ER6-tråden

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
tomcool skrev:
2115111 Eftersom inte stackars jag fick någon instruktionsbok till hojen så undrar jag om det finns någon vänlig själ som vet vad för däcktryck det skall vara?

Va fan det är väl klart att det ska hänga med en instruktionsbok, stick till firman och säg att du ska ha en puNGT! :mad: Ring Kawasaki Tel: 08-464 02 00 annars!


Var en ER6:a med LeoVince i gruppkörningen i helgen och den lät utav bara helvete :yoparty
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Japp, då har man köpt en ER-6n... Det blev en svart.

Får dem förhoppningsvis på Fredag... Weeeeeeeeee :banana

Min första hoj, ska bli kul, har inte lappen ännu, men det blir att övningsöra med grannen, han har dock en Ninja 900... Ska försöka hänga med, blir nog svettigt dock.
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Kom ihåg att jag hade lite coola bilder på en sån här hoj. Var och fotatde en endurance tävling här i Japan och ett av teamen körde en ER6:a.
Föraren på denna bild jobbar för Kawasaki och var med och utvecklade ZX10:an.

_MG_1966w.jpg


En till:

_MG_2015er6.jpg



/Andreas
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Japanviking skrev:
2146863 Kom ihåg att jag hade lite coola bilder på en sån här hoj. Var och fotatde en endurance tävling här i Japan och ett av teamen körde en ER6:a.
Föraren på denna bild jobbar för Kawasaki och var med och utvecklade ZX10:an.


En till:


/Andreas


Den var cool.
Synd bara att de hade satt annat blås på den. Det såg lite stort ut på den hojen.

Här har ni en annan tävlings ER-6n:
coupe_kawa_er-6n.jpg
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Gamebox skrev:
2147950 Den var cool.
Synd bara att de hade satt annat blås på den. Det såg lite stort ut på den hojen.

Här har ni en annan tävlings ER-6n:
coupe_kawa_er-6n.jpg

Gick inte att se ju :confused:

Jag var ute och provkörde en ER6:n igår. Tyckte först att styret satt hel konstigt, var så högt och knepigt :va Men den skulle nog bli skit bra med ett fattbarstyre eller liknande :banana

Men sicket bra klipp det var i motor (i förhållade till vad det är för hoj). Var ju inga problem att ta upp den på bakhjulet på treans vxl :yoparty Ångrar faktiskt lite att jag köpte CBR:en innan jag kollade lite mer på ER6:an. Den var ju helt ok att köra!! Satt Leo vince på den jag körde och den lät helt ok med :)
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Testar igen med bilden.
 

Bifogat

  • coupe_kawa_er-6n.jpg
    coupe_kawa_er-6n.jpg
    44.2 KB · Visningar: 800

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Köra in?

Hur har ni gjort med inkörningen? Max 4000 rpm i 80 mil sen max 6000 rpm i 80 mil till enligt instruktionsboken eller är det bara att mata på lite efter hand som milen kommer?

Har själv bara testat någon gång att gasa och har kört 60 lugna mil så här långt. Måste säga att jag lagt ner planerna på Leo Vince då jag tycker den låter riktigt bra :tummenupp

/Eilert
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Kung Eilert skrev:
2148996 Hur har ni gjort med inkörningen? Max 4000 rpm i 80 mil sen max 6000 rpm i 80 mil till enligt instruktionsboken eller är det bara att mata på lite efter hand som milen kommer?

Har själv bara testat någon gång att gasa och har kört 60 lugna mil så här långt. Måste säga att jag lagt ner planerna på Leo Vince då jag tycker den låter riktigt bra :tummenupp

/Eilert


Jag körde den till 4000 rpm de första 50 mil men nu har jag börjar dra den till 5000 rpm har kört ca 58 mil. Så det kommer väl bli lite stegvis ökning upp till 6000 rpm när man kört 80 mil.
Tyckert det är alldeles för lång sträcka att köra in den på. Det brukar ju var typ 100 mil.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Alla nya hojar jag har haft hittills har jag bara kört in ca 10-20 mil. Under den tiden så är det viktigtatt man inte belastar hojen för mycket på låga varv (dvs segdrar den för mycket) eller för den delen varvar den allt för mycket. Att man någon gång drar den till nära rödmarkering är nog ingen fara heller men inte så ofta. Sedan kör man på lite olika varvtal och belastar den lite lätt på olika sätt. Tänka på att en motor måste belastas lite för att bli inkörd med :)

Detta har funkat för mig iom att jag har haft exemplar på hojar som har gått riktigt bra. Kommer tom ihåg att min TL1000S gav nästan 4hkr mer i bänk än en likadan med samma modefieringar (den hojen skulle varit inkörd efter konsten alla regler)
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
bebbe skrev:
2150576 Alla nya hojar jag har haft hittills har jag bara kört in ca 10-20 mil. Under den tiden så är det viktigtatt man inte belastar hojen för mycket på låga varv (dvs segdrar den för mycket) eller för den delen varvar den allt för mycket. Att man någon gång drar den till nära rödmarkering är nog ingen fara heller men inte så ofta. Sedan kör man på lite olika varvtal och belastar den lite lätt på olika sätt. Tänka på att en motor måste belastas lite för att bli inkörd med :)

