Triumph Speed Triple-tråden.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
S3 på bana, ja för böfvelen!

Vilka bandagar är era S3or bokade på?

Jag har bara bokat mantorp den 2a maj än så länge.

( bortsett från RR träningarna på tisdagar med tvi-taktarn :yoparty )

De kliar nå jävulskt i gashanden nu! :gnissla
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Vilka bandagar är era S3or bokade på?

Jag har bara bokat mantorp den 2a maj än så länge.

( bortsett från RR träningarna på tisdagar med tvi-taktarn :yoparty )

De kliar nå jävulskt i gashanden nu! :gnissla

Åsen 10/5
gotland 28-30/5
gotland 13-15/8

man kanske klämmer in en till dag, vem vet:)

ja,man mår nästan lite dåligt när man ser trådarna från skåne, och vet att det kommer ligga kvar snö här uppe i några veckor till.:mad:
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Bandagar

Vilka bandagar är era S3or bokade på?

Jag har bara bokat mantorp den 2a maj än så länge.

( bortsett från RR träningarna på tisdagar med tvi-taktarn :yoparty )

De kliar nå jävulskt i gashanden nu! :gnissla

Tänkte hälsa på på Svistad
Har bokat 7+8/5 på Kinnekulle jättekul bana!
Kommer att köra Bikeweek gälleråsen och även någon kursdag om det blir till på åsen.

Jag såg bar asphalt igår.... hoppet finns om en vår.
Tjong!
 

Mr.ST

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Värmdö
Hoj
2002.Triumph Speed Triple
Tja boyz har en snabb fråga motorlampan har börjat lysa på min tripel 02 nu efter vinter mörkret e det någon som har haft samma problem?
 

Smillan

Guest
jag hoppas att det e det tack för ditt svar:tummenupp

Jo, fick också det "felet" efter att plockat især hojen i molekyler. Søkte runt på nætet o hittade att det var ett vanligt førekommande fenomen. Men det var fortfarande fruktansvært nervøst att se om den slocknade efter att gjort motorrenovering, men mycket riktigt, den slæcktes efter 3e (har jag før mig) "heatcycle'n".
 

RasmusHaag

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Borlänge
Hoj
Honda crf 450 HM -03, Triumph Speed Triple
ska köpa mig en speed triple nu framöver, 05 - 07 nånting. Vad är det speciellt man ska kolla på? nåt som brukar krångla med dom modellerna?
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
ska köpa mig en speed triple nu framöver, 05 - 07 nånting. Vad är det speciellt man ska kolla på? nåt som brukar krångla med dom modellerna?

05-06 Frambroms. Svampig på vissa. Kan vara svår att få ok utan kolvbyte i oken. Gjordes som garantijobb på vissa.

Annars har de nog inga speciella svagheter. Se till att serviceboken är ifylld bara. :tummenupp
 

Mr.ST

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Värmdö
Hoj
2002.Triumph Speed Triple
Är det inte det vanliga "felet" som kan bli när spänningen varit bruten ett tag? Några kall och varmstarter sen släcks den?

Iallafall brukar det kunna bli så på 05 å frammåt.

Nu lyser den inte längre tack för tippset:tummenupp nu väntar vi bara på att vägarna ska bli kördugliga:yoparty ha det
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Ge mig fem fördelar respektive fem nackdelar med en Speed Triple? (förslag: kapacitet, växellåda, manövrering, kurvtagning, försäkring)

Kul att du funderar på en Speedy
Ska du bli en Triple bitch nu? :tungan :)

Generellt med de nyare är. (1050 motorn)
försäkringen är bra på bilsport-mc
kurvtagning/ manövrering, den är busig, lättkörd och väldigt bekväm att åka långt på, stabilt chassi gör att det går att åka fort på bana.
Bra inställningsmöjligheter med fjädringen, en del tycker att framgaffel är för mjukt i grundinställningen.
Växellådan är inte "som att skära i smör" smidig som en t.ex. Suzuki men fungerar bra.
Verkar vara driftsäker Papsen har kört över 6000 mil utan några problem.
Effekten är OK men som med alla hojar så vill man alltid har mer..men jag känner inte att jag blir ifrån körd på Speedy´n Kanske om man slåss med en RR hoj på en lång raksträcka men det kan man ta igen i första kurvan.

