ER6-tråden

Minier

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Södertälje
Hoj
650V-strom
Lämnar er.
Har sålt Eärrsexan.
En naken vit nollnia med ABS som gått ca 480 mil. Fick 55' som jag ville ha och det var ganska många som hörde av sig.
Blev en glidare istället som tanten sitter lite bättre på
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Ringde runt & kollade lite... MC-bolaget tar 1800:- låter vettigt..
Någon som har erfarenhet av Veddesta gänget

Har bara bra erfarenhet av MC-bolaget. Gör allt där och blir bra bemött samt de tar sig alltid tid att svara på mina frågor och funderingar.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
mail


Nu finns det ingen återvändo:) Ut i skogen o skita ner sig kan va riktigt skoj ibland. Nån som har en uppsättning motardfälgar liggande? Börjar leta nu tänker jag så kan jag ha den klar till våren.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Så kan du inte göra? Först läxa upp mig och sedan sälja hojjen! Enda ursäkten att för att sälja sin ER6a är för att köpa en nyare årmodell av den! (skämt)

Har själv kört enduro. Är skitskoj, men förvänta dig inte att det blir billigare i långa loppet. Kostnaderna var det som fick mig att sluta tillfälligt. Tillfälligt har nu varat i 3 år och jag saknar det som faaaan! Sprätta grus och lera i skogen är facktiskt roligare än gata. Kan dock inte svara mot bana då jag inte provat det ennu.

Hehe, jo jag vet att det kostar en del men det kostar mer att ha 2 hojjar. Nu kan jag åka på bankörningar på sommaren (förutsatt att jag hittar ett motardkitt för en billig peng...) och lersprätt resten av året:banana

Måste bara rekommendera att du anmäler dig till en SMC kurs omgående, det är skitkul samtidigt som man lärs sig galet mycke.
 

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Falun
Hoj
-09 ER6N
Vet att det skrivits en del om service i tråden men måste fråga iaf. Min börjar närma sig 100 mila servicen och firman jag köpte hojen hos vill ha 1700:- för jobbet. Enligt mekanikern så byts det olja samt filter....rätt surt bemötande, suckande osv.

Så vart kan jag åka o serva billigare och med någorlunda serviceminded personal i Dala området?
Kan åka neröver oxo bara för bemötandets skull=)
 

prowetz

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Ort
Avesta
Hoj
kawasaki er6n -09
Bengts cykel & motor i borlänge var bra att göra med. Jag hade kört en bit i regnväder för att göra servicen, och var totalt genomblöt, när jag kom fram hängde dem upp mina kläder på elementet ställde fram en kakburk och en bunt mc tidningar och satte på en kanna kaffe åt mig!
Det är service det!

1200:- tror jag att dem tog för servicen -helt ok
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Då var även jag efter mycket velande ER-6 ägare.
En Orange/svart 07a blev det, ruuuskigt rolig hoj!

39883_411076862114_546072114_5012648_6758660_n.jpg
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Försökte få på stompgrips igår, efter lite klippning av överflödigt material på gripsen så fick jag dit dom på tanken, men på plasten är det fan omöjligt att få dom att fästa tycker jag, :/
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Försökte få på stompgrips igår, efter lite klippning av överflödigt material på gripsen så fick jag dit dom på tanken, men på plasten är det fan omöjligt att få dom att fästa tycker jag, :/

Jag satte bara på plasten på min då jag tycker det är där man behöver dem bäst. Rengjorde med ren bensin (apoteket) och ruggade sedan med Scotchbrite på den ytan där de skulle sitta, sedan på med primer och sen tryckte jag dit dem och gned med handen över så de blev varma (och handen fick fina blåsor). De sitter hur bra som helst nu.
 

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Falun
Hoj
-09 ER6N
Bengts cykel & motor i borlänge var bra att göra med. Jag hade kört en bit i regnväder för att göra servicen, och var totalt genomblöt, när jag kom fram hängde dem upp mina kläder på elementet ställde fram en kakburk och en bunt mc tidningar och satte på en kanna kaffe åt mig!
Det är service det!

1200:- tror jag att dem tog för servicen -helt ok

Ahh, okay. Ska ringa dem o lyssna lite.:tummenupp

Tackar för tipset.

/Richard
 

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Ort
Utanför
Hoj
Yamahahaha
Nå'n som vet var man kan köpa sidokåpa och den där motorbiten som är riven någonstans? Krocka lite med en bil som "glömde" att blinka :huvet
 

Bifogat

  • DSCF0057.jpg
    DSCF0057.jpg
    240.4 KB · Visningar: 105
  • DSCF0058.jpg
    DSCF0058.jpg
    240.2 KB · Visningar: 108

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Nå'n som vet var man kan köpa sidokåpa och den där motorbiten som är riven någonstans? Krocka lite med en bil som "glömde" att blinka :huvet

Betalar försäkringsbolaget, kontakta en auktoriserad Kawa-verkstad. Ska du betala själv, kolla med någon mc-skrot. Hoppas det löser sig!
 

