Strängnäs-åkar-tråden

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RSV Mille -99
Ludde99 skrev:
2132160 kollade på persåkers hemsida o då står det öppet ons. från juni till augusti... kan har öppnat har ej kollat

och trekanten så står det maj till aug. öppet för mc..

detta är endast vad som står på hemsidorna. ska åka i kväll om det är fint o kolla vad som står på dörrarna... återkommmer i ärendet.... :D :D

jag var vid trekanten igår, det var öppet men väldigt dåligt med folk..
konstigt då det var kanonväder..
 

johan666

skrotnisse
Gick med
16 Apr 2005
Ort
strängnäs
Hoj
R1
Tja. såg i dag att de stod en Gsxr 600 vid rondellen till soptippen som verkar ha varit dikeskörd ( när jag såg den stod den upp med skivbromslås) nån srängnäs åkare?. Hoppas chaufför/passagerare klarade sig utan skador.
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Fan va fint väder det är! tyvär är jag uppe i Sthlm på bilmässa med bilen, men var ute en sväng i går kväll. Provade lite wheelis med tjejen bakpå ;) nja hon var inte så förtjust i det... :)
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Hallåja !

Lyfter den här tråden lite så att den blir lättare att hitta för nykomlingar. En av trådarna borde kanske låsas :va

Kan ju passa på och berätta att Johan666 och jag drog en komunrunda igårkväll, skitskoj.

Mycket bönder på vägarna, breeeeda ekipage med åtföljande skit på vägen.
Ta det lugnt i skymda kurvor :7peta

Mvh, Nicke
 

jonnymannen

skitskraj enköping
Gick med
28 Oct 2003
Ort
enköping
Hoj
fiddy extreme
flygfältet

Hur gick de med flygfälts hyra, fick nån tag på nån??? o kostade det som 14 böter eller???
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
jonnymannen skrev:
2155708 Hur gick de med flygfälts hyra, fick nån tag på nån??? o kostade det som 14 böter eller???

Aaah, scheisse.
Jag lade en dag på att försöka få tag på arrendatorn utan resultat.
Å andra sidan så tillträder han först den 1:a Juli men komunen (ägaren) hänvisar till arrendatorn som i sin tur,,, Ja ungefär så :huvet

(menområdetärjuintedirektavspärrat,medenallmänvägsomlöperraktöverfältet) :tungan
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Några som är på att ta en sväng på Onsdag kväll? tänkte va ute i god tid denna gången så vi blir ett gäng, tid, färdväg mm kan vi diskutera...
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
CHIPPEN_no1 skrev:
2167148 Blir väll att åka själv då... ;)

Hur gick det då ?
Att det spöregnar är ju en sak, men det var ju typ 7,7834 grader "varmt" :hihi

Själv var jag på arbetsresa (bil) till Västerås, vill passa på att varna för

Velavägen. Potthål i storlek med 200 litersfat i flera skymda kurvor.
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Trajja675 skrev:
2170423 Hur gick det då ?
Att det spöregnar är ju en sak, men det var ju typ 7,7834 grader "varmt" :hihi

Själv var jag på arbetsresa (bil) till Västerås, vill passa på att varna för

Velavägen. Potthål i storlek med 200 litersfat i flera skymda kurvor.
fan regnade ju inte i tälje när jag åkte från jobbet.. ;) någon som är på fredag efter jobbet?
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
help!!!

Hjälp Strängnäs kompisarna... Jag måste låna verktygskitt av ngn med ninja tack... Jag är nere i Linköping med mitt h-vetes kitt och hojen står hemma i Stränkan.. Farsgubben ska hjälpa mig att byta framdäck så jag kan besiktiga och ställa på mitt lilla åkdon ngn gång! (Behöver väl bara de där två stora insex-mojängerna tror jag?)

