Det dummaste ni transporterat med MC

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Svärjää
Hoj
Honda 250
Jag vet att man inte skall åka omkring med lösa föremål på en mc men ibland har nöden ingen lag... antar att jag inte är ensam om att pröva lyckan ibland

Jag kan passa på att säga att en matkasse som som satt så fint i knät utanför affären inte alls var lika rolig i 100km/h. Har ni sett 2kg mjöl studsa på motorvägen? ... coolt som attan :3freak

Eller varför inte försöka ta sig förbi lokalbussen i en sur 125:a med ett däck om midjan? Inte heller att rekomendera när hojen vägrar orka ta sig förbi...

Har också sett två killar på en EU-moppe med en X-box under armen... problemet var i det här fallet att handkontrollerna släpade efter hojen...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Körde en pizza i knäet med min gamla GS500 för några år sedan. Inga problem så sett mer än att pizzajäveln var rätt kall när jag kom hem.
 

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Fjället
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Har precis som du åkt omkring med ett däck över axeln. Superosmidigt då detta dessutom var ett 190 däck....
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det mest krångliga jag transporterat är en hjälm. Morsan o farsan lyckades dock på 70-talet transportera en ihopmonterad bokhylla från IKEA till nånstans i gbg centrum på en Vespa.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
ha otrevligheter i jackan är en klassiker, Jag lyckades få i en hel systemet kasse innanför jackan, Burkar+ flaskor ville inte stanna framför kroppen och tredje benet blev nästan ihjältrampat av tunga flaskor o burkar, Kan tänka mig att mamma höll för dotterns ögon när en mc åkare kommer i 100 knyck stående upp med ena handen våldsamt slitandes i skrevet
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
En komplett golfutrustning med vagn och allt på ryggen....
Då på en GSX750r -86a utan kåpor som skulle lämnas in på Schneidlers för bromsning innan det skulle köras 750B rejs på Sviestad år 1991...
Hade även golfskor på mig!

Kommer ihåg att grejjorna wobblade ordentigt på ryggen efter E4an. :rolleyes:

Har nu slutat med golf :D

25 kg hönsfoder har även åkt med på tanken för ett litet tag sedan!
Övningskörde med hustrun så då ska man ju visa hur man gör! :3freak
 

Bifogat

  • Mindre_2890.jpg
    Mindre_2890.jpg
    117.4 KB · Visningar: 514
  • Mindre_2889.jpg
    Mindre_2889.jpg
    124 KB · Visningar: 716
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Haft ett mjölkpaket innanför skinnstället annars brukar jag ta bilen när jag ska handla. Var iof nära på att stanna till och köpa blöjor när jag var ute och körde idag, planen var att köpa en bit snöre och göra en ryggsäck av blöjpaketet, men det blev inget med det.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Själv så har jag tagit med mig en 2 meters julgran på budhojen i vintras, det var spännande :hihi
 

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Jag har kört med 2st sidkåpor till en fzr1000.. :va
 

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
iof inget jag gjort men jag såg en kille som bundit fast en omonterad verktygsbänk (låda 1*1,5 m) bakpå hojjen, lär inte vatt bekväm åkning
 

FearleZz

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Markaryd
Hoj
Suzuki Gsxr 750 -96
3 flak öl. Dock med en polare bakom som höll två o jag hade ett innanför jackan. Gick inte för snabbt.... vågade inte köra snabbt direkt.
 

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
Kebab-rulle i bakkutsen pa min ZX-9R. Passade perfekt och var fortfarande varm när jag kom hem. Hade naturligtvis hallit värmen ända bättre om jag hade haft en hoj med seat pipes. :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om vi bara pratar om på hojen och inte innanför kläder etc så blir nog höjdpunkten: när jag surrade fast en bensindriven grästrimmer på 125an.
 
Last edited:

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
FUBAR skrev:
2116315 Haha, jag ser bilden framför mig=)

Försök tänka dig hur vikten på hojen blir fördelad :gnissla
Va lagom vingligt å skönt. Man fick passa sig när man klämde sig mellan bilar å bytte fil, stack för fan ut över 1 meter bakåt!! :rofl
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top