Det dummaste ni transporterat med MC

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Inte på mc men på Aprilia scooter..polare i bak och kappsäck (!!) framför benen.

På MC: ett fyrpack Guinness som ramlade i sär..hade glömt mitt nät så jag hade dem på tanken (tankskydd i läder)..saktade ner och försökte rädda en burk som föll..burken föll och pajade i gruset på vägen och sprutade ner hela mig och hojen så vi luktade gammal alkis :yoparty
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
åkte o handlade en stor matkasse en gång och hängde den på hö bakspegel, mjölk mjöl pyttipanna you name it..
när jag kommit en bit hem blir jag om körd av en m3.a full av "turkar" som skriker o viftar med fc halsdukar..
Har en regel att aldrig bli omkörd utan att köra om efteråt med hojen,
sagt o gjort ner ett par växlar och ger gas då blev det ganska jobbigt för påsen åkte in i frambromsen..blev lite wobbel men det fixade till sig, sket nästan mer knäck då än när jag körde över lodjuret
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Jobbade på konsum för några år sen och hade varje torsdag leverans till en hemkunskapen på en skola. Var bara jag i butiken som hade ett fordon en torsdag och det var min GSX600F. Den fick agera budhoj genom att jag band fast en mjölkback bakpå och sen fick jag åka tre vändor fram o tillbaka för att få dit allt dom beställt. Lite småvingligt men skolungarna tycke det var kul.
Upptäkte även att der är svårt att kasta sig upp snyggt på en hoj med en stor jävla mjölkback bakpå.....
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
En 36 W lysrörsarmatur + en CD-hylla + en tygbag + en glasvas och litet annat. Prisutdelningen gick min väg på Joyride härom året. :tungan
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Körde hem ett golvvärmepaket + 1 paxfläkt + 1 kakelskärare + 3 pkt kabelpaket a´100 meter + 1 fogspann + diverse andra kakelverktyg. Allt paketerat i sina kartonger uppe på varandra på cutsen, fastspännt med ett spännband. Blev som ett torn. Var lite nervös att grejerna skulle blåsa av, så det gick inte fort. :(
 

Sensonic

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Gixxer 600
Jag körde två brudar samtidigt på hojen en gång.. Det gick fint. Körde nog inte längre än 1 km ifrs
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Kokt med bröd med senap och ketchup.

Detta vad var min skjuts höll i under fem kilometer i runt 160km/h. Brödet var sönderlitet, senapen och ketchupen bortblåst. Korven var väldigt kall.

Polarn som fick den var tveksamt tacksam.
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
:rofl :rofl
XRV-Henning skrev:
2116456 Kokt med bröd med senap och ketchup.

Detta vad var min skjuts höll i under fem kilometer i runt 160km/h. Brödet var sönderlitet, senapen och ketchupen bortblåst. Korven var väldigt kall.

Polarn som fick den var tveksamt tacksam.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Stortryne skrev:
2116375 4 pers på en Suzuki K50 för många år sedan. Gick lite trögare än vanligt :dummer



:yoparty Jag har oxå åkt med fyra gubbs på en k50. :banana Men den är ju nästan byggd för de! :tummenupp
 

\\TWIN//

Vroom vroom ... sööra fort som sattan..
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Aprilia RSV Mille R
XRV-Henning skrev:
2116456 Kokt med bröd med senap och ketchup.

Detta vad var min skjuts höll i under fem kilometer i runt 160km/h. Brödet var sönderlitet, senapen och ketchupen bortblåst. Korven var väldigt kall.

Polarn som fick den var tveksamt tacksam.


Hur får man iden att ha en korv med bröd med sig på hojen? :lol
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
ttiwwp.gif

:lol
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Pizza på tanken har hänt några gånger. Funkar kanon inne i stan. Man lär sig efter ett tag att vända öppningen på kartongen bakåt... :hihi
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
Ën uppsättning dator med skärm å burk å hela köret...tills jag kom fram och hade bara en skärm hel... :argpådato
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Ej på MC men en Puch dakota. En polare och jag hade varit och kritat sidlinjer på en plan och pallade inte gå och asa på den mackapären så jag satte mig baklänges på Dakotan och höll i åbäket medans han körde i 50knyck (lite vingligt ibland).
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top