ER6-tråden

t_ekdahl

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Harlösa
Hoj
Kawasaki ER-6N
Om man kollade på baksidan en tillbehörs katalogen så var dom gula där på bild, kollar man sedan i själva "reklambladet" för mc:n, där dom visar miniblinkers, så är dom vita.

Lite konstigt iofs med tanke på att dom är vita fram men men inget att göra åt nu, jag får väl fixa det på nåt viss senare.

// tommy
 
Last edited:

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
däck

jag ska köpa en er6n och jag undrar över dimensionen på däcket hur brett det är och ifall det skulle gå att ha 1 centimeter bredare, plus underedet under sadeln undrar jag ifall det är ihåligt för i så fall tänkte jag göra en avgjutning fast plattare och försöka bygga in blinkers på var sida av bromslyset för att slippa den hemska regplåts hållaren.
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
agazza skrev:
2214172 jag ska köpa en er6n och jag undrar över dimensionen på däcket hur brett det är och ifall det skulle gå att ha 1 centimeter bredare, plus underedet under sadeln undrar jag ifall det är ihåligt för i så fall tänkte jag göra en avgjutning fast plattare och försöka bygga in blinkers på var sida av bromslyset för att slippa den hemska regplåts hållaren.

Det är 160 brett bak om jag inte missminner mig..
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Någon mer som har haft problem med att det samlas vatten i bakre blinkersen?
Såg att där var vatten och glasset var immigt, så jag fick plocka isär den och torka.
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Ny hoj

Imorron kl 10,00 kommer jag att hänga på låset hos Bike Trollhättan, för då skall jag hämta min nya HOJ,EN GUL EN! :D :) :hihi
Dom höll va dom lova med leverans.
Ha de.
 

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Bredare

agazza skrev:
2214172 jag ska köpa en er6n och jag undrar över dimensionen på däcket hur brett det är och ifall det skulle gå att ha 1 centimeter bredare, plus underedet under sadeln undrar jag ifall det är ihåligt för i så fall tänkte jag göra en avgjutning fast plattare och försöka bygga in blinkers på var sida av bromslyset för att slippa den hemska regplåts hållaren.
När jag experimenterat med bredare däck, på mina tidigare hojar, så har hojen gått direkt uselt, av en cm bredare bak. Dimensionerna är noga utprovade, fram och bak, av folk som har som jobb, att testköra motorcyklar. Men såklart, byter du fram också, så kan det funka, men du kan behöva gå ned i profil, för att kompensera, så det spårar bra, fast rent utseendemässigt, eller för rakt fram-åka kan det ju bli najs. Bakhjulet kan liksom "klättra" inåt, ungefär som när man åker i motorvägsspår med plattslitna däck, fast inte lika tydligt, förstås.
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
vx skrev:
2220597 Imorron kl 10,00 kommer jag att hänga på låset hos Bike Trollhättan, för då skall jag hämta min nya HOJ,EN GUL EN! :D :) :hihi
Dom höll va dom lova med leverans.
Ha de.

Grattinerar!

Gamebox skrev:
2219728 Någon mer som har haft problem med att det samlas vatten i bakre blinkersen?
Såg att där var vatten och glasset var immigt, så jag fick plocka isär den och torka.

Jag har inte sett något sådant. (Inte heller kollat efter)
 

Snowman89

Guest
såg en bild på en ER-6 HM idag fifan va snygg den va!!!!
hur mkt väger en er-6?
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Snowman89 skrev:
2221336 såg en bild på en ER-6 HM idag fifan va snygg den va!!!!
hur mkt väger en er-6?

Vad är det för variant? HM? Kan du länka till en bild?

Hämtar min svarta er6n idag efter LÅNG väntan. Nu blir det inkörning... Hur noga har ni varit med inkörningen? Inte över 400 rpm först 100 milen eller?

Vad gör er6:an i 4000 varv?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
marst060 skrev:
2221931 Vad är det för variant? HM? Kan du länka till en bild?

Hämtar min svarta er6n idag efter LÅNG väntan. Nu blir det inkörning... Hur noga har ni varit med inkörningen? Inte över 400 rpm först 100 milen eller?

Vad gör er6:an i 4000 varv?


4000 varv på sexan innebär 90 km/h på mätaren.
Tokkör inte första 100 milen, så ska det inte vara några bekymmer.
Ligga på 4000 varv i 1000 mil verkar inte heller så hälsosamt.
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
marst060 skrev:
2221931 Vad är det för variant? HM? Kan du länka till en bild?

Hämtar min svarta er6n idag efter LÅNG väntan. Nu blir det inkörning... Hur noga har ni varit med inkörningen? Inte över 400 rpm först 100 milen eller?

Vad gör er6:an i 4000 varv?

4000 varv de första 80 milen sen 6000 varv i 80 mil till.
Så efter 160 mil är den inkörd enligt instruktionsboken.

Snowman89 skrev:
2221336 såg en bild på en ER-6 HM idag fifan va snygg den va!!!!
hur mkt väger en er-6?

Vad är ER-6 HM?
ER-6n väger 174 kg.
ER-6f väger 178 kg.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Gamebox skrev:
2222129 4000 varv de första 80 milen sen 6000 varv i 80 mil till.
Så efter 160 mil är den inkörd enligt instruktionsboken..

Och hur körde du in din då? tror inte att nån står ut med att köra så +att
man har ju hört att nya hojjar tappar effekt om de körs in strikt efter bok!
 

t_ekdahl

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Harlösa
Hoj
Kawasaki ER-6N
Själv har jag hållt 7-8000 rpm från första början med min och den har iaf rullat 80 mil nu utan att "rasa".. :D

Snart dags för första service..=)
 

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Skåne
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Böjjarn skrev:
2222168 Och hur körde du in din då? tror inte att nån står ut med att köra så +att
man har ju hört att nya hojjar tappar effekt om de körs in strikt efter bok!

Jag har kört det änligt boken , men nu har jag börjat bra på mer nu, har kört 72 mil nu så det blir väl till 6000 varv nu.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Fu_k! Fick nyss besked om att min silvriga er6a inte kommer förens i september.....men man kan få en gul istället. Vad tycker folket om de gula?
bu eller bä.... personligen så tycker jag att den väcker för mycket uppmärksamhet om man vill busa, men den "fräck" i färgen.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Böjjarn skrev:
2222357 Fu_k! Fick nyss besked om att min silvriga er6a inte kommer förens i september.....men man kan få en gul istället. Vad tycker folket om de gula?
bu eller bä.... personligen så tycker jag att den väcker för mycket uppmärksamhet om man vill busa, men den "fräck" i färgen.


Gul är snyggare än Silver. Ta den.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top