Detta har funkat för mig iom att jag har haft exemplar på hojar som har gått riktigt bra. Kommer tom ihåg att min TL1000S gav nästan 4hkr mer i bänk än en likadan med samma modefieringar (den hojen skulle varit inkörd efter konsten alla regler)

Med en ER-6n som körs in i 80 mil på 4000 rpm, följer man detta så kommer man bara upp i 90 km/h om man har medvind.
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
Funderar på en sånhära.. har nån åkt 2 på den? min e så satans slö när man e 2. blir ju att man inte vill ha damen med!!!
kan man få ett utlägg över sammåkning på er6 -06
 

dannew

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6n / RD350
dsoders2 skrev:
2152251 Funderar på en sånhära.. har nån åkt 2 på den? min e så satans slö när man e 2. blir ju att man inte vill ha damen med!!!
kan man få ett utlägg över sammåkning på er6 -06

Jag tycker att det funkar bra, men å andra sidan så kör jag rätt lugnt när damen åker med. Att det är hyggligt vrid på låga varv gör ju att man inte behöver jobba extra med skjuts.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Hämtade hojen IDAG :banana NAJS...

KAn rekomendera G och G avgasystem... Vilket ljud (kommer klipp imorgon)...

Släng han den där vince i väggen... Detta e grejor...!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nu har jag kört en! :banana J-t skoj hoj faktiskt, gick bättre än jag trodde och gott ljud i den också. Någon som vet varför det skiljer 15' mellan N och F-modellen, ingår det mer än extra plast på F? Får man med ABS på den? Det är i alla fall den gula N jag vill ha.

Den behöver dock ett annat styre tycker jag då original är för högt och för mycket tillbakavridet, jag satt med händerna för nära överkroppen och armbågarna rätt ut. Överfallen såg dock standard ut så det är nog bara att skruva dit ett crosstyre i stället.
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Motoroljan och nyckel?

Första frågan är om det är normalt att oljan är ordentligt svart efter att ha kört 70 mil med en helt ny hoj?

Sen blev jag lite sur i början av veckan när det var svårt att vrida om nyckeln i tändningslåset. Gick trögt och jag fick jucka lite för att få ut nyckeln. Kollade då nyckeln och ser att den bockat till sig på ena sidan. Har bara haft nyckeln i fickan någon gång och alltid tagit ur den när jag kommit hem. Är det fler som har nycklar gjorda av spagetti?

Skillnaden på N och F är vad jag vet bara kåpan som skiljer dom åt.
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
skillnaden mellan N och F är fjädring bak, olika axelavstånd, kåpan med annorlunda mätare, sadeln ser ut mer som en "ensitsare", annorlunda däck är det med på den. mer kommer jag inte på just nu.


och min har gått 103 mil. ska in på service i morgon. oljan är helt slutkörd, kolsvart alltså. Jag skulle rekommendera oljebyte en gång vid 50 mil med. då är den redan väl inkörd. så det är nog normalt, men om det är bra kan diskuteras...

//anton

Kung Eilert skrev:
2158209 Första frågan är om det är normalt att oljan är ordentligt svart efter att ha kört 70 mil med en helt ny hoj?

Sen blev jag lite sur i början av veckan när det var svårt att vrida om nyckeln i tändningslåset. Gick trögt och jag fick jucka lite för att få ut nyckeln. Kollade då nyckeln och ser att den bockat till sig på ena sidan. Har bara haft nyckeln i fickan någon gång och alltid tagit ur den när jag kommit hem. Är det fler som har nycklar gjorda av spagetti?

Skillnaden på N och F är vad jag vet bara kåpan som skiljer dom åt.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Kung Eilert skrev:
2158209 Första frågan är om det är normalt att oljan är ordentligt svart efter att ha kört 70 mil med en helt ny hoj?

Sen blev jag lite sur i början av veckan när det var svårt att vrida om nyckeln i tändningslåset. Gick trögt och jag fick jucka lite för att få ut nyckeln. Kollade då nyckeln och ser att den bockat till sig på ena sidan. Har bara haft nyckeln i fickan någon gång och alltid tagit ur den när jag kommit hem. Är det fler som har nycklar gjorda av spagetti?

Skillnaden på N och F är vad jag vet bara kåpan som skiljer dom åt.

Den ska väl ändå in på service efter 100 mil? Då byts det ändå olja så jag tror inte du behöver vara orolig.
Lyckades böja min nyckel på ZX6R:en jag hade också ett antal ggr, kawa har dålig kvalité på nycklarna :hihi
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Väntar fortfarande på min ER6.... Det lovas och lovas men ingen hoj dyker upp. Jaja skitsamma, vad jag tänkte fråga:

Första servicen är vid 100 mil inte sant? Vad kostar denna?

2:a är vid...? Och kostar säkert något även den?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top