ER6-tråden

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Böjjarn skrev:
2222357 Fu_k! Fick nyss besked om att min silvriga er6a inte kommer förens i september.....men man kan få en gul istället. Vad tycker folket om de gula?
bu eller bä.... personligen så tycker jag att den väcker för mycket uppmärksamhet om man vill busa, men den "fräck" i färgen.

Jag har en gul, så självklart tycker jag om den.
 

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
marst060 skrev:
2221931 Vad är det för variant? HM? Kan du länka till en bild?

Hämtar min svarta er6n idag efter LÅNG väntan. Nu blir det inkörning... Hur noga har ni varit med inkörningen? Inte över 400 rpm först 100 milen eller?

Vad gör er6:an i 4000 varv?

Kör mestadels mellan 4-6000 rpm... men man måste ju sota ur den oxå... gått 50 mil nu o låter som den ska så jag tror inte att den tar skada av att gå lite hårdare än ordinerat från doktorn :)
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Inkörning

När jag hämta min hoj idag så fråga jag om inkörning, enligt Bike Trollhättan så skall man köra som vanligt, men ingen segdragning eller tokvarv. Och så skall man växla mycket och ofta.
Ha de. :D
 

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej på er!

Är lite nyfiken på Er6:an och undrar hur den fungerar att köra med skjuts? Är det mer en lekhoj eller kan man också köra längre sträckor och då med någon mer på hojjen?

Sedis
 

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Skjutsa

Sedis skrev:
2223313 Hej på er!

Är lite nyfiken på Er6:an och undrar hur den fungerar att köra med skjuts? Är det mer en lekhoj eller kan man också köra längre sträckor och då med någon mer på hojjen?

Sedis
Jag har skjutsat en del på min. Funkar utmärkt, behöver inte ändra förspänningen, bakfjädringen sväljer lätt alla tänkbara ojämnheter, den sätter sig inte på hasorna. Orkar snabbt upp i 190, går fint och stabilt. Min spätta väger runt 73 kilo (säger hon i alla fall) men hon klagar på träsmak. Hon har aldrig åkt bakpå förut så hon har inget att jämföra med. Tyvärr ser hon hastighetsmätaren bra, fastän hon är åtta cm kortare än jag är, vilket tyder på att man ser bra framåt. Nä nu var jag elak, hon klagar inte. Bara på att det är för långt, eller för tråkigt...
 

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Ekerö
Hoj
R1100 GS
Fick idag äran att köra hem polarens flång nya Kawa er6n från AvaMC! ( han har inte A-behörighet än ) Måste säga att det är en mycket trevlig maskin, bromsarna kändes dock lite för svampiga för min smak men förövrigt så är det en toppenhoj för ett bra pris! :tummenupp :)
 

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Går det att fästa väskor på en sådan hoj? Kollade på Kawwas hemsida och hittade bara för topboxen.

Sedis
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
Amenshit! skrev:
2220876 När jag experimenterat med bredare däck, på mina tidigare hojar, så har hojen gått direkt uselt, av en cm bredare bak. Dimensionerna är noga utprovade, fram och bak, av folk som har som jobb, att testköra motorcyklar. Men såklart, byter du fram också, så kan det funka, men du kan behöva gå ned i profil, för att kompensera, så det spårar bra, fast rent utseendemässigt, eller för rakt fram-åka kan det ju bli najs. Bakhjulet kan liksom "klättra" inåt, ungefär som när man åker i motorvägsspår med plattslitna däck, fast inte lika tydligt, förstås.


Tack för hjälpen, jag funderar faktiskt på att ha ett lite bredare bakdäck men ifall jag måste byta båda måste jag nog tänka lite..

ser backdäcket "Ok fläskigt" ut eller "det duger väl"?

har för mig att man får bättre balans för bakhjulsåkning med ett bredare backdäck? jag är inte så haj på det än så jag tänkte öva^^ :rodnar
 

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
agazza skrev:
2223561 Tack för hjälpen, jag funderar faktiskt på att ha ett lite bredare bakdäck men ifall jag måste byta båda måste jag nog tänka lite..

ser backdäcket "Ok fläskigt" ut eller "det duger väl"?

har för mig att man får bättre balans för bakhjulsåkning med ett bredare backdäck? jag är inte så haj på det än så jag tänkte öva^^ :rodnar

Varför inte åka på båda hjulen? Det är ganska skojigt det med!! :)
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
t_ekdahl skrev:
2222612 Går det inte att få tag i en svart ??

