna på sista tiden. Nu har jag ju familj (som inte gillar metal) så jag hänger väl inte med som man gjorde förr så jag kanske missat nått...? Jag har lärt dottern Felicia 2,5 år att headbanga och hon gillar Ozzy och AC/DC, hon klarar inte riktigt tyngre grejor ännu, men som sagt, hon är ju bara 2 bast så det kommer väl :lol

Annars är det mycket Chimaira som snurrar nu, tätt följt av In Flames. Hade en nostalgitripp igårkväll pga ett inlägg i en annan tråd om musik där någon skrev om Death, var bara tvungen att gräva fram Symbolic. Kristallberget rockar, fan vad den mannen kan hantera ett par baskaggar... najs!
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Morgue skrev:
2150064 Bra initiativ! Någon som vet om Meshuggah har något på g? najs!

ja jag och gustav O vet troligen all there is to know om meshuggah..

Sist jag snackade med Thordendal så frågade jag om det va nått gig på G,
med svaret att nepp, dom ägnar året åt lite annat, bla att spela in en ny skiva.
 

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
R2 skrev:
2150090 ja jag och gustav O vet troligen all there is to know om meshuggah..

Sist jag snackade med Thordendal så frågade jag om det va nått gig på G,
med svaret att nepp, dom ägnar året åt lite annat, bla att spela in en ny skiva.

Coolt, ser fram emot släppet. Hälsa grabbarna från ett troget fan. Vet du om man kan få tag på den där helt flippade "camp fire"-versionen på Future breed machine någonstans? Har inte sett eller hört den på en massa år, den låg med på en liten specialare med ett par andra låtar, tror inte det såldes några större mängder. Men den lämnade ett bestående intryck... Ungefär som Slapdash´s version av "Free your mind". Man måste ju ha humor även som "metallare" :lol
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Morgue skrev:
2150138 Shit, det har jag missat. Piinsamt... Skärpning, jag lovar. Skall inhandlas pronto.
Gör det, passa på att köpa Tool - 10 000 Days också! :tummenupp
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Sweedo skrev:
2149966 :rock
Det verkar vara många här på SH som gillar bra musik.
Det startas trådar titt som tätt med allt från omdömmen om nya QR - Op Mindcrime II till Yngve Malmsten och Top 5 metal.
Swedie lägg denna som Sticky så vi inte behöver leta eftersom sökfunktionen inte fungerar i Överflödigt.

Mkt bra initiativ..kladdade ner några rader i Operation Mindcrime tråden senast i natt :) www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2149156#post2149156
Kommer följa denna tråden noga :)
Min skivsamling har blivit akututökad med massor av metal på sista tiden and Im loving every minute of it :yoparty
 
Last edited by a moderator:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Själv hoppas jag mycket på mannen med rösten, Glenn Hughes-Music for the Divine.

Annars så går ett rykte om att Uriah Heep efter 8 år äntligen har en färdig platta och letar skivbolag. Det hade onekligen varit mums för Måns!

Motörhead släpper väl också skiva i höst tror jag, deras senaste Inferno var rent sanslös så det ska bli skoj, och inte att förglömma Iron Maiden.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Apropå Hughes så har Phenomena släppt nytt album - Psycho Phantasy
- med mäster på sång.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Sweedo skrev:
2150213 Apropå Hughes så har Phenomena släppt nytt album - Psycho Phantasy
- med mäster på sång.

Ja fast de har jag aldrig gillat riktigt, Glempa välter ju som vanligt allt vilken musikstil han än sjunger, men musiken är rätt medioker tycker jag. Även om undantag finns, till exempel Dance with the Devil med Glenn på sång och Cozy Powell på trummor.
 

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Tips till föräldrar: För er som får hjärnblödning när ungarna för 164:e gången vill höra Pippi, Madicken eller liknande och vill introducera lite tyngre musik så har Black Ingvars gjort lite biffigare versioner på de flesta klassiska barnlåtarna, kan ni er "oldschool" hittar ni rätt många gömda klassiska riff bland låtarna. Rätt skoj faktiskt och en bra medelväg när de börjar grina när du fått nog och lägger på Entombed i bilen med 43 mil kvar till stranden :hihi
 

Solid snake

Guest
Slipknot är bra old-school death metal! Nä skämt åt sido som frukthandlarn sa.

Carpathian forest har ju släppt ny skiva ganska nyligen, är det en trend eller ska verkligen Norsk black metal gå så sakta som den gör nu? För Satyricons nya skiva var också rätt slö, men Carpathian forests var dock mycket bättre.
 

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Utanför Lund typ..
Hoj
GSX-R 750
Om det är någon som tycker om brutal death metal som jag så måste du lyssna på Prostitute Disfigurement, riktigt, riktigt bra! Såg dom dessutom live i Gbg den 28/4 som förband till Cannibal Corpse.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Morgue skrev:
2150105 Coolt, ser fram emot släppet. Hälsa grabbarna från ett troget fan. Vet du om man kan få tag på den där helt flippade "camp fire"-versionen på Future breed machine någonstans? Har inte sett eller hört den på en massa år, den låg med på en liten specialare med ett par andra låtar, tror inte det såldes några större mängder. Men den lämnade ett bestående intryck... Ungefär som Slapdash´s version av "Free your mind". Man måste ju ha humor även som "metallare" :lol

Futile Bread Machine heter den och finns på "The true human design" från -97
Finns inte på bengans eller ginza, men säkerligen kan nånn fixa den.

lönlös brödapparat :lol
 

Solid snake

Guest
bjorasen skrev:
2150497 Om det är någon som tycker om brutal death metal som jag så måste du lyssna på Prostitute Disfigurement, riktigt, riktigt bra! Såg dom dessutom live i Gbg den 28/4 som förband till Cannibal Corpse.
Klart dem är bra! Gillar DU brutal death metal så kan jag rekka några band till dig.

Torsofuck
Devourment
Necrotorture
Lividity
Avulsed
Imperious

R2 skrev:
2150511 Futile Bread Machine heter den och finns på "The true human design" från -97
Finns inte på bengans eller ginza, men säkerligen kan nånn fixa den.

lönlös brödapparat :lol
Future breed machine! :4skrika
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Solid snake skrev:
2150696 Den heter så nu! :4skrika

Edit: den jag menar iaf... :4skrika
jösses, ifrågasätta mig om meshuggah kunskap,,, :lol
morgue frågade "Vet du om man kan få tag på den där helt flippade "camp fire"-versionen på Future breed machine någonstans?"
den versionen heter Futile bread machine.. :7peta ok?
 

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Björklinge... ja, jag vet.
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
bjorasen skrev:
2150497 Om det är någon som tycker om brutal death metal som jag så måste du lyssna på Prostitute Disfigurement, riktigt, riktigt bra! Såg dom dessutom live i Gbg den 28/4 som förband till Cannibal Corpse.
Ahh, vilka minnen... Cannibal Corpse har jag inte hört sedan 90-något...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top