Det dummaste ni transporterat med MC

alle

Aldrig för sent
Gick med
15 Nov 2005
Ort
veberöd
Hoj
gasgas 250 EC, monkeybike -79, honda xr80 -80
två st 6" golvhögtalare+ polare + en pizza ..... det fick jätte fint rakt fram ialla fall :näsblod
 

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Globen
Hoj
VX 800
Jag körde en Ciao i knät när jag va 15, Och åkte på en ciao :)


sen har jag kört lite andra grejer som Tex en flaggstång, Modellflygplan på 2meter stor vinge,





mc-hjalte skrev:
2116596 Ën uppsättning dator med skärm å burk å hela köret...tills jag kom fram och hade bara en skärm hel... :argpådato
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
2 flak öl på tanken
1 polare på cutsen
2 flak öl till i polarens knä
16 sjuttisar i två ryggsäckar

Lekte spritleverantör en dag i sommras :D
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Hehe kul tråd ! :lol

Jag skulle snickra en gång och åkte m RD 350 och hämtade några plank på brädgårn. De var väl ca 3 m långa, och jag la dem på sadeln och bakåt och satte mig själv uppå. De stack väl ut ca 2 m bakåt. Lite lurigt i kurvorna... man fick klämma fast dem med skinkorna. :arsele
 

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Mina 2 underkåpor efter att ha kört över dom i 180 km / h kunde ha gått illa :rolleyes:

Såg nog väldigt roligt ut :tungan
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Efter en fest föra sommaren åkte vi tre på en polares moppe. (Han va den ända nyktra personen som vill skjutsa kl 4 på morgonen :hihi ) De roliga är att de vi hade 2 stora hockeybagar också.
Så han som körde satt på tankenen bakom honom låg en hockeybag bakom de satt min tjoka polare (95 kg 190 lång) yterst sitter jag och balanserar på plasten bakom sadeln och har en bag på ryggen. Han som satt framför mig gick inte å hålla i för då rammla båda. Man kunde inte hålla vid bakskärmen för då mosades fingrarna mot däcket. :3freak

Annars är det en vatten mellon i knät när man va 15 å körde mt. :banana KAn ju säga att de va den längsta mil jag någonsin har kört..
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
20kg Kattsand

Kom på att jag för många år sen köpte en HP 720 bläckstråleskrivare via blocket - säljaren såg lite förundrad ut när jag spände fast den på hojjen (den var 4ggr större än pakethållaren...
 
Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Inge så jättekonstigt, detta är på moppe, har inte hunnit göra konstiga saker med hojen än.


flak med öl
pizza
2-3 passagerare
bensindunk
extrahjälm

som sagt, inget speciellt konstigt som t ex en bokhylla :rolleyes:
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Ett ca 3.5 meter långt stuprör !!!!!!!! :tomten
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Kört med en dammsugare bakpå... slangen tog sig in ovanför bakdäcket... inget jag rekomenderar precis!
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Det konstigaste måste nog bli en stor kartong innehållandes en logitech momo racing ratt till pc:n. Ett hopmonterat flugspö är inte heller helt enkelt att få fast på hojen. :gnissla
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
KidNasty skrev:
2116615 Ej på MC men en Puch dakota. En polare och jag hade varit och kritat sidlinjer på en plan och pallade inte gå och asa på den mackapären så jag satte mig baklänges på Dakotan och höll i åbäket medans han körde i 50knyck (lite vingligt ibland).

Ehm, vad var det du transporterade? Kritan? :rofl

j/k :)
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Ett stötspel inköpt på teknikmagasinet. körde med en hand crossväxla r6an. 3mil. trafiksäkert nej, men jag visste inte bättre. Även om spelet var litet så var förpackningen av modell större och jag skulle prompt ha med det hem.

An3Azz skrev:
2116743 Det konstigaste måste nog bli en stor kartong innehållandes en logitech momo racing ratt till pc:n. Ett hopmonterat flugspö är inte heller helt enkelt att få fast på hojen. :gnissla
Haha har också testat på momo:n nu när du säger det!
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Det konstigaste jag har kört med var en motor/växellåda till en rd125:a i en ryggsäck... lite tungt efter några km :tungan
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag och mitt x var och handlade mat. Fick med oss 3 ica kassar med mat :näsblod Hade inte så långt men de va mycket grejer i dom.....

Jo pizza har jag också testat några gånger, har mest vänster svängar hem från pizzerian gissa vilken sida ost/skinkan ligger på :näsblod kan vara riktigt knivigt men har hänt några gånger.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Lillebror ! :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top