ER6-tråden

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Tror nog att det blir samma orangea färg som z1000 :) hoppas de, för det tror jag skulle bli en snygg färg.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
LÄNGTAR HEM!! På väg hem efter en Australien-tripp och varit borta i två veckor...... Hojen står och väntar nyservad.
Australien, kanonväder men knappt nån hoj alls !! Är nu i Singapore och såg faktiskt en gul ER-6n igår. Gjorde inte hemlängtan nå mindre.
Vad är det för väder i mellansverige?? Risken/chansen finns att det blir ett par mil till veckan.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Hej! med lite små klick i photoshop lyckades jag få till en variant på hur en ER6-n skulle se ut i orange. Den orangea färgen på min bild är inte den riktiga färgen utan bara en variant för att de hur den blir i orange. Jag har även ändrat orginalblinkers och backspegel.
 

Bifogat

  • Namnlöst-1 kopiera.jpg
    Namnlöst-1 kopiera.jpg
    140 KB · Visningar: 177

Jin^

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
ER6-n
Nu är man en stolt er6-ägare :D

Kan inte säga om det är en bra eller dålig hoj eftersom det är min allra första :p
Men dom 25 till nu avverkade milen har varit fruktansvärt roliga.

Snabb fråga (som kommer låta jättenybörjarig), vad är ungefär lämpliga varv i dom lägre hastigheterna (50 och 70) för att hojen ska må bra och gå lätt ?
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Jin^ skrev:
...fråga (som kommer låta jättenybörjarig), vad är ungefär lämpliga varv i dom lägre hastigheterna (50 och 70) för att hojen ska må bra och gå lätt ?
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar ;)

Vid lugn kökörning verkar den vilja ha minst 2 000 r/m, vid ökat tempo bör det nog gå över 3 000.

Bifogar liten tabell jag knåpade ihop
 

Bifogat

  • er6-utväxling.gif
    er6-utväxling.gif
    6.6 KB · Visningar: 165
Last edited:

tomcool

bossmc.se
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Skogås
Hoj
Kawasaki ER-6n Gul
Den startar inte.

Fan, Fan, Fan säger jag, men min fina Gula ville inte starta i morse. Kan vara batteriet, men jag tror inte det.

När jag trycker på startknappen så är det bara ett "Djävla" brummande i något relä under tanken och alla kontroll lampor börjar lysa. Även soppapumpen drar till så som den gör när man vrider på tändningen.

Är det någon i detta forum som har haft detta problem eller känner till vad detta kan vara för fel?

// TomCool
 

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu

Bifogat

  • tn_bakifrån blocket.jpg
    tn_bakifrån blocket.jpg
    11.6 KB · Visningar: 1,200

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Tjena!

Är väl dags att introducera sig här också, fixade mc-kortet i augusti och köpte en svart ER-6n för ca. 2 veckor sen. Har hunnit med ca. 50 mil och hojen har nu gått ca. 430 mil.

Det jag undrar lite över är när man bör byta oljan, tror inte den är bytt sen 100-mila servicen och jag tycker oljan börjar se väldigt svart ut i lilla kikhålet.
Ska man vänta tills nästa service eller borde man byta ut snarast? Och vilken olja är passande isåfall?

Tack på förhand, jag vet att jag kommer trivas :yoparty
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Sewn skrev:
2443390 Hmm, vilken tråkig orange färg det var. Lite för mörk. Då tycker jag gott de kunde haft kvar den gula. Ska väll tilläga att jag självklart är partisk :hihi
Lite dystert också att fälgar och ram är svarta. Den gula gör succé överallt tycker jag. Grabbarna med R1 och oskrapade knäpuckar tittar lite konstigt men brudarna fnittrar förtjust. :tuttar

Looped skrev:
2443505 Det jag undrar lite över är när man bör byta oljan, tror inte den är bytt sen 100-mila servicen och jag tycker oljan börjar se väldigt svart ut i lilla kikhålet.
Att den är svart är ett gott tecken på att den fungerar och plockar upp skit. Vänta med bytet du till 600-milaservicen. :tummenupp

Själv har jag bytt var 50:e mil på banhojen. :rolleyes:
 
Last edited:

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
600 milaservice?
Enligt serviceschemat i instruktionsboken innefattar 600 enbart kontroll av bromsarna. Olje och filterbyte varje 1200 mil.

Själv kommer jag säkert att byta olja typ var 300:e, 2 liter är inte stor volym och jag är ju så'n där oljetaliban...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
FZ1 skrev:
2443863 600 milaservice?
Enligt serviceschemat i instruktionsboken innefattar 600 enbart kontroll av bromsarna. Olje och filterbyte varje 1200 mil.
Jo jag vet, men de flesta verkstäder gör ett oljebyte ändå, annars är det ju inget att göra alls. På min ZX-10R gjorde Bikestop 600-milaservicen gratis på 2 minuter, vi rullade inte ens in hojen i verkstaden. :D
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Typ av olja då? Och jag är ju en pinsam men entusiastisk nybörjare med det här med mc-mek... hur är det med ER-6, är det lätt att komma åt och vart sitter pluggen man tar bort?

Man vill ju ta hand om älsklingen :slicka
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top