Hoppas att det var det du undrade över.
Tjong!
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Kul att du funderar på en Speedy
Ska du bli en Triple bitch nu? :tungan :)

Generellt med de nyare är. (1050 motorn)
försäkringen är bra på bilsport-mc
kurvtagning/ manövrering, den är busig, lättkörd och väldigt bekväm att åka långt på, stabilt chassi gör att det går att åka fort på bana.
Bra inställningsmöjligheter med fjädringen, en del tycker att framgaffel är för mjukt i grundinställningen.
Växellådan är inte "som att skära i smör" smidig som en t.ex. Suzuki men fungerar bra.
Verkar vara driftsäker Papsen har kört över 6000 mil utan några problem.
Effekten är OK men som med alla hojar så vill man alltid har mer..men jag känner inte att jag blir ifrån körd på Speedy´n Kanske om man slåss med en RR hoj på en lång raksträcka men det kan man ta igen i första kurvan.

Hoppas att det var det du undrade över.
Tjong!

Litt sugen är jag allt! Sporthojssucker, men det finns den busiga sidan också....om jag konventerar, så konventerar jag helt. Ni får väl se om det blir en SpeedBabe...

Utav detta svar gick följande in: 1050CC, passar även till långkörningar men är smidig att köra 70/90 och skulle kunna fungera till bana.

Sen kan jag säga att effekten har med att göra vad man är van vid att köra sen innan och hur man är som förare.

Jag är ute efter liten, kompakt, busig, muskelmaskin till rätt peng. Med andra ord: Lagom är bäst och Speed Triplen känns så.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ge mig fem fördelar respektive fem nackdelar med en Speed Triple? (förslag: kapacitet, växellåda, manövrering, kurvtagning, försäkring)

Den enda nackdeln jag uppevt är att om det regnar blir man djävlig blöt på ryggen. :)

Det är ingen supersport med 170+ hk om man tycker det är en nackdel.

Det är en alldeles ypperlig allroundhoj med grym motorkarraktär till en anständig kostnad. Ruggigt rolig att busa med och trivs förträffligt på riktigt krokiga vägar. Pendling funkar den ypperligt till och den funkar även på banan för skojs skull.
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Den enda nackdeln jag uppevt är att om det regnar blir man djävlig blöt på ryggen. :)

Det är ingen supersport med 170+ hk om man tycker det är en nackdel.

Det är en alldeles ypperlig allroundhoj med grym motorkarraktär till en anständig kostnad. Ruggigt rolig att busa med och trivs förträffligt på riktigt krokiga vägar. Pendling funkar den ypperligt till och den funkar även på banan för skojs skull.

:D Skulle det vara en nackdel att bli blöt på ryggen? Kanske om man inte är van vid att köra hoj eller ännu mindre om man inte är sen ungdomens år van vid en, dyngrand på ryggen!

Krokiga vägar passar mig bäst, det finns en hel del åsar här nere och pendla, det gör jag med bil.

Tänkte jag skulle ta och provköra i helgen, så får jag se vad jag tycker.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
:D Skulle det vara en nackdel att bli blöt på ryggen? Kanske om man inte är van vid att köra hoj eller ännu mindre om man inte är sen ungdomens år van vid en, dyngrand på ryggen!

Krokiga vägar passar mig bäst, det finns en hel del åsar här nere och pendla, det gör jag med bil.

Tänkte jag skulle ta och provköra i helgen, så får jag se vad jag tycker.

Varning! Det kan bli dyrt att provköra en S3a! Mig kostade det 88.000:- :gnissla
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top