Hayabusa-tråden

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
nån som kan Pm,a reggnummer till en Busa -05 eller -06 så jag kan kolla vad försäkringen kommer kosta??

Gärna både -05 och -06a för att se om det är nån skillnad
 
Last edited:

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Monterade tailraisers idag också, känns bättre - stabiliteten tyckte jag var t o m lite bättre kanske för klena förut? Kolla dom från S-Racing var Metisse tailraisers i rf så det bör vara vridstyvare än aluminium som ex mina gamla var.//R
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Hallå flickor!
Visst är det en härlig hoj, inne på andra sesongen nu and I love it!
Mer komplett MC får man leta efter, funkar ju till allt!
Var t.ex. på MC-semester i Norge ifjol, fullpackad tankväska och topbox samt damen bakpå... bara att vrida på rullen, vilket vrid :Bugar
Drog i snitt 0,6l/mil med allt på.

Toppen!
 

LOA

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Älghult
Hoj
Hayabusa -03 LE
Jaha, då har jag oxå hittat hit/hem...

Är det nån här som har lr känner till nån som har en bakram liggandes?
Jag har en -99:a med numera trasig bakram... :(
Har för mig att det stålram på 01 & framåt.

Skulle vilja ha tag på en så snart som möjligt...
______________________________________________

Problemet löst, hittade en på ebay, så nu sitter det en bättre beg stålram på...
 
Last edited:

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Hulkomania skrev:
2185341 MC-semester i Norge ifjol, fullpackad tankväska och topbox samt damen bakpå...

Skaffade min denna sommar. Tänkte kitta upp den med väskor inför nästa säsong och dra en repa söderut (någon som ska med?) och vill gärna ha tips på vettiga väskor. Någon?
 

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
busapilot

om inte annat så e du välkommen att åka med oss andra när vi luftar busorna runt sthlm mvh/R
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Jag vill ha...pengarna räckte till en TLR, men nästa säsong ska jag vara med i busastallet, tips om årsmodell, vad som ska följa med (som nästan räknas som standard för att den ska vara "inne") och länk till bra sida med mer info och tips?!?!?

Hayabusa har varit min drömhoj, så ni kan ju njuta av att leva mitt drömliv :gnissla
 

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
busa

tja busan e ju ganska komplett vad det gäller effekt men ett 4-1 system eller slip-on med power commander o kn-filter e ju alltid gött...o cuts så man slipper skjutsa he he
 

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Richard R skrev:
2326355 om inte annat så e du välkommen att åka med oss andra när vi luftar busorna runt sthlm mvh/R

Ja ja ja gärna!
JAg är ju så förbannat sugen på att åka nu (måste köra mig ringrosten). In för däckbyte i morgon och på torsdag blir man gräsis i två veckor så förutsättningarna för att varva trippmätaren finns :cpparty
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Köpte min busa häromdagen, bytte från en 625 motard.
Vilken jävla buss det är, men rätt skön och glida med. Bromsade 204pållar, dock vid kopplingen.
Vill gärna ha vita blinkersglas fram, finns det och få tag i? Nyare busor verkar ha vita som standard, passar dessa rakt av, eller är de annorlunda i formen?
 

Bifogat

  • slango2.jpg
    slango2.jpg
    49.1 KB · Visningar: 378
  • stoppie.jpg
    stoppie.jpg
    60 KB · Visningar: 334

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
-PLM- skrev:
2329525 Köpte min busa häromdagen, bytte från en 625 motard.
Vilken jävla buss det är, men rätt skön och glida med. Bromsade 204pållar, dock vid kopplingen.
Vill gärna ha vita blinkersglas fram, finns det och få tag i? Nyare busor verkar ha vita som standard, passar dessa rakt av, eller är de annorlunda i formen?
Ja du verkar kunna kontrollera den som vilken motard som hellst:D

Här finns det vita blinkersglas, om inte nyare orginal passar.
http://www.clearalternatives.com/

Vad är gjort för att få 204 hk då?
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
aRWe skrev:
2329629 Ja du verkar kunna kontrollera den som vilken motard som hellst:D

Här finns det vita blinkersglas, om inte nyare orginal passar.
http://www.clearalternatives.com/

Vad är gjort för att få 204 hk då?

