ER6-tråden

Pellepenna

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008 Kawasaki er6f
Aa förlåt.. Men bättre att man säger ifrån tycker jag? Har hört att bröderna hörberg också är en bra återförsäljare om du inte vill åka hela vägen till borås. Men MC-Huset är ingen återförsäljare jag kommer återvända till iaf. Och ingen jag rekommenderar.. Men aa.. I got my history hos dem iaf.

Jag var på väg att köpa den nu den här kvällen men fick avbryta det hela. Insåg att jag skulle loosa pengar på att jag inte har något låst utrymme där jag kan stoppa den.. Får se till att ordna ett sånt innan jag handlar. Det betyder ju att jag har lite extra tid på mig också vilket kanske är bra.

Jag är tacksam för tipsen som kommit in hittills. Har fortfarande inte varit hos bröderna hörberg men ska se till att kolla av där innan jag köper någonting hos mc-huset. Jag har nyss tagit mitt kort bara och jag är så jääävla sugen på att köra så att jag knappt kan hålla mig från att slänga ut 60-70 tusen:).. Ni vet nog vad jag pratar om. Dessutom regnar det ju här i Malmö så jag hade väl fått hålla mig lugn i vilket fall:)
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Någon som kan tipsa om ett snyggt och smäckert skyltkit till -09? Har väntat ett braaaaa tag på ett kit från Targa hos Bikersneed.se men det verkar aldrig dyka upp så nu är jag less på det.

Valtermotos kit kan vi hoppa direkt, tycker det ser för bedrövligt ut och det verkar dessutom dras med "klipp och klistra"-montering och saknade delar.
 

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Polaren betalade 590.- för sin i måndags
Vart tog dom 590:-? Johans eller Stibix? med eller utan oljebyte?

Tror jag betalade 913:- för 100mila hos stibix med oljebyte, men det är ju en lite "större" service om man kan säga så.
 

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Trollywood
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Någon i Trollhättenområdet som satt dit ett annat styre som man kan få kolla på som referens, detta verkar vara det jag vill göra om jag ska göra nått.

Kan ju passa på att lyssna på någon som har någon trevlig slipon också!?

;)
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Någon som kan tipsa om ett snyggt och smäckert skyltkit till -09? Har väntat ett braaaaa tag på ett kit från Targa hos Bikersneed.se men det verkar aldrig dyka upp så nu är jag less på det.

Valtermotos kit kan vi hoppa direkt, tycker det ser för bedrövligt ut och det verkar dessutom dras med "klipp och klistra"-montering och saknade delar.

Jag köpte till slut valtermotos (som du säkert såg) Och det är som du säger, klipp och klistra och saknar skruvar. Dock smärre problem, det blev bra till slut och hur det ser ut är ju en smaksak.
Jag hittade nämligen inga andra.



Själv är jag sugen på nytt styre nu men jag har inte tillgång till tryckluft och övriga verktyg som kan vara användbara. Någon här i Örebro trakten som kan hjälpa en med bytet i slutet av denna månad får gärna höra av sig. Samma sak om ni kan hjälpa att montera ett nytt slip-on. Bjuder självklart på pizza/öl eller pengar om det är så.
 
Last edited:

lechill

Rasta
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Stocktoooooown!
Hoj
Er6n 2009 ABS
9223_1.JPG


Tycker den var rätt så ful!
 

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top