Sporthoj Piteå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Västerbottensvägar? Kultur-tur? Någon intresserad idag?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Västerbottensvägar? Kultur-tur? Någon intresserad idag?

Tyvärr, jag är i Berlin med min sambo som just avslutat Berlin Marathon, tillsammans med 40 000 startande... faaaaan vad det är mycket folk!!!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Liiiite mer folk än de jag träffade på under mina dryga 20 mil alltså:) 40 000 förtappade själar tillsammans med arrangörsstab, servicepersonal m.m. blir en hygglig logistisk knut att reda ut...

Tyvärr, jag är i Berlin med min sambo som just avslutat Berlin Marathon, tillsammans med 40 000 startande... faaaaan vad det är mycket folk!!!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Liiiite mer folk än de jag träffade på under mina dryga 20 mil alltså:) 40 000 förtappade själar tillsammans med arrangörsstab, servicepersonal m.m. blir en hygglig logistisk knut att reda ut...

Ja det är en imponerade organisation. Tänk bara att ta hand om 40 000 vita platspåsar med respektive löpares privata grejer och sedan lyckas lämna tillbaka sagda påse till rätt person...:va

Man kunde till och med lämna in sin sportdrycksflaska i starten och bara tala om vid vilken station man vill ha tillbaka den, så man slipper släpa på den (eller flera)

Tänk om våra RR-arrangörer kunde arrangera tävlingar i sverige med samma precision, misstänker dock att det är liiiite olika budget...:tungan
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nej, Du är ju av mig och Hoppe utsedd till vår kulturminister, sådant förpliktigar...:) Vi får väl se hur vädret verkar bli till helgen, med lite tur kanske Hoppe sparkar av sig mjukisbyxorna, Ernst-sandalerna och släpper greppet om doftljusen till förmån för lite hårdrockande tvåhjulskultur:mattias

...vill ju inte
missa en kultur dag.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tillåter vädret nån gång under veckan eller fram mot nästa helg så följer jag gärna med.
 

_rills_

Guest
Jag kommer vara i piteå till helgen så då kanske man hakar på om det blir väder!!
 

_rills_

Guest
Lycka till! ett tips ta med regnkläder!! även om det inte regnar så stoppar dom vinden massor så det blir lite varmare och skönare!

Körde till jönköping i maj i år och då kom dom till nytta även fast det inte regnade!
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
I sedvanlig ordning ägnar sig Roffe åt personangrepp. Nåväl, jag är ju van att inte få höra annat än glåpord från den förtappade NN (Njurmoppe-Nörden).
I grund och botten tror jag det beror på ren och skär avundsjuka, dels på mitt förträffliga, tyska tekniska mästerverk, dels på att jag är så trygg i min manlighet att jag kan köra Gilera Runner SP till årsmötet samt erkänna att jag tillbringade en hel helg i stugan för att piffa och pynta efter renoveringen. Fint som fan blev det och NN ska aldrig få följa med dit. :arsele

Det har också kommit till min kännedom (trots att jag vågar vägra den där jävla ansiktsboken) att ovan nämnda NN sällan skriver något där som inte innehåller smutskastning av undertecknad. Säger bara som så: Svinhugg går igen...

Vad beträffande kommande helg vore det ju kul om vi fick ihop en sista(?) kultur-tur för säsongen. Vi kan väl höras i denna tråd.





Nej, Du är ju av mig och Hoppe utsedd till vår kulturminister, sådant förpliktigar...:) Vi får väl se hur vädret verkar bli till helgen, med lite tur kanske Hoppe sparkar av sig mjukisbyxorna, Ernst-sandalerna och släpper greppet om doftljusen till förmån för lite hårdrockande tvåhjulskultur:mattias
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hejda Dig, Kristina (sagt på skorrande smålänska)... Efter att ha redigerat fram det väsentliga innehållet i Ditt inlägg och efter att ha kastat en blick på yr.no verkar det i alla fall bli regnfritt och kallt i helgen, med mer solchanser under lördagen, någon grad varmare under söndagen. Jag har ett projekt på hemmaplan som behöver någon timma, vi kanske ska sikta på en söndagstur?

...massa blaj och undanflykter...Vi kan väl höras i denna tråd.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hejda Dig, Kristina (sagt på skorrande smålänska)... Efter att ha redigerat fram det väsentliga innehållet i Ditt inlägg och efter att ha kastat en blick på yr.no verkar det i alla fall bli regnfritt och kallt i helgen, med mer solchanser under lördagen, någon grad varmare under söndagen. Jag har ett projekt på hemmaplan som behöver någon timma, vi kanske ska sikta på en söndagstur?

Hojta till isåfall så är jag på...:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top