ER6-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Kollade på johans mc vad ett komplett framlyse till en Z750 skulle kosta, och det ligger på ca. 2500kr så det är i blodigaste laget för mig iaf .. :gnissla

Ok, tack för infon. :tummenupp Det är ju mindre än man lade på sliponet och lyset stör mig lika mycket som "kakburken". Frågan är bara om man klarar att montera det ordentligt?
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
@böjjarn: nope, har inte fått det än.. fick mail att de skickade iväg det den 4:e eller 5:e och det kunde ta mellan 6-10 dagar men sedan längre om det fastnade i tullen av nån anledning.

@petrus:eek:kej, blev ju bra som fan iaf... vart i gbg gjordes det? måste byta överdrag på min sadel också nämligen efter att någon velat undersöka vad som fanns under sadeln i somras.. :mad:

@neutral: när jag kollade med killen på Johans MC så trodde han nog att man skulle få göra helt nya infästningar för att hänga lampan på men om man är ett ess på att bocka plåt så lär det inte va några problem.. du har PM förresten..
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Efter mycket luskande fick jag nu reda på hur den förlängda garantin funkar. Man pröjsar 1860:- för 12 månader eller 2325:- för 24 månader extra (nån gång inom hojens första år) direkt hos sin handlare och så betalar dom i sin tur vidare till Kawasaki (eller deras försäkringsbolag (eller nåt)).
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Kan ju kanske vara värt.. beror på vad garantin innefattar.. nån som vet?

Det är samma garanti och villkor som den du har idag, bara en förlängning.
Dvs. det gäller t.ex. inte drivpaket, detta räknas som slitdelar och slitage.
Ingen mil begränsning utan bara att du följer service och handboken.(alltså hos en kawasaki-certifierad mekaniker)

inte för att hojen lär gå sånder, men e ju inte helt dåligt att ha ändå

mer info finns :
http://www.kawasaki.se/content.asp?Id=34049BC6116&CId=654AAA5
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Är det uttag för depåstödsbobiner som sitter på undersidan av svingen nån dm framför bakaxeln?
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
@böjjarn: nope, har inte fått det än.. fick mail att de skickade iväg det den 4:e eller 5:e och det kunde ta mellan 6-10 dagar men sedan längre om det fastnade i tullen av nån anledning.

@petrus:eek:kej, blev ju bra som fan iaf... vart i gbg gjordes det? måste byta överdrag på min sadel också nämligen efter att någon velat undersöka vad som fanns under sadeln i somras.. :mad:

@neutral: när jag kollade med killen på Johans MC så trodde han nog att man skulle få göra helt nya infästningar för att hänga lampan på men om man är ett ess på att bocka plåt så lär det inte va några problem.. du har PM förresten..

Det var en gubbe ute i mölndal, alldeles intill mölndals sjuikhus. Sök på K N Sadelmakeri på gulasidorna så hittar du nog honom. Riktigt duktig kille
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Tänkte jag kunde ljusa till er dag med bilden från första riktiga pressar rundan.. Den e fan roligare på småvägarna än min R1..
 

Bifogat

  • winterburn (Medium).jpg
    winterburn (Medium).jpg
    92.4 KB · Visningar: 317

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Maffan din väghuligan! :hojbusa
Om man inte var åksugen innan man såg den bilden så nog f-n är man det nu...!
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Maffan din väghuligan! :hojbusa
Om man inte var åksugen innan man såg den bilden så nog f-n är man det nu...!

Man kan pressa den hojen ganska bra även på allmän väg, de e skitskoj... Vaffan, Ni har ju barmark,, ut o kör fjollor... Gottis kan ta kakmonstret... filma fota,, upp med de på SH.. :tummenupp
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Man kan pressa den hojen ganska bra även på allmän väg, de e skitskoj... Vaffan, Ni har ju barmark,, ut o kör fjollor... Gottis kan ta kakmonstret... filma fota,, upp med de på SH.. :tummenupp

Hahaha, allt i sinom tid. Vem vet, kakmonstret kanske än en gång får se dagens ljus...?
 

Bifogat

  • cap preview2.jpg
    cap preview2.jpg
    72.7 KB · Visningar: 143

CARLSBERG

rookie
Gick med
6 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Kawa orange edition 2
hittade lite snygga färger på er-6an på en fransk sida. men bilderna är för stora. Hur gör man bilderna mindre :va
 

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
Tänkte jag kunde ljusa till er dag med bilden från första riktiga pressar rundan.. Den e fan roligare på småvägarna än min R1..

jag blev så fylld av avund när jag såg dig maffan, att jag inte kunde somna igår. så idag så slutade jag jobb tidigare och tog årets första runda. Var riktigt sköna 1½ timmar utan vare sig blåst eller snö eller sand på marken (skåne äger:yoparty!!, stackars er 08:eek:r) Speciellt kallt var det inte heller(vinden från polens kolverk gör nytta..)

minus:frös lite om fötterna

plus: inga insekter, har fortfarande en ren hoj!!

så ut å kör med er alla. snart får det väl bli onsdagsträffar i staffanstorp..
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
hittade lite snygga färger på er-6an på en fransk sida. men bilderna är för stora. Hur gör man bilderna mindre :va

Ladda hem gratisprogramet XnView.

Finns en funktions som heter Resize (eller Ändra storlek om du får den på svenska). Minska ner och välj "spara som".
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top