ER6-tråden

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
slipon

jag är intresserad av en G&G slipon tills jag ska köpa en er6n och jag undrar över ifall någon vet någon bra länk till där dom säljer detta?

och ifall man ska ha ett sånt rör, borde inte motorcykeln bli inkörd med det på då för bästa effekt eller tänker jag fel?
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Neutral skrev:
2245790 Hämtade min i går och körde första rundan i dag. Skitkul hoj alltså men styret är fucked up, måste bytas mot ett crosstyre, helt fel form på original.

Tog du den på bilen. Lite klent att inte köra den hem!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Gamebox skrev:
2246479 Tog du den på bilen. Lite klent att inte köra den hem!
:D Äh, man är ju lat och hojen är väl inte direkt lämpad för långa snabba etapper. Det är en fikahoj enligt min definition men om allt stämmer så är vi snart och kör på Nürburgring och gör avstickare in mot alperna t ex. Naturligtvis med bussen som mängdtransport. :D
 

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
Neutral skrev:
2245790 Hämtade min i går och körde första rundan i dag. Skitkul hoj alltså men styret är fucked up, måste bytas mot ett crosstyre, helt fel form på original.
Ska oxå byta styre, man sitter o kör som om man har en pinne i arselet ... men allt har sin tid. först service o slipon :)
Hojjta till om du hittar ett bra styre tillbra pris!
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
SGR skrev:
2246606 6an såklart. nedför rullade den upp i 220 innan bilar var i vägen hörde ja

Jag var uppe i 200 på 5:an och har sett att den varvar runt 5500 i 110 på 5:an så 220 borde vara möjligt innan varvtalsstoppet går in.
Antagligen onödigt då effekten toppar vid 8500 och vridet vid 7000 så toppfartsövningar borde väl göras i 6:an i stället? :va
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Framskärm

Är det någon som vet om det finns förlängning till framskärmen så man slipper få motorn blästrad.
 

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Scorpion.SE skrev:
2248910 Hmmm, funderar att montara en sådandär kåpa så sadeln blir ensittsig, vad tror ni om det, bra eller anus?
Det blir skitsnyggt! Finns de att köpa, eller ska du bygga en?

vx skrev:
2250568 Är det någon som vet om det finns förlängning till framskärmen så man slipper få motorn blästrad.
http://www.s-racing.com/album.php?c=210
Finns säkert snart till ER-6
Är ju lika illa bak vid svingen, brukar finnas skärmar att köpa, jag ska skaffa en när jag hittar någon.
http://www.s-racing.com/album.php?c=90
Typ sån här.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Ska köpa en, handlaren trodde att det skulle finnas, han skulle höra av sig idag eller imorgon, meddelar givetvis här om det finns...
 

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Sådära, imorgon blir man stolt ägare av en svart Er-6n.
Ska bli grymt härligt att äntligen få köra lite igen.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Gamebox skrev:
2252231 Blir det lika enkel att ta av och sätta dit sadelen när enkutssitsen är monterad?

Vet ej, har ännu inte haft av sadeln mer än 1 gång för att kolla hur man gjorde, så bryr mig inte, men ska rapportera hur det är när den är monterad.
 

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
g&g

Monterat sliponet idag... tänkte att det är väl lika bra att skruva ur DB-killern direkt så hon får andas ordentligt.... HELVETE vad det låter!! Skrämde ihjälen såndära minipudel på stan så får nog montera tillbaka.... :)
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
mooslund skrev:
2252830 Monterat sliponet idag... tänkte att det är väl lika bra att skruva ur DB-killern direkt så hon får andas ordentligt.... HELVETE vad det låter!! Skrämde ihjälen såndära minipudel på stan så får nog montera tillbaka.... :)


lägg upp bilder på röret från alla håll och kanter så jag får beundra,

fresten hittade jag även slipon på denna sida

http://johansmc.jetshop.se/default.aspx

jag undrar ifall det är någon som har arrow slipon som finns på sidan, på sin hoj
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
mooslund skrev:
2252830 Monterat sliponet idag... tänkte att det är väl lika bra att skruva ur DB-killern direkt så hon får andas ordentligt.... HELVETE vad det låter!! Skrämde ihjälen såndära minipudel på stan så får nog montera tillbaka.... :)

Nä, kör utan ""DB-Killern", det gör jag :yoparty ska låta myckat ju :banana
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top