Vore ju kanon om nyare vita passade, kanske nån som vet? Tack för länken iaf!

Jag hoppas siffrorna stämmer, inte fått bänkpappret än. Förra ägaren skulle posta det. Den har Yoshi tri-oval helsystem, PC, 3-mod, modifierad luftbox, kortare insugstrattar och injusterad i bänk.
 

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
busaåkande

Joly skrev:
2327366 Ja ja ja gärna!
JAg är ju så förbannat sugen på att åka nu (måste köra mig ringrosten). In för däckbyte i morgon och på torsdag blir man gräsis i två veckor så förutsättningarna för att varva trippmätaren finns :cpparty

själv åker jag till öland tills på sö kväll men sen kan jag åka närsom vi brukar ses runt 6tiden ons kvällar för en repa även helger.

/R
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vad är originaldrevning? Tycker den känns lite trög med org. drev och tänkte gå ner en kugg fram. Nån som gjort det på sin?
 

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Island of Kings
Hoj
ZX-10R
Joly skrev:
2326341 Skaffade min denna sommar. Tänkte kitta upp den med väskor inför nästa säsong och dra en repa söderut (någon som ska med?) och vill gärna ha tips på vettiga väskor. Någon?
Kan starkt rekommendera bagster tanköverdrag+väska, säljs av http://www.sunbike.se/ även GIVI topbox V46, säljs av http://www.touring.se Hög kvalitet med bra finish och klockren funktion:tummenupp
Bilder på hojen med väskorna på finner du här http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=61226.0 på sida två finner du ytterligar ett väskalternativ.
Angående resa söderut är jag jävligt sugen på, ner till nürburgring tex! Börjar min semester imorrn:yoparty så under augusti vore perfekt med en tripp. Drar till Gotland på måndag med bågen för att inviga semestern, ska bli jävligt gött:rock
 

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Hulkomania skrev:
2334275 Kan starkt rekommendera bagster tanköverdrag+väska, säljs av http://www.sunbike.se/ även GIVI topbox V46, säljs av http://www.touring.se Hög kvalitet med bra finish och klockren funktion:tummenupp
Bilder på hojen med väskorna på finner du här http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=61226.0 på sida två finner du ytterligar ett väskalternativ.
Angående resa söderut är jag jävligt sugen på, ner till nürburgring tex! Börjar min semester imorrn:yoparty så under augusti vore perfekt med en tripp. Drar till Gotland på måndag med bågen för att inviga semestern, ska bli jävligt gött:rock

Brutalt. Du har ju kittat precis så som jag vill ha det! Tack för tipsen! :Bugar
 

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Joly skrev:
2326341 Skaffade min denna sommar. Tänkte kitta upp den med väskor inför nästa säsong och dra en repa söderut (någon som ska med?) och vill gärna ha tips på vettiga väskor. Någon?


Skall i juni till busaträff i tyskland, sen till Dolomiterna.
Kolla på hayabusa.de. I år var dett 360 busa på träffen,
 

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Ukiwaza skrev:
2334386 Skall i juni till busaträff i tyskland, sen till Dolomiterna.
Kolla på hayabusa.de. I år var dett 360 busa på träffen,

Ser riktigt bra ut (men dom pratar så konstigt på hemsidan så jag förstod inte riktigt :) ) Kan vi inte skramla ihop något i svedala också?

Kolla in denna! Hade man bara haft lite mer flis så skulle jag fasen skeppa hit den. Måste vara ett brutalt underpris 20K $. Moddarna är ju grymma på den.....

http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=74476.0
 
Last edited:

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
-PLM- skrev:
2329525 Vill gärna ha vita blinkersglas fram, finns det och få tag i?

Funderar också på att byta till vita. Säg till om du skall beställa så kan vi splitta på frakten.
 

Busablixten

Hojåkare
Gick med
20 Jul 2006
Ort
I garaget
Hoj
2006
Vita originalblinkers passar alla årsmodeller och sitter fast med 2skruvar per styck,kostar runt 850kr paret o finns att köpas på avamc tel 08-55636900 i stockholm. beställningsvara tar ca 2 veckor,
Mvh Busablixten
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top