ER6-tråden

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Rev bort min fula, tjocka, genomskinliga tankpad som montören, med flottiga och oljiga fingrar satt dit och ersatte den med en hemgjord!

En polare har klippt till den från en internetfunnen mall och materialet är detsamma som bilverkstäder sätter på utsatta ställen för att skydda mot stenskott. Tunt, genomskinligt och segt!
 

Bifogat

  • Foto043.jpg
    Foto043.jpg
    257.4 KB · Visningar: 92
  • Foto045.jpg
    Foto045.jpg
    227.6 KB · Visningar: 99
Last edited:

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Att man våga tävla med hayabusa drag racing :yoparty
Jag kan väl tävla mot vem som helst om det ska vara så, frågan är ju hur gick det, inte så bra antagligen då hayabusan lämnade ett par sekunders försprång och dessutom verkar vinna!?

Det är ju förnedrande mot er6 an snarare än positivt?

Bara vad jag tänker... :va
 

09matblo

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2009
Ort
Här
Hoj
Er-6f 08
Problemet med FI lampan är över..!!:banana

När man stryper ER6an så skruvar man ju i en torx skruv vid gaswajern(?)

OCH

Sätter i en kontakt med en bygel under sadlen(på F modellen).
Byglen är till för att reglera insprutningen till motorn typ.
Tog bort den å nu lyser den inte..!:)

Wohoo..

vill du beskriva lite noggrannare vart bygeln sitter? Jag har kikat runt lite under sadeln men inte hittat nått...:confused:
 

DonaldDuck

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Husbåt
Hoj
-09, Kawasaki ER6N
Hola!

Läste precis i Versys tråden att någon hade sänkt sina fotpinnar 2,5 cm, tydligen en STOR skillnad för knäna. .

Någon som vet om sänkningssatsen till fotpinnarna fungerar även till ER6N?

Vart kan satsen inhandlas, pris? Måste man i så fall böja ner bromspedalen eller går den lätt skruva loss och justera?

Let the good times roll!!

/DD
 

DonaldDuck

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Husbåt
Hoj
-09, Kawasaki ER6N
Fick tag på en bild av den nya Ninja650R 2010 och då jag inte riktigt fattat vad skillnaden mellan den och ER6F är så bifogar jag den... Undrar om det är denna som även kommer att släppas i Sverige? Skall komma i färgerna grön, blå och svart. Notera att den nu är grönlackerad hela vägen ner på motorn och att passagerarhandtagen för 2010 är svartlackerade, åtmindstånde för den gröna modellen, vet inte hur det kommer att bli med den svarta och blå, men antar att det är samma.
Den även den har Bridgestone Battlax BT021's- och inte Dunlop Roadsmarts som jag tror var orginal förut och inte så populära (halkiga). Tomgångsskruv finns det också.... Tror det är mer eller mindre allt... Men som sagt jag förstod inte ens skillnaden på ER6F och Ninja650r så...
 

Bifogat

  • 2010Ninja650R6.jpg
    2010Ninja650R6.jpg
    66.8 KB · Visningar: 153

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Fick tag på en bild av den nya Ninja650R 2010 och då jag inte riktigt fattat vad skillnaden mellan den och ER6F är så bifogar jag den... Undrar om det är denna som även kommer att släppas i Sverige? Skall komma i färgerna grön, blå och svart. Notera att den nu är grönlackerad hela vägen ner på motorn och att passagerarhandtagen för 2010 är svartlackerade, åtmindstånde för den gröna modellen, vet inte hur det kommer att bli med den svarta och blå, men antar att det är samma.
Den även den har Bridgestone Battlax BT021's- och inte Dunlop Roadsmarts som jag tror var orginal förut och inte så populära (halkiga). Tomgångsskruv finns det också.... Tror det är mer eller mindre allt... Men som sagt jag förstod inte ens skillnaden på ER6F och Ninja650r så...


Om jag inte är helt fel ute så kallas ER-6f för Ninja 650 i de engelska länderna..
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Fick tag på en bild av den nya Ninja650R 2010 och då jag inte riktigt fattat vad skillnaden mellan den och ER6F är så bifogar jag den... Undrar om det är denna som även kommer att släppas i Sverige? Skall komma i färgerna grön, blå och svart. Notera att den nu är grönlackerad hela vägen ner på motorn och att passagerarhandtagen för 2010 är svartlackerade, åtmindstånde för den gröna modellen, vet inte hur det kommer att bli med den svarta och blå, men antar att det är samma.
Den även den har Bridgestone Battlax BT021's- och inte Dunlop Roadsmarts som jag tror var orginal förut och inte så populära (halkiga). Tomgångsskruv finns det också.... Tror det är mer eller mindre allt... Men som sagt jag förstod inte ens skillnaden på ER6F och Ninja650r så...