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Nå'n som vet var man kan köpa sidokåpa och den där motorbiten som är riven någonstans? Krocka lite med en bil som "glömde" att blinka :huvet

Läste tidigare inlägg om din olycka och om de inte byter den på verkstaden PGA försäkringsbolaget är kinkiga på vad de vill lägga ut så stå på dig!

Du har köpt MCn för imagens skull. Det är en livsstil och det ska synas! Att köra kommer i andra hand och då kan den fan inte se ut sådär med repor och skit! DET SKA FIXAS! :tungan
 

JoeyMccoy

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
smörjgropen
Hoj
letar
Tjenare!

ny på forumet och är i full gång med kortet, har varit och kikat på er6-n och fastnat för den. fått höra av mekaniker att det är en bra hoj som inte krånglar! Letar som en dåre på alla sajter som finns. Någon som har erfarenhet vad jag bör kolla på speciellt på denna modell? Någon form av sjukdom som finns på denna hoj?

Nu får jag väl skit av er som är på forumet men jag måste ändå fråga, sneglat lite på yamaha xj6 också. Gillar att de säljs med 5år garanti, kawan skulle jag få 2 år på hos en handlare. Har kollat in en -09 som gått 0 mil, den kunde jag få för 60000. Är modellen utan abs, hur ställer ni er till det?
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Tjenare!

ny på forumet och är i full gång med kortet, har varit och kikat på er6-n och fastnat för den. fått höra av mekaniker att det är en bra hoj som inte krånglar! Letar som en dåre på alla sajter som finns. Någon som har erfarenhet vad jag bör kolla på speciellt på denna modell? Någon form av sjukdom som finns på denna hoj?

Nu får jag väl skit av er som är på forumet men jag måste ändå fråga, sneglat lite på yamaha xj6 också. Gillar att de säljs med 5år garanti, kawan skulle jag få 2 år på hos en handlare. Har kollat in en -09 som gått 0 mil, den kunde jag få för 60000. Är modellen utan abs, hur ställer ni er till det?

Köp min -10:a, så får du abs, slipon och 100-mila service gjord, så sparar du en massa pengar :tummenupp

Fabriksgarantin kan förlängas med 2 år om man vill.

Annonsen: http://www.blocket.se/vi/28790182.htm
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Tjenare!

ny på forumet och är i full gång med kortet, har varit och kikat på er6-n och fastnat för den. fått höra av mekaniker att det är en bra hoj som inte krånglar! Letar som en dåre på alla sajter som finns. Någon som har erfarenhet vad jag bör kolla på speciellt på denna modell? Någon form av sjukdom som finns på denna hoj?

Nu får jag väl skit av er som är på forumet men jag måste ändå fråga, sneglat lite på yamaha xj6 också. Gillar att de säljs med 5år garanti, kawan skulle jag få 2 år på hos en handlare. Har kollat in en -09 som gått 0 mil, den kunde jag få för 60000. Är modellen utan abs, hur ställer ni er till det?


Hej tycker absolut att er-6n är en av dom roligaste hojar i denna prisklass och även om du jämför med lite dyrare hojar. Mitt råd köp en ny 09 för 60k det är ett kap och det är alltid kul med en helt ny maskin.:tummenupp På med slipon ,pc,mappning(30% ökning i mellan registret) och ett bredare styre så blir det riktigt kul. Firmorna brukar kunna baka in lite godis om du köper på avbetalning. Köp till garanti om du känner dig tryggare och fundera inte så mycket på att abs saknas.
 

JoeyMccoy

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
smörjgropen
Hoj
letar
Hej tycker absolut att er-6n är en av dom roligaste hojar i denna prisklass och även om du jämför med lite dyrare hojar. Mitt råd köp en ny 09 för 60k det är ett kap och det är alltid kul med en helt ny maskin.:tummenupp På med slipon ,pc,mappning(30% ökning i mellan registret) och ett bredare styre så blir det riktigt kul. Firmorna brukar kunna baka in lite godis om du köper på avbetalning. Köp till garanti om du känner dig tryggare och fundera inte så mycket på att abs saknas.

tack för svaren!

Tog mig en tur till en yamaha säljare för att undersöka xj6an lite närmare, detta besök gjorde inte det hela lättare. efter en kort förhandling kunde jag få en orörd 2010 för 60 tusen.. med 5 års garanti. Det kändes djävulskt billigt får jag säga. 2100 spänn för slipon till den kändes inte heller värst dyrt.

Anledningen till att jag tjatar om den förbenade garantin är för att det känns som en schysst trygghet när och om man väl säljer sin hoj. både för köpare och för säljare. Därför undrar jag om någon av er vet vad en trygghetsgaranti går på. sorry om jag är omständig, men beslutsångest är bara förnamnet på detta. :gnissla
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top