Ni med ninja i strängnäs plz help me!!! :fyllisar
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
rozen skrev:
2184928 Hjälp Strängnäs kompisarna... Jag måste låna verktygskitt av ngn med ninja tack... Jag är nere i Linköping med mitt h-vetes kitt och hojen står hemma i Stränkan.. Farsgubben ska hjälpa mig att byta framdäck så jag kan besiktiga och ställa på mitt lilla åkdon ngn gång! (Behöver väl bara de där två stora insex-mojängerna tror jag?)

Ni med ninja i strängnäs plz help me!!! :fyllisar
går väll med vanliga verktyg? tror inte det är nått special för just Ninja ;)
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Hej allihopa !

Enligt SMHI skall det vara ett uppehåll i regnandet nu på Fredag 2/6.
Johan666 och jag tänkte passa på att ta en vända, kanske lite "längre" den här gången :)

Vad sägs om Nynäsvägarna eller kanske Bulten ?
Inget spikat ännu såklart.

Vi tänkte komma iväg vid 14 tiden från "byrackan" men är självklart flexibla om någon inte hinner med till dess.

Till helgen lovas nya uppfriskande lågtryck med åtföljande regn, så passa på nu :7peta

Mvh, Nicke
 

oakhammer

Carpe Diem
Gick med
12 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Fireblade
Skulle vilja följa med...men min garagestatus är inte så hög just nu. Ska fixa en grej....men hittar två och så vidare....men bogen.....ha sköj grabbs


Trajja675 skrev:
2204011 Hej allihopa !

Enligt SMHI skall det vara ett uppehåll i regnandet nu på Fredag 2/6.
Johan666 och jag tänkte passa på att ta en vända, kanske lite "längre" den här gången :)

Vad sägs om Nynäsvägarna eller kanske Bulten ?
Inget spikat ännu såklart.

Vi tänkte komma iväg vid 14 tiden från "byrackan" men är självklart flexibla om någon inte hinner med till dess.

Till helgen lovas nya uppfriskande lågtryck med åtföljande regn, så passa på nu :7peta

Mvh, Nicke
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Trajja675 skrev:
2204011 Hej allihopa !

Enligt SMHI skall det vara ett uppehåll i regnandet nu på Fredag 2/6.
Johan666 och jag tänkte passa på att ta en vända, kanske lite "längre" den här gången :)

Vad sägs om Nynäsvägarna eller kanske Bulten ?
Inget spikat ännu såklart.

Vi tänkte komma iväg vid 14 tiden från "byrackan" men är självklart flexibla om någon inte hinner med till dess.

Till helgen lovas nya uppfriskande lågtryck med åtföljande regn, så passa på nu :7peta

Mvh, Nicke

Det blev ju riktigt jäkla lyckat det där, kan inte minnas när jag hade så kul på MC senast :banana

Det blev en liten sväng med gamla vägen till Södertälje, fika på Rosenhill. Sedan Slingerbulten till Tungelsta, tillbaka mot Sorunda och sedan via Skanssundet tillbaka mot Södertälje :yoparty

En kanonfin kväll med kalasväder, kul att bytlåna lite med Johans moppe ochså :)
(riktigt bekväma touringlok dedär Rettorna) :hihi
 

johan666

skrotnisse
Gick med
16 Apr 2005
Ort
strängnäs
Hoj
R1
Trajja675 skrev:
2210376 Det blev ju riktigt jäkla lyckat det där, kan inte minnas när jag hade så kul på MC senast :banana

Det blev en liten sväng med gamla vägen till Södertälje, fika på Rosenhill. Sedan Slingerbulten till Tungelsta, tillbaka mot Sorunda och sedan via Skanssundet tillbaka mot Södertälje :yoparty

En kanonfin kväll med kalasväder, kul att bytlåna lite med Johans moppe ochså :)
(riktigt bekväma touringlok dedär Rettorna) :hihi

Ja de va riktigt skoj,

Trajjan är faktiskt riktigt skoj å köra, de känns som att sitta på en moppe! :hihi väldigt följsam i kurvor å härligt ljud från motorn.

Blev nästan busskänsla att sätta sig på rettan igen

Den här turen får vi göra igen å hoppas att fler hakar på :yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top