Den stora faceliften kom väl till årsmodell 09. Färger varierar efter marknad. Namn också, USA har väl numera ER6N och Ninja 650. Här hemma heter de ju ER6 N och F. Kommande årsmodellupdateringar kommer ju vara färger och däck.

Kolla runt på nätet så kommer ni hitta gula och gröna 09or också. Undrar om det finns någon hemsida med samtliga varianter för samtliga marknader listade. Kanske en blå F ABS nästa gång? Lite vindskydd för touring hade inte varit fel!
 

Fadde

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
segeltorp
Hoj
z750-abs 2010
Fick tag på en bild av den nya Ninja650R 2010 och då jag inte riktigt fattat vad skillnaden mellan den och ER6F är så bifogar jag den... Undrar om det är denna som även kommer att släppas i Sverige? Skall komma i färgerna grön, blå och svart. Notera att den nu är grönlackerad hela vägen ner på motorn och att passagerarhandtagen för 2010 är svartlackerade, åtmindstånde för den gröna modellen, vet inte hur det kommer att bli med den svarta och blå, men antar att det är samma.
Den även den har Bridgestone Battlax BT021's- och inte Dunlop Roadsmarts som jag tror var orginal förut och inte så populära (halkiga). Tomgångsskruv finns det också.... Tror det är mer eller mindre allt... Men som sagt jag förstod inte ens skillnaden på ER6F och Ninja650r så...

Kawasaki Ninja 650R

skillnaden mellan den och ER6F är er-6r tar hk lite tidigare redan vid 7000rpm

Make Model
Kawasaki Ninja 650R
Year
2006
Engine
Liquid cooled, four stroke, parallel twin cylinder. DOHC, 4 valves per cylinder.

Capacity
649
Bore x Stroke 83 x 60 mm
Compression Ratio 11.3:1
Induction
2x Keihin 38mm throttle bodies
Ignition / Starting
TCBI with digital advance / electric

Clutch Wet, Multi Disc
Max Power
71 hp @ 7000 rpm
Max Torque
65.7 Nm @ 7000 rpm
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
41 mm hydraulic telescopic fork
Rear Suspension
Offset laydown single shock
Front Brakes
2x 300mm discs 2 piston calipers
Rear Brakes
Single 220mm disc
Front Tyre
120/70 -17
Rear Tyre
160/50 -17
Seat Height 787 mm
Dry-Weight
177.8 kg
Fuel Capacity
15.5 Litres
Reviews
Motorcycle Daily / Amadirectlink / 2WF.Com / Cycle World / Motorcycle-USA / Rider / Women riders / Motorcycle.com - Motorcycle.com / Ride Magazine
 
Last edited:

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Imorgen blire Norge en vecka, ska bli skitkul att ta ut eärsexan på en långsväng :)

Jag återkommer (förhoppningsvis :gnissla) med en rapport och hur det gick! :banana
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Imorgen blire Norge en vecka, ska bli skitkul att ta ut eärsexan på en långsväng :)

Jag återkommer (förhoppningsvis :gnissla) med en rapport och hur det gick! :banana

Najs, jag ska också testa eärsexan genom Norge! Fast på måndag :)

Se nu bara till att inte överskida hastighetsbegränsningarna för mycket. Det är tokdyrt att köra för fort i Norge.

Hoppas ni får riktigt njutbara hojfärder.
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
ja, ta det lungt i norge. tydligen får man skaka galler bara man tänker på fortkörning.
hade inte satt min fot i det skit landet (fängelse för milda fortkörningar och totalt reptil förbud), då mina hobbies är just "inspirerad" körning, spindlar och giftormar.
 

Ojjan

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Malmö
Hoj
Er6f -06
vill du beskriva lite noggrannare vart bygeln sitter? Jag har kikat runt lite under sadeln men inte hittat nått...:confused:

Nja svårt att förklara närmare, men lyft sadlen, o på ena sidan sitter en kontakt med en bygel i. ska ta foto när jag ska ut o köra.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top