Det verkar knepigt det med. Sen syns repor så väl på svart! Man får nog lära sig att älska den gula....

agazza skrev:
2223561 Tack för hjälpen, jag funderar faktiskt på att ha ett lite bredare bakdäck men ifall jag måste byta båda måste jag nog tänka lite..

ser backdäcket "Ok fläskigt" ut eller "det duger väl"?

har för mig att man får bättre balans för bakhjulsåkning med ett bredare backdäck? jag är inte så haj på det än så jag tänkte öva^^ :rodnar

Jag är säker på att "back"däckets bredd inte spelar någon större roll vid hjulning. På min fd motard sitter det 150, o slanga långa sträckor med den var då inga problem. :tummenupp
 

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
KTM 950 - 06=)
Idag provkörde jag en ER-6F och det var riktigt kul. Den svarade bra på gasen och kändes stabil att köra. Lättsvängd också. Testade en sväng med damen bakpå och det märktes ingen större skillnad.

Har funderingar på att byta hoj efter semestern då vi ska köra upp till Boden/Lule/Haparanda.

Hur funkar det att köra den utan kåpa med tanke på vinddrag, har aldrig kört en hoj utan kåpa? Hjälper det något om man sätter på den lilla vindrutan/glaset som finns att köpa till?

Försäljaren sa också att det skulle komma packväskor till den så småning om. Får se hur de ser ut och fungerar!

Passar på att ställa en fråga till. Vad kostar hojjen att försäkra på ett ungefär?

Sedis
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Sedis skrev:
2223536 Går det att fästa väskor på en sådan hoj? Kollade på Kawwas hemsida och hittade bara för topboxen.

Sedis
Hej.
Jag har beställt väskhållare(117 euro) på www.louis.de i Tyskland, beställde samtidigt "breddningsats" till backspeglarna, man ser ju bara axlarna.
Ha de
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Böjjarn skrev:
2222357 Fu_k! Fick nyss besked om att min silvriga er6a inte kommer förens i september.....men man kan få en gul istället. Vad tycker folket om de gula?
bu eller bä.... personligen så tycker jag att den väcker för mycket uppmärksamhet om man vill busa, men den "fräck" i färgen.

Tråkigt att behöva vänta så länge och missa hela sommaren. Om du inte tycker gul är förskräcklig skulle jag tagit en sådan. (Har en själv)



Ang inkörning så körde jag in min med vettigt varvtal och gaspådrag till 100-milaservicen. Efter det ropade hojen att den var "fit-for-fight". :)

dannew skrev:
2212313

Kung Eilert, N, Gul, ABS
Gamebox, N, Gul
Gustav1, N (outlaw edition) Svart!
Amenshit!, N, ?
SGR, N, Silver
Scorpion, N, Svart (G o G avgas)
VX, ER 6N GUL :)
Hanks, N, Silver, ABS (Leo Vince slipon ;)
dannew, N, Gul, Leo Vince, Krashad :-(

Jag försöker ännu en gång att få till en lista...
 

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
vx skrev:
2225960 Hej.
Jag har beställt väskhållare(117 euro) på www.louis.de i Tyskland, beställde samtidigt "breddningsats" till backspeglarna, man ser ju bara axlarna.
Ha de
Universal eller speciella för ER6? (väskhållarna). Jag hittar inte på dem, i alla fall...
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Jaa! Nu har den äntligen kommit hem! Min svarta fina alldeles egna er6n! :banana

Hade inte sett den live innan, än mindre kört den. Men jag är så jäkla nöjd! Vilken smidig hoj! Kör ju fortfarande in den men jag anar att den kan vara rätt pigg om man tar upp den i varv lite.

Nu ska jag på med tankpads sen ska jag bara åka och njuta resten av sommaren!
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
marst060 skrev:
2230158 Jaa! Nu har den äntligen kommit hem! Min svarta fina alldeles egna er6n! :banana

Hade inte sett den live innan, än mindre kört den. Men jag är så jäkla nöjd! Vilken smidig hoj! Kör ju fortfarande in den men jag anar att den kan vara rätt pigg om man tar upp den i varv lite.

Nu ska jag på med tankpads sen ska jag bara åka och njuta resten av sommaren!

Jag hämtar min gula (som skulle vart silver..) i mitten av veckan. Jag har heller inte sett dessa "live" ännu. men man har ju inte hört nått negativt om
den, så det är säkert en bra hoj.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top